Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | młodszy specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Przedwyborcze starcia polityków żywo dyskutowane online. Internauci krytycznie ocenili debatę Szydło – Kopacz
Pomiędzy 16 a 20 października w internecie ukazało się ponad 53 tys. wzmianek o debacie Ewy Kopacz i Beaty Szydło, większość w social media. W dniach poprzedzających dyskusję więcej treści dotyczyło premier Kopacz. Natomiast już po zakończeniu debaty większą uwagę skupiła wiceprzewodnicząca PiS-u. Spotkanie Kopacz z Szydło wywołało burzliwe dyskusje w sieci. Internauci krytykowali głównie wartość merytoryczną debaty oraz sugerowanie domyślnych opcji politycznych.
– Ostatnie dni upłynęły pod hasłem debaty pomiędzy przedstawicielkami dwóch najważniejszych partii: Ewą Kopacz i Beatą Szydło. Zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów w odniesieniu do hasła „debata” w internecie i social mediach w okresie od 16 do 20 października pojawiło się ponad 53 tys. informacji – mówi Karolina Masalska, młodszy specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.
Prawie 60 proc. informacji opublikowane zostało w samym dniu debaty, czyli 19 października. Dominującym kanałem przekazu były media społecznościowe, czyli Facebook oraz Twitter. W odniesieniu do dyskusji premier Kopacz z wiceprzewodniczącą PiS-u Beatą Szydło internauci najczęściej używali hashtagu „debata” oraz „404 Not Found”.
– Przed samym starciem na temat Ewy Kopacz ukazało się w internecie i social mediach więcej informacji niż na temat jej konkurentki, a stosunek komentarzy wyniósł 55 proc. do 45 proc. – informuje Masalska.
Spotkanie na politycznym szczycie podzieliło internautów, którzy debacie zarzucali przede wszystkim stronniczość oraz sugerowanie określonych opcji wyborczych i oponentów politycznych. Zdaniem zarówno Barbary Nowackiej, liderki Zjednoczonej Lewicy, jak i Leszka Millera, reprezentującego SLD, wszystkie partie powinny mieć prawa do dyskusji na tych samych zasadach.
– Negatywne komentarze w odniesieniu do Ewy Kopacz były adresowane bezpośrednio do niej. Natomiast te na temat Beaty Szydło odnosiły się przeważnie do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego – dodaje ekspertka IMM.
Po zakończeniu debaty w mediach pojawiło się jeszcze około 10 tys. informacji na jej temat. Nieco ponad połowa nowych publikacji (51 proc.) dotyczyła posłanki PiS-u. W opinii większości internautów ogólna ocena przebiegu dyskusji była niska.
– Internauci nie wypowiadali się pochlebnie o całej debacie, najczęściej używali zdań, że było słabo i że kandydatki nie mówiły na temat. Dodatkowo całe spotkanie zostało zmemowane w sieci, ale jak to się mówi: śmiech jest dobry na wszystko – podsumowuje Karolina Masalska.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-02-25: Radosław Majdan: Do swojego domu chamstwa nie zapraszam i tak samo jest z Instagramem. Jeżeli ktoś zachowuje się nieładnie, to z dużą przyjemnością go blokuję
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2025-02-19: Iwona Guzowska: Nie myślę o powrocie do polityki. Ten rozdział jest definitywnie zamknięty
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-08: Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.