Newsy

Polska firma chce w Arabii Saudyjskiej zarobić więcej niż na zamówieniach w kraju

2012-07-11  |  06:40
Mówi:Konrad Jaskóła
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polimex-Mostostal
  • MP4

    Polimex-Mostostal jest już po prekwalifikacjach w dwóch przetargach na budowę nowoczesnych stadionów w Arabii Saudyjskiej.  To standardowe przetargi, z którymi rywalizujemy z globalnymi firmami – mówi prezes konsorcjum, Konrad Jaskóła. Teraz firma przygotowuje ostateczną ofertę.

     To są stadiony o wartości rzędu 100 mln dolarów – ujawnia Agencji Informacyjnej Newseria Konrad Jaskóła.

    Podkreśla, że oba przetargi praktycznie niczym się nie różnią od projektów europejskich. Czas i trudność ich realizacji zależą od szczegółów każdego z projektów i dostępności lokalnych podwykonawców

     – Przede wszystkim chcielibyśmy dostarczyć tam naszego know-how, tzn. naszej wiedzy i doświadczeń z budowy kolejnych stadionów – mówi prezes spółki. 

    Polimex–Mostostal może się pochwalić na tym polu sporymi osiągnięciami. Firma budowała stadiony Legii w Warszawie, krakowskiej Wisły i klubu Piast Gliwice. 

     – W tej chwili realizujemy obiekt dla Górnika Zabrze. Więc, moim zdaniem. doświadczeń mamy wystarczająco dużo – zapewnia szef konsorcjum budowlanego.

    Polska firma ma jednak silną konkurencję w walce o zamówienia w Arabii Saudyjskiej. Jak podkreśla szef Polimeksu-Mostostal, w rywalizacji biorą udział konsorcja z różnych stron świata i globalne firmy.

     – Mamy nadzieję wygrać choć jeden z tych kontraktów – podkreśla Konrad Jaskóła. – Mamy również nadzieję na korzystniejsze marże niż w projektach budowlanych i infrastrukturalnych w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.