Mówi: | Konrad Jaskóła |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Polimex-Mostostal |
Polska firma chce w Arabii Saudyjskiej zarobić więcej niż na zamówieniach w kraju
Polimex-Mostostal jest już po prekwalifikacjach w dwóch przetargach na budowę nowoczesnych stadionów w Arabii Saudyjskiej. – To standardowe przetargi, z którymi rywalizujemy z globalnymi firmami – mówi prezes konsorcjum, Konrad Jaskóła. Teraz firma przygotowuje ostateczną ofertę.
– To są stadiony o wartości rzędu 100 mln dolarów – ujawnia Agencji Informacyjnej Newseria Konrad Jaskóła.
Podkreśla, że oba przetargi praktycznie niczym się nie różnią od projektów europejskich. Czas i trudność ich realizacji zależą od szczegółów każdego z projektów i dostępności lokalnych podwykonawców
– Przede wszystkim chcielibyśmy dostarczyć tam naszego know-how, tzn. naszej wiedzy i doświadczeń z budowy kolejnych stadionów – mówi prezes spółki.
Polimex–Mostostal może się pochwalić na tym polu sporymi osiągnięciami. Firma budowała stadiony Legii w Warszawie, krakowskiej Wisły i klubu Piast Gliwice.
– W tej chwili realizujemy obiekt dla Górnika Zabrze. Więc, moim zdaniem. doświadczeń mamy wystarczająco dużo – zapewnia szef konsorcjum budowlanego.
Polska firma ma jednak silną konkurencję w walce o zamówienia w Arabii Saudyjskiej. Jak podkreśla szef Polimeksu-Mostostal, w rywalizacji biorą udział konsorcja z różnych stron świata i globalne firmy.
– Mamy nadzieję wygrać choć jeden z tych kontraktów – podkreśla Konrad Jaskóła. – Mamy również nadzieję na korzystniejsze marże niż w projektach budowlanych i infrastrukturalnych w Polsce.
Czytaj także
- 2023-11-13: Futurystyczne miasto w Arabii Saudyjskiej może nie spełnić pokładanych w nim nadziei. Kształt długiego, wąskiego prostokąta spowoduje perturbacje transportowe
- 2023-09-11: Polsat Plus Arena w Gdańsku [PRZEBITKI]
- 2023-02-15: W Rybniku powstanie największy w Europie blok gazowo-parowy. Wiosną 2024 roku budowa ruszy pełną parą
- 2022-06-06: Viki Gabor wystąpi podczas Europejskiego Stadionu Kultury w Rzeszowie. Zaśpiewa w duecie z Maléną, zwyciężczynią Eurowizji Junior w Paryżu
- 2020-09-17: Platforma e-zamówień publicznych przyspieszy i usprawni przeprowadzanie przetargów. Cyfrowe narzędzia pozwolą szybko analizować dostępne dane
- 2020-01-23: Chorzów [przebitki ogólne miasta]
- 2018-03-30: Wielkanoc będzie dla kierowców stosunkowo tania. Po świętach ceny paliw mogą jednak poszybować w górę
- 2018-02-28: Śmigłowiec TOPR w ostatnich trzech latach pomógł uratować 700 osób. Bierze udział w akcjach ratowniczych także na Słowacji
- 2018-02-08: W Gdańsku powstaną nowe magazyny na ropę naftową. Coraz więcej tego surowca dociera do Polski drogą morską
- 2018-01-29: Nowe inwestycje i plany koncertów na PGE Narodowym. Stadion planuje występ trzech światowych gwiazd i buduje profesjonalną strzelnicę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.