Mówi: | Rafał Szmytke |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Polska Organizacja Turystyczna |
Polska Organizacja Turystyczna będzie promować Polskę w Chinach. Kampania ma kosztować 50 mln zł
Polska powalczy o turystów z Azji. Polska Organizacja Turystyczna zamierza w tym roku przeznaczyć 50 mln zł na promocję naszego kraju na tamtejszych rynkach, koncentrując się głównie na Państwie Środka. Rocznie odwiedza nas ok. 30 tys. Chińczyków. POT oczekuje, że dzięki kampanii liczba ta wzrośnie kilkakrotnie.
Startująca w tym roku kampania promocyjna ma potrwać dwa lata i objąć największe chińskie aglomeracje, m.in. Pekin, Szanghaj i Kanton. Łączny koszt zaplanowanych działań z tym związanych zamknie się w kwocie 50 mln złotych.
– Takimi środkami do tej pory Polska Organizacja Turystyczna jeszcze nie dysponowała i cieszę się, że Polska będzie miała okazję dogonić, a sądzę, że i przegonić naszych konkurentów, bo pamiętajmy, że o ten wielki rynek walczą praktycznie wszystkie kraje Europy i świata – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Według szacunków organizacji, każdego roku w celach turystycznych odwiedza Polskę od 26 do 30 tysięcy Chińczyków. To niewiele, zważywszy na to, że w pozostałych krajach Europy w tym samym czasie gości ich kilka milionów. POT ma nadzieję na zwielokrotnienie dotychczasowych wyników.
– Pamiętajmy, że każdy turysta zostawia często kilka tysięcy dolarów podczas pobytu na tych dalszych rynkach, a dla Chińczyków Polska i Europa to dalszy rynek – przypomina Szmytke.
Mimo dużego nakładu sił i środków na promocję Polski w Azji, Polska Organizacja Turystyczna nie zamierza rezygnować z podobnych działań na innych rynkach. Także tych europejskich. Stąd pochodzi największa liczba turystów, którzy każdego roku odwiedzają nasz kraj. Głównie są to Niemcy. Stanowią oni 1/3 wszystkich zagranicznych turystów. Nasze walory turystyczne doceniają nasi wschodni sąsiedzi, Ukraińcy i Białorusini, ale też Brytyjczycy. Co ciekawe, wielu Brytyjczyków odwiedza nasz kraj zachęcani przez Polaków, którzy udali się na Wyspy do pracy. Z przeprowadzonych badań wynika, że są oni najbardziej lubianą mniejszością narodową w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu budują pozytywny wizerunek Polski i Polaków.
POT liczy, że coraz większą rolę będą odgrywać turyści ze Skandynawii i Francji, gdzie kończy się właśnie kampania promocyjna Polski.
W minionym roku nasz kraj odwiedziła rekordowa liczba ponad 13,5 mln turystów. Wśród nich byli również kibice piłkarscy, którzy przyjechali organizowane w Polsce mistrzostwa w piłce nożnej. Polska Organizacja Turystyczna liczy, że ogromna kampania, promująca nasz kraj jako organizatora Euro 2012 nie pójdzie na marne i zacznie przynosić oczekiwane efekty. Nie tylko w tym roku, ale przede wszystkim w latach następnych. Analizy, przeprowadzone w wielu krajach, które gościły tego typu imprezy sportowe pokazują, że na pozytywny efekt nieraz trzeba czekać dwa, trzy lata, a nawet i dłużej.
– Dlatego mimo zapowiedzi gorszego roku ja uważam, że w turystyce przyjazdowej ten rok nie będzie gorszy, a myślę nawet, że będzie dużo lepszy od roku ubiegłego i poprzednich lat – prognozuje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Czytaj także
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-06-24: Polscy mali i średni przedsiębiorcy wciąż ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej. Potrzebują więcej wsparcia finansowego i doradczego
- 2024-07-05: Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
- 2024-06-07: Polski sektor kosmiczny na fali wznoszącej. Trwa rewizja najważniejszych dla branży dokumentów strategicznych
- 2024-06-26: Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-05-31: W strefach objętych konfliktem żyje 400 mln dzieci. Najtrudniejsza sytuacja jest w Strefie Gazy, gdzie w ciągu kilku miesięcy zginęło ponad 12 tys. dzieci
- 2024-06-19: Wysokie temperatury zagrażają zwierzętom domowym. Narażone są na udary cieplne i poparzenia
- 2024-05-20: Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.