Newsy

Polskie uczelnie chcą się otworzyć na studentów z Chin

2011-12-17  |  17:05
Wszystkie newsy
Mówi:Olgierd Dziekoński
Funkcja:Sekretarz Stanu
Firma:Kancelaria Prezydenta RP

Prezydent Bronisław Komorowski zabrał ze sobą do Pekinu przedstawicieli polskich wyższych uczelni. Wspólnie będą przekonywać Chińczyków, dlaczego warto studiować w Polsce.

Tego w poprzednich prezydenckich wizytach zagranicznych nie było. Po raz pierwszy Bronisławowi Komorowskiemu będą towarzyszyć minister szkolnictwa wyższego, Barbara Kudrycka i rektorzy największych polskich uczelni publicznych i niepublicznych.

- Ośmiu rektorów, prorektorów polskich uczelni, które mają już mają rozpoczętą współpracę z Chinami, które chcą tę współpracę kontynuować, właśnie na rzecz studiowania chińskich studentów w Polsce, budowania długofalowej perspektywy rozwoju gospodarczego, rozwoju nauki i szkolnictwa wyższego, rozwoju innowacyjnej gospodarki - przekonuje Olgierd Dziekoński, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP.

Gra jest warta świeczki. Zgodnie z danymi chińskiego ministerstwa edukacji co roku ok. 300 tys. studentów decyduje się na wyjazd na zagraniczne uczelnie. Delegacja polska chce zachęcić Chińczyków przede wszystkim dobrą, anglojęzyczną ofertą edukacyjną. Jednak najbardziej potrzebne są uzgodnienia na wyższych szczeblach władz: obecnie Chiny nie honorują dyplomów polskich uczelni. Studentom z Chin nie przysługują zaś specjalne studenckie wizy.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.