Mówi: | Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy |
Ponownie 100 tys. zł od Biedronki dla autora najlepszego tekstu dla dzieci. Książka laureatek I edycji konkursu „Piórko” sprzedała się w 30 tys. egzemplarzy
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, chce promować czytelnictwo wśród najmłodszych. W drugiej edycji konkursu dla debiutujących twórców „Piórko 2016” ponownie nagrodzi autora najlepszego tekstu dla dzieci i osobę, która ten tekst zilustruje. Książka „Szary domek” autorstwa laureatki pierwszej edycji konkursu sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy, a w maju ponownie trafi na sklepowe półki.
– Konkurs literacki to nasz pomysł na dotarcie z ideą czytelnictwa do dużej grupy Polaków. Podczas pierwszej edycji udało nam się osiągnąć ten cel – zetknęło się z nią 20 mln Polaków, więc jest to naprawdę dobry wynik – mówi agencji Newseria Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.
Konkurs „Piórko 2015” cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Wpłynęło ponad 4 tys. tekstów i ponad 1 tys. prac graficznych.
– Zachęciliśmy do kreatywnego działania ponad 5 tys. osób w Polsce. Poruszyliśmy różne środowiska, zaczęli się w to przedsięwzięcie włączać różni eksperci, wybitne postaci. Bardzo cieszymy się, że konkurs odbił się szerokim echem – podkreśla Jaworska-Rutkowska. – Dlatego firma Jeronimo Martins zdecydowała się na II edycję konkursu „Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.
Książka, która została wybrana w pierwszej edycji konkursu, w ciągu zaledwie dwóch tygodni sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy. Jak na książkę dla dzieci jest to bardzo dobry wynik.
– Na prośbę czytelników i odbiorców książka jeszcze raz trafi na sklepowe półki, najprawdopodobniej 16 maja. Będziemy się starali, żeby tak samo przebiegało to podczas kolejnych edycji, czyli żeby dwa razy w roku możliwość i dostępność książki konkursowej była większa – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska.
Druga edycja konkursu ruszyła pod hasłem „Przenieś dzieci do świata swojej opowieści”. Zgłaszane teksty powinny mieścić się w przedziale 20–60 tys. znaków i być kierowane do dzieci w wieku 4–10 lat. Zadaniem rysowników będzie przygotowanie projektu okładki i zestawu ilustracji do zwycięskiego tekstu.
Nagrodą dla najlepszego autora i ilustratora jest po 100 tys. zł i wydanie książki. Zgodnie z planem w listopadzie pojawi się ona w sklepach Biedronka.
Przez konkurs literacki sieć chce zachęcać najmłodszych do czytania. Jak podkreślają eksperci, książki mają ogromne wpływ na rozwoju dziecka.
– W świecie multimediów książka jest niezastąpiona, bo pobudza wyobraźnię. W trakcie czytania zachodzi zarówno proces wizualizacji, czyli dziecko stykające się z tekstem spontanicznie tworzy w swojej psychice obrazy, które ten tekst ilustrują, jak i – z czego sobie znacznie rzadziej zdajemy sprawę – proces werbalizacji, wyobrażania sobie i tworzenia określeń słownych do obrazowanych treści. Zatem dziecko, które ma do czynienia z szeregiem rysunków tworzy do nich własną warstwę słowną – mówi dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.
Jak podkreśla przedstawicielka JMP, konkurs „Piórko 2016” to również szansa na wsparcie początkujących twórców. Mogą wziąć w nim udział tylko amatorzy, czyli twórcy, którzy nigdy jeszcze nie publikowali ani tekstów, ani ilustracji. Nie jest jednak jedynym projektem sieci ukierunkowanym na wsparcie utalentowanych osób.
– Mamy też inne projekty wspierające młodych twórców, ponieważ współpracujemy np. z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi im. Strzemińskiego. To jest współpraca polegająca na pobudzeniu do kreatywności młodych twórców, którzy przygotowują konkretne projekty do sprzedaży w sklepach Biedronka. A więc jest to zetknięcie młodej sztuki z tym, czego oczekuje klient i z tym, czego oczekuje komercyjny handel – wyjaśnia Anetta Jaworska-Rutkowska.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.