Newsy

Popyt na nieruchomości premium jest stabilny i odporny na kryzysy. Rynek takich lokali w Polsce dopiero się tworzy

2015-06-19  |  06:35

Nieruchomości w prestiżowych lokalizacjach poszukują klienci zamożni, którzy lubią życie miejskie i chcą być w centrum wydarzeń. Takich osób jest coraz więcej, bo również w Polsce zauważalny jest ogólnoeuropejski trend powrotu do miasta. Ten segment rynku dopiero się rozwija, ale jak podkreślają deweloperzy, jest odporny na wahania koniunktury na rynku.

Ludzie, którzy wiele lat temu marzyli o tym, żeby wyprowadzić się do domu z ogródkiem, dziś marzą o tym, żeby do pracy jeździć rowerem albo chodzić na piechotę – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Kaim, prezes zarządu firmy Tacit Development Polska, która jest właścicielem apartamentowca Cosmopolitan w Warszawie. 

Ukończony w 2014 roku Cosmopolitan przy ulicy Twardej ma 160 metrów wysokości, 44 piętra, 236 wykończonych i wyposażonych apartamentów (od 54 do 380 mkw.) oraz 299 miejsc parkingowych. Powierzchnia mieszkalna budynku (od ósmego piętra wzwyż) wynosi 25 tys. mkw. a komercyjna – 7 tys. mkw. Cosmopolitan został zaprojektowany przez Helmuta Jahna, jednego z największych architektów XXI wieku, autora m.in. siedziby Unii Europejskiej w Brukseli czy Sony Center w Berlinie. Projekt przy Twardej jest jego pierwszą realizacją w Polsce.

Budynek Cosmopolitan jest pierwszym takim na rynku i tworzy zupełnie nową kategorię produktu. Do tej pory Polacy nie mieszkali w wysokościowcach albo drapaczach chmur. Łączy się to z ogólnoeuropejskim trendem powrotu do miasta, co widać także w Warszawie – mówi Kaim. – Ten segment rynku jest bardzo odporny na kryzysy i fluktuację, a popyt jest bardzo stabilny.

Nabywcy apartamentów w Cosmopolitan kupują gotowe, wykończone lokale.

– W tej chwili sprzedaż osiąga blisko 50 proc. – mówi Kaim. – Proszę sobie zresztą wyobrazić, jak funkcjonowałby tego typu budynek, gdyby połowa apartamentów była wykończona, a połowa w trakcie wykańczania. Jest to absolutnie niemożliwe. Jest to po prostu charakterystyka inwestycji wysokich tego typu i tej kategorii rynku, którą dopiero tak naprawdę tworzymy w Warszawie, w Polsce.

Jak podkreśla, mieszkania w takich lokalizacjach kupuje klient zamożny, który lubi życie w mieście i chce być w centrum wydarzeń

Nasi klienci są bardzo mobilni, dużo podróżują. Mieszkanie w Cosmopolitanie nigdy nie jest ich pierwszym apartamentem. To przeważnie druga, trzecia albo kolejna lokalizacja. Dlatego też nasi nabywcy lubią rozwiązania proste. Nie chcą tracić czasu, czekając na gotowy produkt dwa albo trzy lata – charakteryzuje grupę docelową inwestycji Karolina Kaim.

Kolejnym budynkiem stawianym przez Tacit Development Polska, także w stolicy, jest kameralna kamienica przy ulicy Podchorążych (Park Lane Apartments), w okolicy Łazienek Królewskich. Znajduje się tam tylko dwanaście mieszkań o powierzchni od 170 do 330 mkw. Poza tym spółka projektuje hotel we Wrocławiu – inwestycja jest na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Gala Złote Spinacze

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Automatyzacja coraz śmielej wkracza do polskich firm. Sytuacja gospodarcza może ten proces przyspieszyć

Zmienne otoczenie gospodarcze powoduje, że polskie firmy szukają możliwości optymalizowania kosztów. Część z nich upatruje takiej szansy w automatyzacji procesów, która pozwala odciążyć pracowników i poprawić ich wydajność, a przy tym zaoszczędzić czas i pieniądze. Wdrożenie robota jest możliwe już w ciągu kilkunastu dni i od razu przekłada się na pracę firmy. – U jednego z klientów po wprowadzeniu i uruchomieniu robota czynności, które wcześniej wykonywał codziennie przez 2,5 godziny, zostały skrócone do zaledwie 15 minut – mówi Joanna Porębska-Matysiak z SAIO, spółki z Grupy ING, która udostępnia swoim klientom platformę do automatyzacji procesów biznesowych.

Edukacja

Europejskie branżowe „igrzyska olimpijskie” odbędą się we wrześniu w Gdańsku. Polacy będą rywalizować m.in. w kategorii meblarstwo, fryzjerstwo czy budownictwo cyfrowe

– Aby mieć więcej pracowników, więcej osób wykwalifikowanych w różnych zawodach, potrzebujemy ścisłej współpracy z przemysłem i sektorem gospodarczym. I to właśnie robimy podczas WorldSkills – to jest ścisła kooperacja między szkołami i uczelniami a światem biznesu i przemysłu – mówi dr hab. Paweł Poszytek, oficjalny delegat WorldSkills Poland. W minionym tygodniu w Gdańsku odbył się krajowy etap kwalifikacji do tych międzynarodowych zawodów, w którym prawie 200 zawodników rywalizowało ze sobą w 22 takich konkurencjach jak architektura krajobrazu, budownictwo cyfrowe, chmura obliczeniowa, cukiernictwo, cyberbezpieczeństwo, florystyka, fryzjerstwo czy gotowanie. Zwycięzcy wywalczyli sobie bilety na przyszłoroczne EuroSkills 2023 – czyli europejskie kwalifikacje do etapu światowego.

Ochrona środowiska

Polscy naukowcy mają pomysł na ograniczenie strat ciepła w budynkach. Opracowali technologię termoizolacyjnych pokryć do szyb

Od 10 do 50 proc. ciepła w gospodarstwach domowych ucieka przez okna. Rozwiązaniem nie musi być ich wymiana, ale specjalna powłoka, która zwiększy termoizolacyjność szyby. Fizycy z Polskiej Akademii Nauk opracowali folie pokryte nanowarstwami tlenku cynku z domieszką glinu, które mogą zmniejszyć utratę ciepła nawet czterokrotnie. Dzięki temu znacząco spadnie także wysokość rachunków za ogrzewanie. Nowe rozwiązanie ma być znacznie trwalsze i tańsze niż dostępne dziś na rynku folie.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.