Newsy

Biedronka otworzyła 14 minicentrów dystrybucyjnych w sześciu miastach. To one obsłużą dostawy w ciągu 15 minut

2021-10-20  |  06:25
Mówi:Kamila Frąckowiak-Jankowski, menedżer ds. e-commerce, Biedronka
Bartosz Prokopowicz, Head of Q-Commerce, Glovo
  • MP4
  • Od połowy października mieszkańcy sześciu miast mogą zamówić zakupy w Biedronce i otrzymać je w ciągu kwadransa. Wdrożenie ekspresowych dostaw wymagało szeregu przygotowań organizacyjnych. Biedronka uruchomiła 14 minicentrów, w których realizowane są te zamówienia. Glovo z kolei stworzyło osobny zespół pracowników do obsługi BIEK. Stale rekrutuje do niej m.in. kurierów. Usługa BIEK od momentu uruchomienia 15 października cieszy się dużym zainteresowaniem klientów.

    – Wdrożenie ekspresowej dostawy wymagało od nas przede wszystkim przygotowania nowych sklepów, czyli dark store’ów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Kamila Frąckowiak-Jankowski, E-Commerce Manager w sieci Biedronka. – Musieliśmy się też przygotować operacyjnie. Wcześniej kompletowaliśmy zamówienia w naszych standardowych sklepach, teraz kompletacja przebiega w dark store’ach, dzięki czemu jest zdecydowanie szybsza i bardziej dostępna dla klienta. W tej placówce, jeżeli brakuje nam jakiegoś produktu, kontaktujemy się z klientem i informujemy go o tym, że jest on niedostępny, oferując mu zamiennik.

    Usługa ekspresowej dostawy dostępna jest na razie w sześciu miastach: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu i Gdańsku. W ramach asortymentu dostępne są zarówno produkty marki własnej Biedronki, jak i najważniejsze brandy dostępne na rynku. W celu dokonania zakupów klient musi pobrać aplikację Glovo, tam znaleźć ikonę BIEK i złożyć swoje zamówienie. Zostanie ono do niego dostarczone w ciągu 15 minut dzięki tzw. dark store’om, czyli minimagazynom zlokalizowanym wewnątrz gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie kompletowane są zamówienia.

    W każdym nowo powstałym minicentrum dystrybucji BIEK znajdzie się 1,2 tys. produktów spożywczych: świeże owoce i warzywa, pieczywo, dania gotowe, przekąski, napoje, a także słodycze, lody i środki czystości.

    Wybieraliśmy produkty, które były najczęściej kupowane przez klientów w naszej standardowej usłudze z Glovo – podkreśla Kamila Frąckowiak-Jankowski.

    Usługa jest dostępna w promieniu 2 km od wspomnianych minicentrów. W Warszawie są cztery takie placówki, w Krakowie trzy. We Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi – po dwie, a w Poznaniu jedna. Obsługuje je grupa kurierów Glovo pracująca wyłącznie na ich potrzeby, siedem dni w tygodniu w godz. 8–23 (w Warszawie w piątki i soboty do godz. 2).

    Jest to dla nas priorytetowy projekt. Wyodrębniliśmy z organizacji specjalnie dedykowany zespół, który będzie zajmował się współpracą z Biedronką i rozwojem usługi BIEK, m.in. specjalistów do zarządzania flotą, kurierów, których w tym momencie również rekrutujemy – zapewnia Bartosz Prokopowicz, Head of Q-Commerce w Glovo. – Jesteśmy na etapie testowania tej usługi, jeśli odniesie sukces, wspólnie podejmiemy decyzję, że kolejne miejsca będą się pojawiać na mapie Polski w tych miastach, w których już jesteśmy, być może również w kolejnych.

    Dostawy zakupów z Biedronki poprzez aplikację – i przy pomocy kurierów – Glovo dostępne są od kwietnia 2020 roku. Zostały wprowadzone wkrótce po ogłoszeniu pierwszego lockdownu. Stopniowo rozszerzano je na kolejne miasta i dziś w ten sposób zaopatrzyć w największej w Polsce sieci mogą się już mieszkańcy 31 miejscowości.

    Właściwie od momentu, kiedy wprowadziliśmy w Glovo zakupy spożywcze, cieszą się one dużym zainteresowaniem – mówi  Bartosz Prokopowicz. – Zbiegło się to z pandemią COVID-19 i lockdownami, co na pewno pomogło w rozwoju tej usługi. Użytkownicy przyzwyczaili się już do tych zakupów i kupują w ten sposób regularnie. Również jeśli chodzi o nową usługę, czyli ekspresowe zakupy BIEK, właściwie od pierwszego dnia byliśmy zaskoczeni bardzo pozytywnie popytem i odpowiedzią naszych klientów.

    Uruchomienie Biedronki Express pod nazwą BIEK nie zmienia zasad działania sklepu internetowego Biedronki w Glovo, który funkcjonuje od kwietnia ubiegłego roku we wszystkich stolicach polskich województw i innych dużych ośrodkach miejskich. Zamówienia można składać w godzinach 10.00–22.30, natomiast w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu jeszcze wcześniej, bo już od 8.00 rano – wszędzie z dostawą w ciągu godziny.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

    Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

    Konsument

    W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

    W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

    Firma

    Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

    Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.