Newsy

Firmy inwestują w mobilność swoich pracowników. To zwiększa skuteczność ich pracy

2014-12-05  |  06:30

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne w firmach szybko rośnie. Nowe, coraz bardziej zaawansowane aplikacje oraz technologie mobilne pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ograniczenia lokalizacyjne i zwiększyć skuteczność pracy. To przyczynia się do wzrostu ich zysków. Firmy inwestują więc w mobilność swoich pracowników.

Używanie smartfonów to sposób na poprawienie skuteczności działania wielu firm. Dzięki technologiom mobilnym firmy mają dostęp zarówno do zasobów wewnętrznych firmy z różnych miejsc, co pozwala pracownikom mobilnym na bardziej efektywne zarządzanie informacją, jak i dotarcie do klientów, którzy znajdują się w różnych częściach kraju czy świata. Technologie mobilne zmniejszają ograniczenia geograficzne, lokalizacyjne oraz przyspieszają efektywność pracy przedsiębiorstwa – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Marcin Reichman z Microsoft Devices.

Oszczędność czasu przekłada się nie tylko na oszczędność pieniędzy, lecz także optymalizację działań biznesowych. Dla przykładu, dyrektor finansowy, który w danym momencie musi podjąć decyzję o tym, czy zaakceptować dokumenty, dzięki chmurze ma dostęp do wszystkich zasobów firmy, co umożliwia mu szybką weryfikację danych. Agenci handlowi i zespoły sprzedaży mają dzięki urządzeniom mobilnym stały dostęp do najnowszych danych  zaktualizowanych cenników i informacji produktowych, co pozwala im szybko reagować na zmiany na rynku i dostosować do niech ofertę.

Jeszcze kilka lat temu firmy korzystały głównie z tradycyjnych form komunikacji. Jednak w ostatnich latach tradycyjne komórki zostały praktycznie wyparte przez smartfony. Wciąż przybywa osób korzystających z mobilnej poczty, kalendarza i oprogramowania związanego z możliwością zarządzania zadaniami pracownika.

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne szybko rośnie. Związane jest to przede wszystkim z rozwojem technologii chmurowej, szeroko pojętej mobilności oraz aplikacji mobilnych. Firmy coraz bardziej stawiają na mobilność swoich pracowników, w związku z tym coraz więcej smartfonów ląduje w kieszeniach klientów biznesowych – mówi Reichman.

Nie bez znaczenia jest także dynamicznie reagujący na potrzeby swoich klientów rynek oprogramowania, na którym znajdują się zarówno aplikacje specjalistyczne, np. do zarządzania klientami, jak i kompleksowe oprogramowanie firmowe. 

Smartfony umożliwiają również dostęp do takich narzędzi biurowych, jak edytory tekstu czy arkusze kalkulacyjne. Microsoft jest jednym z potentatów w tej dziedzinie, oferując Office365, czyli sieciowe wydanie popularnego pakietu biurowego. Użytkownik może korzystać z niego zarówno z komputera, jak i urządzenia mobilnego, co znacznie zwiększa jego efektywność i eliminuje potrzebę instalowania rozbudowanego oprogramowania na smartfonie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.