Newsy

Kolejna fuzja na rynku bankowym. Miejsca pracy są niezagrożone

2013-09-10  |  06:50
Mówi:Krzysztof Kalicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Deutsche Bank Polska
  • MP4
  • Połączony Deutsche Bank Polska i Deutsche Bank PBC ma być jedną z dziesięciu największych instytucji w Polsce z aktywami o wartości 35 mld zł. – Przygotowujemy się do tego połączenia od strony technologicznej, finansowej i w zakresie zasobów ludzkich – zapewnia Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. Deklaruje jednocześnie, że nie oznacza to wcale, że planowane są zwolnienia.

     – Będziemy mieli lepsze wykorzystanie naszego kapitału, nasza oferta będzie kompleksowa i pochodząca z jednego banku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. – Ponieważ te dwa banki są komplementarne, więc proces nie powinien być bardzo skomplikowany, a nasi klienci nawet prawdopodobnie tego nie zauważą, dlatego że zachowają rachunki bankowe takie, jakie mieli do tej pory.

    W ubiegłym tygodniu banki otrzymały zgodę Komisji Nadzoru Finansowego.  Cały majątek Deutsche Bank Polska zostanie przeniesiony do Deutsche Bank PBC, ale instytucja będzie nosiła nazwę Deutsche Bank Polska SA. 

     – Dzisiaj Deutsche Bank Polska ma pewną nadwyżkę kapitału w swoich zasobach. Deutsche Bank PBC potrzebuje tego kapitału na rozwój biznesu detalicznego – wyjaśnia Krzysztof Kalicki. – Połączenie tych dwóch banków spowoduje, że obie instytucje łącznie będą miały wysoki współczynnik wypłacalności, a jednocześnie potencjał do dalszego rozwoju. Grupa Deutsche Bank w Polsce uzyska silną jednolitą reprezentację w postaci jednego banku.

    Po fuzji wartość aktywów banku sięgnie ok. 35 mld zł, co da mu miejsce wśród dziesięciu największych instytucji finansowych w Polsce. Kapitał zakładowy zostanie podniesiony przez emisję akcji na rzecz Deutsche Bank AG, który dzięki temu będzie miał ponad 50 proc. udziałów w Deutsche Bank Polska SA. Bank będzie też jedynym akcjonariuszem Domu Maklerskiego DB Securities. 

     – My patrzymy na to połączenie z punktu widzenia synergii przychodów i lepszych rozwiązań biznesowych, zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i dla klientów indywidualnych – zapowiada prezes DB Polska. – Nasza oferta będzie pochodziła z jednego banku i będzie ofertą kompleksową, będziemy optymalizować rozwiązania.

    Bank po fuzji będzie miał 170 oddziałów i centrów doradczych w Polsce. Stanie się bankiem uniwersalnym, czyli ma oferować produkty zarówno dla klientów detalicznych, jak i firm.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.