Newsy

Praca w nowych technologiach atrakcyjna dla kobiet. Dobre zarobki i możliwość łączenia życia rodzinnego z zawodowym

2014-10-20  |  06:45

Rynek nowych technologii jest atrakcyjny także dla kobiet, bo oznacza nie tylko dobre zarobki, lecz także możliwość wykonywania pracy zdalnie, co pozwala na łączenie jej z życiem rodzinnym. W tym roku siedem studentek uczelni technicznych otrzyma płatny staż w największych spółkach z branży nowoczesnych technologii w Polsce dzięki programowi „Dziewczyny w Nowych Technologiach”. Urząd Komunikacji Elektronicznej realizuje ten program drugi rok z rzędu. 

Tylko w Europie w najbliższych latach będziemy potrzebowali ponad 900 tys. wykwalifikowanych specjalistów w branży IT. Jest to tak chłonny rynek pracy, że chciałabym przekonać wszystkie matki, ojców oraz młode dziewczyny, które już studiują na kierunkach technicznych, aby nie decydowały się na przekwalifikowanie, bo to jest pewne miejsce pracy – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Projekt „Dziewczyny w Nowych Technologiach” ma nie tylko zachęcić studentki do wyboru takiej kariery, lecz także ułatwić im start w życiu zawodowym. Pierwsza edycja odbyła się w 2013 r. – płatne staże w firmach Cisco Systems, Motorola, SAS Institute i Sygnity zdobyło wtedy 6 laureatek. W tym roku spośród 40 nadesłanych prac (z czego 23 spełniły warunki konkursu) 7 studentek zdobyło nagrodę. Do firm przyjmujących je na płatne staże dołączyły Microsoft oraz Telewizja Polska.

Gaj podkreśla, że projekt cieszy się coraz większym powodzeniem. Jest dużym sukcesem również w zakresie bliskiej współpracy państwowej administracji z prywatnymi firmami z branży ICT. Prezes UKE dodaje, że już zeszłoroczna edycja pokazała, jak duży wpływ na życie zawodowe laureatek może mieć ułatwiający rozpoczęcie kariery staż.

Dziewczyny przeprowadziły się z jednego krańca Polski na drugi. Jest to tak ciekawa, dobrze płatna i interesująca praca w fajnym zespole, dlatego młode kobiety decydują się nawet przeformułować swoje życie, miejsce zamieszkania, żeby wyjść naprzeciw nowym wyzwaniom. To zmienia też sytuację osobistą – podkreśla Gaj.

Dodaje, że praca w obszarze nowych technologii jest szczególnie atrakcyjna dla kobiet, bo dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym mogą one łatwiej łączyć życie rodzinne i zawodowe.

Wszystkie nowoczesne formy pracy ułatwiają życie kobiecie, która poza swoją czynnością zawodową ma jeszcze o wiele więcej do zrobienia w domu niż mężczyzna – ocenia Gaj. ‒ Trzeba być obecnym w domu i te nowoczesne technologie kobietom to umożliwiają poprzez pracę zdalną, pracę na odległość i w ciekawym gronie.

Następna edycja organizowanego przez UKE konkursu planowana jest na wiosnę 2015 r. Niewykluczone, że powiększy się grono firm, które zaoferują staże laureatkom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.