Newsy

Więcej ofert pracy na portalach rekrutacyjnych. W okresie przedświątecznym ich liczba jeszcze wzrośnie

2014-11-14  |  06:20

Na portalach rekrutacyjnych w tym roku jest więcej ofert. Branże takie jak IT czy produkcja stale poszukują nowych pracowników, inne – zgłaszają większe zapotrzebowanie w określonych miesiącach. W najbliższych tygodniach portale spodziewają się natężenia ofert dla pracowników sezonowych. Skuteczność tego typu serwisów jest coraz większa. Ponad połowa zarejestrowanych była na chociaż jednej rozmowie kwalifikacyjnej, a jedna trzecia znalazła dzięki nim pracę.

Poczynając od końca września, liczba ofert nieco spada ze względu na sezonowość prac letnich. Aczkolwiek w tym roku nie widzimy dużych spadków – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Jurkiewicz, dyrektor generalny portalu infoPraca.

Potwierdzają to również statystyki resortu pracy. Bezrobocie spada już dziewiąty miesiąc z rzędu i w październiku wyniosło 11,3 proc. Od początku roku zmniejszyło się o 475 tys. osób.

W całym roku widać ożywienie i jest ono związane z samym rozwojem gospodarki i wzrostem dynamiki zarówno pod względem PKB, jak i zatrudnienia. W związku z tym też pojawia się coraz więcej ofert pracy, również na portalach rekrutacyjnych – podkreśla Marek Jurkiewicz.

Jak wynika z Licznika rynku infoPraca, w III kwartale największy wzrost zapotrzebowania na pracowników odnotowała branża przemysłowa – ofert pracy było ponad 5 tys., co oznacza ponad 20 proc. wzrost względem II kwartału.

Są też branże, które cały czas szukają pracowników, mowa o IT i centrach usług wspólnych – zaznacza Jurkiewicz.

W III kwartale ogłoszeń z branży IT było ponad 4,2 tys. Poprawiła się sytuacja w budownictwie (wzrost o 29 proc. do blisko 1,9 tys. ofert).

Widzimy zdecydowaną korelację rynku pracy z działalnością portali. Wzrost produkcji powoduje, że stanowiska produkcyjne i specjalistyczne są dużo częściej poszukiwane niż dotychczas – mówi dyrektor portalu infoPraca.

W najbliższych tygodniach portale spodziewają się wielu nowych ofert dla pracowników sezonowych.

To będą oferty pracy związane z promocjami i wzrostem zapotrzebowania na pracowników w marketach, przy akcjach promocyjnych, akcjach świątecznych, ofert dla Mikołajów – wymienia Jurkiewicz.

Portale rekrutacyjne stają się coraz popularniejszym narzędziem w poszukiwaniu pracy. Z badań przeprowadzonych przez serwis infoPraca wynika, że 60 proc. respondentów ma konta na co najmniej trzech takich portalach. Ok. 44 proc. zarejestrowanych korzysta z portali pracy każdego dnia.

W tej chwili mamy około miliona aktywnych użytkowników w skali miesiąca. Gdybyśmy dodali użytkowników innych portali, to te liczby będą kształtowały się w okolicach kilku milionów. Ofert pracy na naszym portalu jest ponad 20 tys., na portalach konkurencyjnych też jest ich tysiące – mówi Marek Jurkiewicz.

Zdecydowana większość użytkowników uważa, że portale są bardzo skuteczne. Ponad połowa z nich dzięki nim umówiła się na rozmowę kwalifikacyjną. Jedna trzecia znalazła zatrudnienie.

Na portalach rekrutacyjnych można znaleźć nie tylko oferty pracy, lecz także porady pomocne przy poszukiwaniach pracy. Eksperci doradzają, jak poprawnie napisać CV czy list motywacyjny oraz jak zaprezentować się podczas rozmowy. Korzysta z tego ponad połowa ankietowanych przez infoPracę. Dla 47 proc. istotne są raporty wynagrodzeń, które pozwalają zweryfikować swoje oczekiwania finansowe.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.