Newsy

Prezes Żabki: staramy się otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

2012-09-05  |  06:15
Mówi:Jacek Roszyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Żabka Polska
  • MP4

    Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

    Sieć sklepów Żabka liczy dziś 2750 sklepów w całej Polsce, z czego 165 występuje pod marką Freshmarket.

     – Plan zakłada 2900 i póki co nie widzimy zagrożenia, aby go nie zrealizować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria o planach do końca roku Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

    Tym bardziej, że cztery ostatnie miesiące pokazały, że jest to możliwe. Sieć poszerzyła się w tym czasie o dodatkowych 140 sklepów.

     – Staramy się, żeby dziennie powstawał przynajmniej jeden sklep Żabka albo Freshmarket – zapewnia Jacek Roszyk.

    Jak podkreśla, realizacja tych planów inwestycyjnych ma przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży. Udział Żabki w rynku nie przekracza dziś 5 procent. 

     – Zwiększenie udziałów to nasz obowiązek. Założenia są takie, żebyśmy na początek byli przynajmniej w piątce największych sieci detalicznych w tym kraju – konkretyzuje plany szef sieci.

    W realizacji tego celu ma pomóc również inwestycja w wyposażenie nowych sklepów i w przebudowę już istniejących.

     – Tak naprawdę możemy mówić o remodelingu – zaznacza Jacek Roszyk. – Czyli o zupełnie innym podejściu do funkcji, jakie poszczególne kategorie produktowe mają spełniać w naszym sklepie. Będzie nowy layout, nowe rozłożenie regałów, nowy sprzęt  począwszy od sprzętu związanego z Fresh Cafe po duże szafy chłodnicze i szafy mroźnicze. Słowem wszystko, co ma wspomóc sprzedaż produktów świeżych.

    Wszystko, by spełnić oczekiwania klienta, którym – według modelu – jest osoba mieszkająca, ucząca się albo pracująca blisko Żabki albo Freshmarketu.

     – To też osoba, która ceni sobie czas i widzi korzyści z dokonywania zakupów w sklepie Żabka, właśnie z punktu widzenia oszczędności czasu i dobrze, sprawnie dobranego asortymentu – dodaje Roszyk.

    Szef Żabki zwraca uwagę na charakterystykę naszego rynku, który – jego zdaniem – jest rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny.

     – W moim odczuciu, a także zdaniem ekspertów, jest najbardziej konkurencyjny w całej Europie – dodaje.

    Żabka Polska, podobnie, jak i pozostali gracze, znajdujący się na rynku detalicznym szuka dziś nowych rozwiązań, które byłyby odpowiedzią na wyzwania, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze i sytuacja kryzysowa, coraz bardziej dające się we znaki uczestnikom rynku. 

     – Cena odgrywa większą rolę niż kiedyś – tłumaczy Jacek Roszyk. – Stąd też nasze decyzje o wprowadzeniu marki własnej, która z założenia jest 25- 30 proc. tańsza niż produkt brandowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Problemy społeczne

    37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

    Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

    Telekomunikacja

    Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

    Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.