Mówi: | Konrad Ciesiołkiewicz |
Funkcja: | dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR |
Firma: | Orange Polska |
Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego
Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.
– W myśleniu o społecznej odpowiedzialności biznesu mamy teraz do czynienia z poważnym przewartościowaniem. Idzie ono w kierunku bardziej jakościowego myślenia o tym, jaki jest całokształt zaangażowania danej firmy i jaki jest jej wpływ na różne dziedziny życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.
Jak podkreśla, chodzi o zmierzenie wpływu działania firmy na rzecz społeczeństwa, a następnie zminimalizowanie wpływu negatywnego i zmaksymalizowanie pozytywnego.
– Nasza strategia składa się z ponad 70 celów. Opieramy się na ponad 140 wskaźnikach w oparciu o standardy międzynarodowe. Liczą się jednak konkrety, dlatego do 2018 roku chcemy się zobowiązać, że w poszczególnych elementach naszej strategii CSR dokonamy poważnego rozwoju. Przede wszystkim liczymy na to, że zyskamy większą satysfakcję ze strony naszych klientów, szczególnie, jeśli chodzi o grupę osób starszych – wyjaśnia Ciesiołkiewicz.
Horyzontem czasowym, w jakim Orange chce osiągnąć swoje cele prospołeczne, jest 2018 rok. Do tego czasu operator chce m.in. poprawić wskaźnik satysfakcji klientów po 70 roku życia o 10 pkt proc. Mają zostać wprowadzone nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange. Firma chce w tym czasie doprowadzić również do zaangażowania co najmniej co piątego pracownika w prace w wolontariacie.
– Orange Polska jest absolutnie w pierwszej lidze pod względem zaangażowania w wolontariat. Mamy ponad 3 tys. zaangażowanych pracowników. Ale mamy jeszcze większą ambicję. Chcemy, żeby co piąty pracownik Orange był wolontariuszem, a co najmniej 1/4 naszych pracowników angażowała się w wolontariat kompetencyjny – mówi Konrad Ciesiołkiewicz.
Chodzi przede wszystkim o wykorzystywanie przez pracowników swoich umiejętności zawodowych takich jak znajomość księgowości czy HR na rzecz organizacji pozarządowych.
– Osoby, które są społecznie zaangażowane, są również najczęściej pracownikami, którzy mają więcej energii, są bardziej usatysfakcjonowani, bardziej kreatywni, lepiej pracują w zespole, a dzisiaj bez pracy zespołowej nie ma możliwości pracy w dużej organizacji – podkreśla Ciesiołkiewicz.
Dyrektor CSR Orange Polska podkreśla, że firma już przy rekrutacji zwraca uwagę na zaangażowanie społeczne potencjalnego pracownika i przy równych kompetencjach zawodowych preferuje te osoby, które bardziej angażują się w działania na rzecz swojego otoczenia i środowiska.
– Mamy również ambicje, żeby przeszkolić ponad milion dorosłych Polaków z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – mówi Ciesiołkiewicz. – To ważne wyzwanie, szczególnie w naszych czasach, gdzie poczucie bezpieczeństwa jest nie tylko dyskutowane, lecz także w zasadzie jest osłabiane. Mamy szereg inicjatyw i narzędzi do tego, żeby uczestniczyć w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, również cyfrowego. Naszą ambicją jest także to, żeby ponad milion dorosłych Polaków zyskało nowe kompetencje w tym zakresie.
Czwartym celem operatora jest działanie na rzecz ochrony środowiska. W tym celu promuje wśród klientów oddawanie starych telefonów i innego sprzętu telekomunikacyjnego do recyklingu.
– Chcemy, żeby co najmniej 10 proc. urządzeń, które sprzedajemy na rynku, nasi klienci zwracali. Polska nie należy do krajów, które mają w tym zakresie duże osiągnięcia – ubolewa Konrad Ciesiołkiewicz.
Czytaj także
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-07-02: Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-24: Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.