Newsy

Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna. Firmy szukają sposobów na promocję swoich produktów i usług

2018-06-22  |  06:25
Mówi:Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”

Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med

dr hab. Piotr Skarżyński, członek zarządu Centrum Mowy i Słuchu Medincus

  • MP4
  • Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu. Innowacyjne usługi i produkty medyczne zostały nagrodzone w konkursie „Teraz Polska”. Firmy dostrzegły, że mogą dzięki temu aktywnie promować te innowacje wśród pacjentów.

     Zainteresowanie firm konkursem „Teraz Polska”, szczególnie z branży medycznej, jest rosnące. Wiele ośrodków, zarówno tych samorządowych, jak i tych prywatnych, zaczyna się starać o to godło, nie tylko w usługach, lecz także w produktach – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

    W tegorocznej, 28. edycji konkursu, nagrodzone zostały cztery firmy z branży medycznej: Polpharma za produkt Polopiryna S, Grupa LUX MED za kompleksową skoordynowaną opiekę onkologiczną, firma Wychowański za autorskie nieinwazyjne techniki natychmiastowych implantacji stomatologicznych, a także Centrum Słuchu i Mowy „Medincus” za opracowanie Stymulatora Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego.

    – Wszyscy dostrzegają potencjał Godła „Teraz Polska” ze względu na jego ogromną rozpoznawalność wśród konsumentów – powyżej 75 proc. Możemy być pewni, że oznakowanie się godłem pomoże tym instytucjom w rozpropagowaniu swojej usługi czy produktu wśród społeczności, ponieważ kojarzone jest z najwyższą jakością. W służbie zdrowia najwyższa jakość jest najważniejsza, bo o zdrowie każdy chce dbać – mówi Krzysztof Przybył.

    Raport firmy PwC „Pacjent w świecie cyfrowym” wskazuje, że służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia

     Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów – ocenia dr hab. Piotr Skarżyński, członek zarządu Centrum Mowy i Słuchu Medincus. – Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

    Opracowany przez Centrum Słuchu i Mowy Medincus Stymulator Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego umożliwia wszechstronną terapię dla pacjentów z problemami słuchu.

    Mobilne rozwiązania stają się już standardem w opiece nad pacjentami. Zebra Technologies prognozuje, że w 2022 roku z urządzeń mobilnych w celach służbowych korzystać będzie 98 proc. lekarzy i 97 proc. personelu pielęgniarskiego. Na rynku pojawia się też coraz więcej rozwiązań, które pozwalają pacjentom skutecznie monitorować stan swojego zdrowia, a w przypadku niepokojących objawów lekarz sam kontaktuje się z pacjentem.

     Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii – wskazuje Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

    Grupa LUX MED wykorzystuje model pielęgniarki prowadzącej, oparty na primary nursing, w diagnostyce i leczeniu chorób onkologicznych. Polska Unia Onkologii ocenia, że tylko co drugi pacjent w Polsce jest leczony na takim samym poziomie, co chorzy w Europie Zachodniej. Takie rozwiązania, jak to wprowadzone przez LUX MED, pozwalają na kompleksową opiekę, a dzięki wykorzystaniu w diagnostyce badań molekularnych terapie są spersonalizowane i dostosowane do konkretnych pacjentów. To o tyle istotne, że choroby onkologiczne dotkną w przyszłości co czwartego Polaka.

    – W onkologii nasza opieka jest charakterystyczna poprzez primary nursing, pielęgniarkę, która jest głównym koordynatorem opieki onkologicznej, ale też poprzez szerokie, holistyczne podejście do pacjenta. Pacjent ma kontakt nie tylko z lekarzem, z pielęgniarką, lecz także z psychoonkologami czy organizacjami pacjenckimi – tłumaczy Anna Rulkiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.