Newsy

Rodzice zaplanowali większe budżety na wyprawkę szkolną. Najwięcej z nich deklaruje wydatki między 300 a 700 zł

2023-09-04  |  06:25
Mówi:Marta Baran
Funkcja:dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Ponad 80 proc. rodziców – ze względu na wysoką inflację – spodziewa się większych wydatków na wyprawkę szkolną swoich dzieci i zaplanowało na ten cel odpowiednio wyższe budżety. Zdecydowana większość wyda na artykuły szkolne między 300 a 700 zł. Co 10. rodzic planuje jednak zamknąć się w kwocie 300 zł – wynika z badania SW Research dla sieci Carrefour. Dla zdecydowanej większości cena produktu decyduje o wyborze miejsca zakupu. Dlatego największe sieci prześcigają się w promocjach i rabatach, a rodzice skłaniają się ku markom własnym.

     Prawie 80 proc. rodziców spodziewa się wzrostu wydatków na artykuły szkolne w tym roku. W zeszłym roku sytuacja wyglądała podobnie, tym razem ceny rosną jednak dużo wolniej – mówi w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marta Baran, dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem w Carrefour Polska.

    Z badania SW Research dla Carrefoura wynika, że w tym roku na wyprawkę szkolną wydamy więcej niż przed rokiem. Ceny w lipcu były o niemal 11 proc. wyższe niż przed rokiem, a w kategorii edukacja wzrost przekroczył 13 proc. w ujęciu rocznym.  

    –  Aż 70 proc. rodziców w tym roku planuje wydać między 300 a 700 zł na artykuły szkolne dla swoich dzieci. Poniżej 300 zł i między 700 a 900 zł deklaruje po ok. 10 proc. respondentów, natomiast 9 proc. rodziców planuje wydać ponad 900 zł – wylicza ekspertka.

    Kryterium ceny to najważniejsza kwestia dla niemal 81 proc. rodziców. Ma ono znaczenie zwłaszcza w kontekście wyboru miejsca zakupu wyprawki. Ponad połowa Polaków kompletuje ją w dyskontach, 40 proc. wybiera hipermarkety, podobny odsetek decyduje się na specjalistyczne sklepy papiernicze, a 31 proc. – supermarkety.

     Ceny mają ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Klienci nie chcą natomiast zrezygnować z dobrej jakości produktów wybieranych dla swoich pociech, w związku z tym szukają miejsc, gdzie są w stanie to pogodzić – tłumaczy Marta Baran. – Dobrym rozwiązaniem na trudne czasy są produkty marek własnych, które według danych Carrefoura są tańsze nawet o 30 proc. w stosunku do ich markowych odpowiedników.

    Niemal 60 proc. rodziców przed zakupami porównuje oferty różnych sklepów. Ponad połowa sprawdza oferty w gazetkach promocyjnych, co trzeci korzysta z polecenia od znajomych.

    – Sklepy organizują specjalne strefy z artykułami szkolnymi, gdzie można znaleźć szeroki wybór artykułów do szkolnej wyprawki. Zachęcamy do wizyty w sklepach, najszersza oferta będzie u nas dostępna do połowy września – mówi ekspertka Carrefoura.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.