Mówi: | Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus Maciej Śliwiński, dyrektor Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego |
Siedmiu na dziesięciu Polaków uprawia sport. Coraz większą popularnością cieszy się wioślarstwo
Wśród najchętniej uprawianych dyscyplin jest jazda na rowerze, bieganie i nordic walking – wynika z ostatniego badania Sponsoring Monitor przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Rośnie także popularność wioślarstwa, zwłaszcza w Warszawie, która w ostatnich latach zwróciła się w kierunku Wisły. Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie, najstarsza w Polsce organizacja sportowa, wychowuje kolejne pokolenia młodych sportowców i popularyzuje ten sport wśród młodzieży. W miniony weekend odbyło się 140-lecie powstania tej organizacji oraz Memoriał Andrzeja Bruskiego.
– Aktywność sportowa Polaków wzrasta, coraz więcej dyscyplin sportowych znajduje uznanie kibiców i czynnych uczestników. Mam na myśli zarówno biegi masowe czy zawody triathlonowe, które od kilku lat cieszą się bardzo dużą popularnością, jak i sporty takie jak wioślarstwo, które do tej pory były niszowe. Widzimy w naszym klubie, że rośnie liczba amatorów, którzy chcą przyjść i nauczyć się wiosłować – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus, które było partnerem obchodów 140-lecia powstania Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego.
Jak podkreśla, w ostatnich latach Warszawa zwróciła się w kierunku Wisły, o czym świadczy m.in. popularność wyremontowanych bulwarów wiślanych czy ścieżek spacerowych i rowerowych nad rzeką. To pociągnęło za sobą również wzrost popularności sportów wodnych, takich jak wioślarstwo czy kajakarstwo.
– Kształcimy młodzież sportowo na Wiśle. Mamy własnych wychowanków, którzy szkolą się od najmłodszych kategorii wiekowych, poprzez kolejne lata i osiągają wybitne sukcesy sportowe. Wioślarstwo nie jest popularną, komercyjną dyscypliną sportu – nie ma tu telewizji i dużych pieniędzy. Dlatego nie jest łatwo z naborem. Te zajęcia często są naprawdę ciężkie, bo wioślarstwo to sport siłowy – mówi Maciej Śliwiński, dyrektor Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego.
Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie to najstarsza w Polsce organizacja sportowa, która w tym roku obchodzi jubileusz 140-lecia swojego istnienia. Jak podkreśla jej dyrektor, dzisiaj WTW jest już znaną marką, która wychowuje kolejne pokolenia młodych sportowców.
– Zachęcamy młodzież na wszelkie możliwe sposoby, nieraz prześcigamy się w pomysłach. Podstawowym jest ergometr wioślarski, czyli urządzenie popularnie nazywane wioślarzem, które umożliwia wiosłowanie na sucho i robi dzisiaj furorę w siłowniach. Ergometr jest o tyle fajny, że można go podłączyć pod komputer, a obraz rzucić na ekran. Wtedy tworzy się interaktywna gra komputerowa, napędzana siłą mięśni. Jeździmy z tymi ergometrami po szkołach, ośrodkach sportu i rekreacji. Stworzyliśmy też imprezę Wioślarski Tytan Warszawy, która w tym roku obchodziła już swoje pięciolecie i jak do tej pory wiosłowało z nami już ponad trzy tysiące dzieciaków. Przyciągamy młodzież, wyciągamy za uszy, żeby przyszli, zobaczyli, spróbowali – mówi Maciej Śliwiński.
Z okazji okrągłego jubileuszu Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie zorganizowało w ubiegłym tygodniu na Wiśle – pomiędzy mostami Łazienkowskim a Poniatowskim – międzynarodowe regaty wioślarskie „140th WTW Anniversary Rowing Regatta”, w których wzięły udział osady klubów polskich i europejskich. Partnerem wydarzenia było Centrum Słuchu i Mowy Medincus.
– Członkowie naszego zarządu to byli wioślarze, dlatego wspieramy ten sport. Nie chcemy, żeby wioślarstwo było znane wyłącznie z igrzysk olimpijskich, kiedy chwalimy się sukcesami. WTW to najstarsze istniejące nieprzerwanie towarzystwo sportowe w Polsce, było zakładane jeszcze podczas zaboru rosyjskiego – oficjalnie jako pierwsze uzyskało zgodę cara na legalną działalność. Ma bardzo zacne karty historii dotyczące walki o niepodległość, o naszą tożsamość narodową. Chcielibyśmy, żeby te historyczne karty – w połączeniu z pięknem tego sportu – były znane szerszemu gronu odbiorców, którzy słysząc słowo „wioślarze”, nie będą mylili nas z kajakarzami – mówi Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus.
Jak podkreśla, organizacja tego typu imprez sportowych jest jedną z najlepszych metod promowania aktywności sportowej wśród Polaków.
– Każdy uczestnik może wziąć udział, sprawdzić, czy jest w stanie przebiec, przemaszerować, przepłynąć jakiś dystans. Dla przyjemności, nie dla wyniku sportowego. Poprzez regularne uczestnictwo w takich zawodach, poprzez rywalizację możemy spowodować, że takie osoby nie tylko w nich wystartują, lecz także zaczną się do nich przygotowywać, w miarę regularnie ruszać, trenować, szukać możliwości zwiększenia swojej wydolności. Wzajemna rywalizacja jest wskazana – mówi Łukasz Bruski.
Czytaj także
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-07-01: Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać
- 2024-06-13: Brak wiedzy może hamować termomodernizację budynków w Polsce. Co czwarty właściciel nie planuje takich inwestycji
- 2024-06-14: Elektroniczna karta szczepień ułatwiłaby życie pacjentom i pomogła egzekwować obowiązek szczepień. System jest gotowy na takie e-rozwiązanie
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-07-08: Polskie prawo nie zakazuje trzymania psów na uwięzi. Nowy projekt ustawy proponuje bardziej restrykcyjne przepisy
- 2024-07-01: Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów
- 2024-06-04: Używki i zły styl życia rujnują zdrowie Polaków. Brak profilaktyki gwarantuje miejsce na podium w wyścigu do choroby
- 2024-04-29: Nawet 80 proc. populacji może mieć kontakt z wirusem HPV. Wciąż niewielka jest wiedza na temat nowotworów, jakie wywołuje
- 2024-05-20: Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.