Newsy

Dobre perspektywy dla sektora środków ochrony roślin. Rozwija się najszybciej z całej branży chemicznej

2015-05-27  |  06:40

Rosnący popyt na środki ochrony roślin powoduje, że jest to jeden z bardziej perspektywicznych obszarów polskiej branży chemicznej. Szanse na wzrost sprzedaży w tym sektorze widzi również lider rynku BASF. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że sektor ten ma duży potencjał innowacyjny.

W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się branża środków ochrony roślin. Jest to też branża o bardzo wysokim, jeśli nie najwyższym, potencjale innowacyjnym – mówi agencji informacyjnej Newseria Dirk Elvermann, dyrektor zarządzający BASF Polska. – Drugim istotnym segmentem jest chemia kosmetyczna i gospodarcza, a kolejne to branża automotive i chemia budowlana.

Jak pokazują wyniki koncernu po I kwartale roku, spółki działające na globalnym rynku w segmentach crop protection oraz chemicals zanotowały bardzo dobre wyniki, a ich zyski znacznie wzrosły. Umacniania tego trendu BASF oczekuje również w kolejnych kwartałach. Zwiększony popyt na produkty z tych segmentów motywuje koncern do prac nad nowymi, innowacyjnymi produktami.

Na polskim rynku mamy ponad 10 tysięcy produktów, które trafiają do przeszło 3,5 tys. klientów – mówi Dirk Elvermann. – BASF nie prowadzi w Polsce prac nad nowymi produktami, ale wprowadza na ten rynek wszystkie innowacje, które stworzył w ostatnich latach. Jedna trzecia naszego portfolio to rozwiązania, które zostały stworzone w naszych laboratoriach naukowo-badawczych na całym świecie w ciągu ostatniej dekady.

Innowacje są dla BASF kluczowe. Dzięki liczbie zarejestrowanych patentów koncern jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie. W oddziałach w różnych krajach pracuje nad nowymi produktami ponad 10 tys. naukowców. Władze BASF zapowiadają, że w tym roku wydatki na badania i rozwój wzrosną, najbardziej w Azji i Ameryce Północnej. Jednym z kluczowym obszarów jest wydajność energetyczna. Przykładem takich innowacji jest lodówka, która nie potrzebuje sprężarki, dzięki czemu jej wydajność jest o jedną trzecią większa.

W połowie lipca ubiegłego roku BASF uruchomił nowy zakład produkcji najnowszej generacji katalizatorów w Środzie Śląskiej (okolice Wrocławia), a do końca 2016 roku ma uruchomić dziesięć linii produkcyjnych. BASF w Polsce posiada oprócz tej fabryki jeszcze m.in. zakład produkcyjny w Myślenicach koło Krakowa (domieszki do betonu) i zatrudnia ponad 600 pracowników.

Portfolio BASF w Polsce obejmuje chemikalia, tworzywa sztuczne, środki ochrony roślin, chemię budowlaną (w tym domieszki do betonu) oraz lakiery samochodowe. Obroty grupy nad Wisłą w 2014 roku wyniosły 770 mln euro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.