Newsy

H. Wirth (KGHM): dywersyfikacja kosztów i produktów daje nam szansę na przetrwanie burz

2013-06-25  |  06:35
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes
Firma:KGHM Polska Miedź
  • MP4
  • Budowanie zaufania społecznego i odgadywanie długotrwałych trendów – to zdaniem prezesa KGHM Polska Miedź strategia na czas kryzysu. Klucz do sukcesu tkwi również w innowacyjności produktów oraz dywersyfikacji produkcji. Prezes KGHM po raz drugi z rzędu znalazł się na szczycie listy „Wprost” TOP20 – Najlepsi menadżerowie na czas kryzysu.

    Herbert Wirth przyznaje, że na co dzień korzysta z dwóch „kierunkowskazów”.

     – Przede wszystkim to jest budowanie zaufania społecznego, tego kapitału, który obojętnie, czy mamy kryzys, czy jesteśmy w normalnych warunkach, jest potrzebny. Możemy sobie kupić lepszą, piękniejszą maszynę, ale jeżeli nie zbudujemy zaufania naszych pracowników czy interesariuszy, to naprawdę będzie trudno – podkreśla prezes KGHM Polska Miedź w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Druga wartość, która jego zdaniem jest niezbędna w okresie dużej niepewności na rynkach to dostrzeganie trendów.

     – Dzisiaj jak jest dobra projekcja możemy tak działać, żeby dostosować swoje decyzje do tego, co się zdarzy – wyjaśnia Wirth. – Nie dać się zwariować chwilowymi odchyleniami. Jeżeli się wierzy w to, że to co się wykonuje, będzie potrzebne ludziom różnej nacji, w różnych szerokościach geograficznych, to warto tą drogą zmierzać.

    Choć, jak podkreśla, stuprocentowo skutecznej strategii nie da się stworzyć, to żeby pozostać konkurencyjnym na trudnym rynku, firma powinna stawiać na innowacyjność swoich produktów.

     – To jest wreszcie kwestia zdywersyfikowania tego, co my produkujemy oraz kosztów produkcji.  Produkujemy i drogo, i tanio, miedź i złoto. W związku z tym dywersyfikacja kosztowa i dywersyfikacja produktowa daje nam szansę przeżycia w okresie burz i naporów – zapewnia Herbert Wirth.

    Redakcja „Wprost” po raz drugi nagrodziła dwudziestkę najlepszych menedżerów na czas kryzysu, m.in. z branży finansowej, telekomunikacyjnej, paliwowo-energetycznej. Herbert Wirth ponownie zyskał największą liczbę głosów. Doceniono go przede wszystkim za budowanie silnej pozycji i wizjonerstwo.

    Wśród laureatów znaleźli się również: prezes Polskiego Holdingu Obronnego Krzysztof Krystowski, prezydent Poznania Ryszard Grobelny czy szefowa PTE Allianz Agnieszka Nogajczyk-Simeonow.

     – Nagrodzonych łączy to, ze przetrwali i mają szansę przetrwać kryzys. Myślę, że to jest najważniejsze, bo dzisiaj wcale nie jest łatwo istnieć na rynku. Państwo i przepisy nie sprzyjają, warunki ekonomiczne w Europie i na świecie też nie – podkreśla Sylwester Latkowski, redaktor naczelny „Wprost”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

    Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

    Problemy społeczne

    Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

    Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.