Mówi: | Herbert Wirth |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | KGHM Polska Miedź |
H. Wirth (KGHM): dywersyfikacja kosztów i produktów daje nam szansę na przetrwanie burz
Budowanie zaufania społecznego i odgadywanie długotrwałych trendów – to zdaniem prezesa KGHM Polska Miedź strategia na czas kryzysu. Klucz do sukcesu tkwi również w innowacyjności produktów oraz dywersyfikacji produkcji. Prezes KGHM po raz drugi z rzędu znalazł się na szczycie listy „Wprost” TOP20 – Najlepsi menadżerowie na czas kryzysu.
Herbert Wirth przyznaje, że na co dzień korzysta z dwóch „kierunkowskazów”.
– Przede wszystkim to jest budowanie zaufania społecznego, tego kapitału, który obojętnie, czy mamy kryzys, czy jesteśmy w normalnych warunkach, jest potrzebny. Możemy sobie kupić lepszą, piękniejszą maszynę, ale jeżeli nie zbudujemy zaufania naszych pracowników czy interesariuszy, to naprawdę będzie trudno – podkreśla prezes KGHM Polska Miedź w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Druga wartość, która jego zdaniem jest niezbędna w okresie dużej niepewności na rynkach to dostrzeganie trendów.
– Dzisiaj jak jest dobra projekcja możemy tak działać, żeby dostosować swoje decyzje do tego, co się zdarzy – wyjaśnia Wirth. – Nie dać się zwariować chwilowymi odchyleniami. Jeżeli się wierzy w to, że to co się wykonuje, będzie potrzebne ludziom różnej nacji, w różnych szerokościach geograficznych, to warto tą drogą zmierzać.
Choć, jak podkreśla, stuprocentowo skutecznej strategii nie da się stworzyć, to żeby pozostać konkurencyjnym na trudnym rynku, firma powinna stawiać na innowacyjność swoich produktów.
– To jest wreszcie kwestia zdywersyfikowania tego, co my produkujemy oraz kosztów produkcji. Produkujemy i drogo, i tanio, miedź i złoto. W związku z tym dywersyfikacja kosztowa i dywersyfikacja produktowa daje nam szansę przeżycia w okresie burz i naporów – zapewnia Herbert Wirth.
Redakcja „Wprost” po raz drugi nagrodziła dwudziestkę najlepszych menedżerów na czas kryzysu, m.in. z branży finansowej, telekomunikacyjnej, paliwowo-energetycznej. Herbert Wirth ponownie zyskał największą liczbę głosów. Doceniono go przede wszystkim za budowanie silnej pozycji i wizjonerstwo.
Wśród laureatów znaleźli się również: prezes Polskiego Holdingu Obronnego Krzysztof Krystowski, prezydent Poznania Ryszard Grobelny czy szefowa PTE Allianz Agnieszka Nogajczyk-Simeonow.
– Nagrodzonych łączy to, ze przetrwali i mają szansę przetrwać kryzys. Myślę, że to jest najważniejsze, bo dzisiaj wcale nie jest łatwo istnieć na rynku. Państwo i przepisy nie sprzyjają, warunki ekonomiczne w Europie i na świecie też nie – podkreśla Sylwester Latkowski, redaktor naczelny „Wprost”.
Czytaj także
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-01-27: Zawieszenie broni między Izraelem a Hamasem to szansa na pomoc humanitarną dla Strefy Gazy. Ponad 90 proc. mieszkańców jest od niej odciętych
- 2025-01-29: Przyroda w Europie ulega ciągłej degradacji. Do 2030 roku UE częściowo chce odwrócić ten proces
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-07-12: Coraz wyższy poziom imigracji w Polsce nie zrównoważy mniejszej liczby urodzeń. Najszybciej będą się wyludniać wsie i mniej atrakcyjne miasta
- 2024-06-05: WiseEuropa: reforma unijnego rynku energii ma chronić odbiorców przed skokami cen. Dla Polski nie będzie rewolucyjną zmianą [DEPESZA]
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-03-19: Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców
- 2024-03-01: Kraje afrykańskie w bezprecedensowym kryzysie żywnościowym. Potrzebne wsparcie rozwojowe dla lokalnego rolnictwa
- 2024-01-31: 85 proc. mokradeł i torfowisk w Polsce jest zdegradowanych. Na wdrożenie czeka strategia odbudowy takich obszarów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.