Mówi: | Hanna Zdanowska |
Funkcja: | Prezydent Łodzi |
Łódź juz przygotowuje się na siatkarski mundial za dwa lata
Nie ma zagrożenia dla rozgrywania w Łodzi części meczów mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn, które za dwa lata odbędą się w Polsce. – Miasto przygotowuje się organizacyjnie do tego turnieju – przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. Duża hala, w której będą rozgrywane mecze, jest już gotowa, obok powstaje mniejszy obiekt, przeznaczony m.in. do treningów. Wprawdzie wiąże się to z dużymi nakładami finansowymi, ale te są już zarezerwowane w wieloletnim planie inwestycyjnym.
Prezydent Łodzi zapewnia, że miasto będzie w pełni przygotowane do tego, by za dwa lata gościć uczestników światowego czempionatu. Swoje mecze będą oni rozgrywali w nowoczesnej Atlas Arenie.
– Z tych dużych hal powstała jako pierwsza w Polsce i w tej chwili jest praktycznie wypełniona wielką ilością wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Hanna Zdanowska.
Minusem jest brak hali rozgrzewkowej.
– W tym celu wokół hali Atlas Arena znajduje się teraz olbrzymi plac budowy, ponieważ w bezpośrednim sąsiedztwie budujemy mniejszą halę, na 3,5 tysiąca osób, która będzie służyć do rozgrzewki, ale też jako hala dla naszych drużyn ligowych, dla sportu dziecięcego i młodzieżowego – tłumaczy Zdanowska.
Wiąże się to z wydatkiem rzędu 50 milionów złotych. Prezydent miasta zapewnia, że mimo problemów budżetowych, znajdą się środki na realizację inwestycji.
– Pieniądze już są w wieloletniej prognozie finansowej – tłumaczy. – One już są zarezerwowane, więc nie potrzebujemy szukać tych środków gdzie indziej.
Hanna Zdanowska nie ukrywa, że liczy też na wnioskowaną dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Miasto będzie potrzebować również funduszy na promocję miasta.
– To jest wydatek rzędu ponad 7 mln zł, kwota dosyć znacząca – zauważa prezydent miasta. – Ale my już mieliśmy parę imprez, co prawda nie o charakterze światowym, ale np. mistrzostwa Europy w koszykówce kobiet i mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem, że te pieniądze naprawdę się zwracają.
Zapewnia, że osiągnięte zyski kilkukrotnie przewyższyły poniesione wówczas nakłady.
– Wartość medialna była trzykrotnie wyższa od wkładu finansowego w promocję – mówi Hanna Zdanowska, zapewniając, że podobnego efektu nie udałoby się osiągnąć, organizując jakąkolwiek płatną kampanię promocyjną. Tym bardziej, że jej koszty byłyby porównywalne. – W tej chwili reklama już tak nie przemawia, bardziej coś przemycanego przy okazji, bo to działa bardziej na naszą podświadomość niż reklama – dodaje prezydent Łodzi.
Siatkarskie mistrzostwa będzie ku temu znakomitą okazją.
– Po Euro 2012, mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn będą następnym olbrzymim wydarzeniem w skali międzynarodowej, które odbędzie się w Polsce. Lepiej się kojarzyć z taką imprezą niż wydatkować te środki na reklamę, która niekoniecznie może przynieść aż taki efekt – podkreśla Zdanowska.
Prezydent miasta zapewnia, że budowa nowej hali to nie jedyny element rozbudowy bazy sportowej w mieście.
– Budujemy stadion, pierwszy stadion z prawdziwego zdarzenia w Łodzi – mówi.
Będzie on mógł pomieścić 17 tysięcy widzów.
– Mamy dwa duże kluby specjalizujące się w piłce nożnej, to jest podstawa, ale stadion ma szansę pomieścić inne drużyny, m.in. naszą kluczową, bardzo znaną drużynę rugby – dodaje Zdanowska, zapewniając jednocześnie, że wszystkie obiekty będą gotowe do końca przyszłego roku.
Czytaj także
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-02: M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.