Newsy

(Relacja) Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu według Bloomberg Businesweek Polska

2012-08-14  |  06:40

Nagrody „Bloomberg Businessweek Polska” rozdane. Redakcja nagrodziła 20 najlepszych prezesów polskich firm, małych i dużych, które rozwijają się mimo spowolnienia gospodarczego. – To są osoby, które mogą przeprowadzić naszą gospodarkę w miarę suchą stopą po tym, co na nasz kraj może się rozlać – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny „BBWP”.

Na liście TOP 20 „Bloomberg Businessweek Polska” znaleźli się: Wojciech Balczun (PKP Cargo), Jørgen Bang-Jensen (P4, Play), Norbert Biedrzycki (Sygnity), Krzysztof Bobrowski (OSG Records Management Group), Marek Cywiński (Kapsch Telematic Services), Zbigniew Jagiełło (PKO BP), Krzysztof Kalicki (Deustche Bank Polska), Andrzej Klesyk (PZU), Piotr Krupa (KRUK), Dominik Libicki (Cyfrowy Polsat), Leszek Niemycki (Deutsche Bank PBC), Paweł Olechnowicz (Lotos), Maciej Owczarek (ENEA), Artur Radwan (Koleje Mazowieckie), Miroslav Rakowski (T-Mobile), Sławomir Sikora (Citi Handlowy), Ludwik Sobolewski (GPW), Cezary Stypułkowski (BRE Bank), Herbert Wirth (KGHM), Maciej Witucki (Orange Polska).

Jak przyznaje redaktor naczelny „Bloomberg Businessweek Polska”, są to wyróżnienia za to, co niektórym już teraz wydaje się niemożliwe do osiągnięcia.

 – Nadchodzą czasy, które będą weryfikowały umiejętności. Jak słusznie powiedział jeden z nagrodzonych, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, to, co teraz dzieje się w gospodarce to uwertura do tego, co może dziać się w przyszłości – podkreśla Cezary Szymanek.

Tym bardziej w dobie spowolnienia gospodarczego potrzebni są menedżerowie, którzy nie tylko potrafią oprzeć się kryzysowi, ale i na nim zyskać.

 – Trzymajmy więc kciuki za takich ludzi, jakich nagrodziliśmy, bo to są osoby, które mogą naszą gospodarkę przeprowadzić w miarę suchą stopą przez to, co może się przez nasz kraj przelać – przekonuje redaktor naczelny „BBWP”.

Zgodnie z werdyktem głosujących najlepszy menedżer na czas kryzysu powinien być: odważny, by nie ulegać ogólnej panice i stawiać czoła przeciwnościom; rzeczowy, odporny, zdystansowany, charyzmatyczny, by pociągnąć za sobą ludzi.

 – To, co musi cechować dobrego menedżera, to ostrożność w podejmowaniu decyzji. Niepewność jest dziś zdecydowanie większa, więc każda decyzja obarczona jest ryzykiem – uważa Jacek Socha, wiceprezes PwC. –Menedżer na czas kryzysu to przede wszystkim to osoba, która umie podejmować decyzje, czyli przeanalizuje warianty, podejmie decyzje i weźmie za nią odpowiedzialność.

 – Spokój i konsekwencja to recepta na sukces. Odpowiadam za przeszło 30 tysięcy ludzi, więc sobie nie wyobrażam, żebym wykonywał jakieś nerwowe ruchy. Jeśli widzą we mnie spokojnego człowieka, który wie, czego chce i idzie do przodu, to jest naprawdę duży plus – zapewnia jeden z nagrodzonych, Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź.

Laureaci nagrody zgodnie podkreślają, że relacje z pracownikami i wzajemne zaufanie to klucz do sukcesu.

 – Myślę, że w tym okresie kryzysowym udało nam się – nam jako grupie, bo prezes bez grupy ludzi nie ma znaczenia – z bardzo młodym zespołem stworzyć firmę, zrealizować projekt w bardzo krótkim czasie i obsługiwać system, który w okresie krótszym niż dwa lata zwróci się w stosunku do nakładów dotychczas poniesionych – podkreśla nagrodzony Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

Lista TOP 20 powstała na podstawie sondażu, w którym głosowali doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż. „Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.