Newsy

Robert Zagożdżon: Prawdziwe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym odnoszą ludzie, którzy mają odwagę. Bez tej cechy, wszystkie inne przestają mieć znaczenie

2015-06-22  |  06:15
Mówi:Robert Zagożdżon
Funkcja:biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm
  • MP4
  • Lepiej zaryzykować i przegrać niż postępując ostrożnie, zadowolić się zachowywaniem swojego status quo – powiedział nam przedsiębiorca i coach Robert Zagożdżon. Biznesmen, który sam odniósł spory sukces finansowy, uważa, że należy aktywnie badać granice swoich możliwości, by móc je w pełni wykorzystać.

    Robert Zagożdżon jest m.in. twórcą wartych ponad 100 mln euro firm European Energy Center i Investment Union. Jak sam deklaruje, w biznesie kieruje się często wewnętrznym głosem serca i intuicją. Za klucz do sukcesu firmy uważa odwagę.

    – To odwaga jest początkiem wszystkiego mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm. – Żeby lepiej coś zrozumieć, dobrze jest spojrzeć na to z przeciwnej pozycji. Przeciwieństwem odwagi jest strach. Jeżeli nasze działania w życiu wynikają ze strachu, jeżeli motywacją jest strach, to poszukujemy automatycznie bezpieczeństwa, wygody i komfortu. Wtedy staramy się zachowywać swój status quo i nasze potencjalne osiągnięcia idą w tym kierunku. Osiadamy trochę na mieliźnie, a nie o to w nim chodzi…

    Dlatego według niego lepiej czasami podjąć ryzyko i przegrać, niż pielęgnować stagnację i brak spełnienia w życiu. A potem podnieść się i podjąć wyzwanie bycia kreatorem, głównym aktorem w filmie pt. „ Moje Życie”.

    – Jeżeli podejmujemy zbyt duże wyzwania, przekraczające nasze możliwości, to czasami przegrywamy. Ale jeżeli realizujemy tylko te niewielkie wyzwania, to tak naprawdę nigdy nie osiągniemy maksimum, raczej popadniemy w apatię. Odwaga, by zmienić swoje życie, by zacząć spełniać marzenia, być autentycznym, to droga do szczęścia.

    Robert Zagożdżon, entuzjasta gry w golfa, uważa też, że gra ta daje możliwość poznania siebie i partnera biznesowego, dzięki czemu w ciągu kilku godzin wspólnej rozgrywki można się przekonać, czy ktoś będzie w relacjach biznesowych słowny, uczciwy, solidny, odważny i roztropny. Podczas klasycznej rozgrywki jest dość czasu oraz okazji, by zaobserwować, jak podejmuje on decyzje, a nawet jakimi motywacjami się kieruje.

    – Po każdym uderzeniu, po każdym wyborze kija, miejsca i sposobu uderzenia widać, jakie wartości reprezentuje ten człowiek  zwraca uwagę biznesmen. – Dla tych 4-5 godzin, kiedy z nim gram, kiedy z nim obcuję, kiedy mamy wspólną drogę i podejmujemy różnego rodzaju decyzje, poznajemy się dość dobrze. Poznajemy swoje wartości, wiemy, na ile, kto jest zdolny ryzykować, na ile, kto jest uczciwy w tym, co robi, nie tylko w golfie, lecz także w życiu. Po prostu runda golfa jest odzwierciedleniem życia. Potrafię ze swojej rundy golfa bardzo wiele się o sobie dowiedzieć, podobnie o tych, z którymi gram.

    Swoje przemyślenia właściciel spółki Energia dla Firm zawarł w książce „Bogiem a prawdą”. Jak tłumaczy, osoby z jego otoczenie chciały poznać jego sposób na życiowe i biznesowe spełnienie.

    – Pozornie proste pytania i odpowiedzi na nie, to zawartość tej książki. Zachęcam moich czytelników do bycia autentycznym, prawdziwym, do bycia odważnym. A to wszystko poparte jest moimi osobistymi doświadczeniami i metamorfozą, którą przeszedłem. Stąd wiem, że wszystko w życiu jest możliwe i proste – jeśli tylko ma się odwagę i zdecyduje się na zmiany, na wybieranie drogi, która nie zawsze jest tą najkrótszą, ale za to prowadzi do spełnienia zawodowego i prywatnego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.