Newsy

Ruszył kanał TVN Fabuła. Będzie walczył o fanów filmów i seriali również własnymi produkcjami

2015-04-20  |  06:15

TVN nowym kanałem chce zawalczyć o widownie ceniącą dobre filmy w wysokiej jakości. W ofercie właśnie uruchomionego TVN Fabuła znajdą się również seriale – nie tylko produkcje TVN-u, lecz także zagraniczne hity. Mimo dużej konkurencji kilkudziesięciu kanałów filmowych i serialowych stacja liczy na duży sukces.

Kanał TVN Fabuła jest częścią oferty Premium TV. Mamy o tyle łatwiej na biznesowym polu, że jesteśmy w pakiecie razem z innymi kanałami, nie tylko kanałami TVN. Dlatego myślę, że jesteśmy skazani na sukces – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Świerzawski, dyrektor TVN Fabuła.

Premium TV to oferta TVN dla reklamodawców obejmująca różne kanały tematyczne.

Uruchomiony 16 kwietnia kanał to propozycja dla fanów filmów i seriali. Będzie walczyć o widzów m.in. z propozycjami Polsatu i TVP (np. Polsat Film i TVP Seriale). TVN Fabuła stawia przede wszystkim na jakość i możliwość wyboru.

Jest wszystko, co widzowie filmów uwielbiają, czyli świetna jakość dźwięku, obrazu i możliwość przełączania się między wersjami. Niby wiele stacji oferuje tego typu udogodnienia, niemniej jednak jak popatrzymy na całość polskiej oferty telewizyjnej, to nie jest to takie oczywiste. Nie jest tak, że wszystkie programy nadawane są w HD, wiele filmowo-serialowych kanałów nadal nadaje w wersji podstawowej, w wersji SD – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Świerzawski, dyrektor TVN Fabuła.

Nowy kanał TVN Fabuła ma trafić m.in. do tych widzów, którzy uprawiają tzw. binge watching, czyli oglądają kilka odcinków ulubionego serialu z rzędu.

Świerzawski, który sam jest filmowcem i współpracował jako asystent reżysera m.in. z Agnieszką Holland i Stevenem Spielbergiem, zapewnia, że oferta będzie zróżnicowana. W ramówce TVN Fabuła mają znaleźć się zarówno najnowsze produkcje, jak i nieco starsze seriale. Już w ten weekend kanał wyemitował kinowy przebój „Władca pierścieni: Powrót króla”. Wkrótce planowana jest emisja m.in. „Sherlocka Holmesa”.

To będzie szansa na zobaczenie pewnych filmów po raz pierwszy w wysokiej jakości. To jest oferta skierowana do ludzi, którzy kino kochają, którzy kina szukają w telewizji i którzy uwielbiają je oglądać – mówi Świerzawski.

Poza światowymi hitami TVN Fabuła zamierza też promować własne produkcje koncernu. Codziennie o godz. 20:00 emitowane będą seriale wyprodukowane dla TVN-u. Świerzawski podkreśla, że to szansa, by wiele z tych chętnie oglądanych seriali wróciło na antenę w czasie największej oglądalności. Natomiast o godz. 21:00 będzie rozpoczynało się najważniejsze pasmo, w którym wyświetlane będą filmy oraz maratony serialowe.

TVN Fabuła jest w ofercie nc+, UPC, TOYA oraz wielu mniejszych operatorów telewizji kablowej i satelitarnej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.