Newsy

Rynek kantorów internetowych szybko się rozwija. Z ich usług korzysta już 400 tys. Polaków

2014-09-11  |  06:00

Rynek kantorów internetowych dynamicznie rośnie. Analizy serwisu Internetowykantor.pl wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wymienili online walutę o wartości 20 mld zł, a rok wcześniej – 9,9 mld zł. Z szacunków spółki Currency One wynika, że w Polsce działa obecnie ok. 50 takich kantorów. Łącznie obsługują one ponad 400 tys. osób.

Liderami na rynku są Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. W ubiegłym roku z ich usług skorzystało 200 tys. osób, którzy łącznie wymienili walutę o wartości ponad 8 mld zł.

Klienci wolą wymieniać walutę w kantorach internetowych niż iść do kantoru czy do banku – mówi agencji Newseria Biznes Klaudiusz Sytek, prezes zarządu Aforti Holding.

Kantor internetowy Aforti Exchange, który ma ofertę głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, rozpoczął działalność w czerwcu tego roku. Już w pierwszych dniach udało się zrobić kilkadziesiąt operacji wymiany walut, a po dwóch miesiącach działalności kantor pozyskał 100 klientów.

Wydaje się, że ten rok może być rokiem sukcesu dla naszego kantoru. Oczywiście nie stanie się on liderem rynku ani nawet nie zdobędzie wielkich udziałów w rynku, ale będzie rentowny, a to jest istotne z punktu widzenia grupy i z punktu widzenia przeniesienia się na główny parkiet – mówi Sytek.

E-kantory pozwalają Polakom na spore oszczędności, ich marża jest kilkukrotnie niższa niż w banku czy w kantorze stacjonarnym. Niska marża może jednak okazać się zabójcza. W związku z tym rynek ten czeka konsolidacja najmniejszych kantorów, które mogą przetrwać tylko, łącząc się z silniejszymi partnerami.

Zdaniem prezesa Aforti Holding na rynku wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów.

Każdy stara się w czymś specjalizować. My mamy do dyspozycji call center, które informuje klientów o możliwościach, oraz mobilnych sprzedawców, którzy jeżdżą do klienta, pokazują i objaśniają, jak wymieniać walutę – tłumaczy Klaudiusz Sytek.

Aforti Exchange należy do dużej spółki giełdowej, co zdaniem prezesa powinno pomóc w zbudowaniu wiarygodności kantoru i zdobyciu zaufania klientów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.