Newsy

Sage otwiera w Polsce swoje centrum programistyczne. Na całym świecie jest tylko pięć takich ośrodków tej firmy

2017-08-03  |  06:55
Mówi:Stephen Kelly, dyrektor generalny Grupy Sage

Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce

  • MP4
  • Dobra kondycja polskiego rynku IT przekłada się na rosnące zainteresowanie firm z tego segmentu. Międzynarodowa Grupa Sage otworzyła właśnie w Warszawie nowe Centrum Deweloperskie dla technologii chmurowych. 250 programistów będzie w nim pracować nad nowymi produktami i usługami cloudowymi. Na całym świecie jest tylko pięć takich ośrodków programistycznych. Inwestycja warta 30 mln zł potwierdza wzrost znaczenia polskiego rynku w strategii całej grupy.

    – Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem w Sage wśród państw europejskich. Wzrost przekracza 20 proc. Przyciągamy wielu nowych klientów – tylko w ubiegłym roku było to 10 tys. i mamy ambitne plany na przyszłość. Klienci zarówno dotychczasowi, jak i nowi cenią sobie rozwiązania Sage, więc chcemy wykorzystać to zainteresowanie – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Stephen Kelly, dyrektor generalny Grupy Sage, która specjalizuje się w oprogramowaniu dla firm.

    Według prognoz Gartnera w tym roku wydatki firm na IT w skali globalnej zwiększą się o ok. 2,9 proc. Natomiast polski rynek IT urośnie do końca roku o 5,5 proc. do wartości 38,5 mld zł. Pozytywna dynamika ma się utrzymać co najmniej do 2021 roku – oszacowali eksperci PMR.

    Dobrą sytuację w branży IT potwierdzają wyniki finansowe Sage. Polski oddział międzynarodowej grupy podsumował w marcu pierwszą połowę roku obrotowego. W tym czasie firma odnotowała blisko 30-procentowy wzrost klientów i zwiększenie przychodów o ponad 20 proc. Rekordowe dla firmy były również wyniki finansowe przedstawione w końcówce 2016 roku. Polska jest w tej chwili najszybciej rosnącym europejskim oddziałem Grupy Sage.

    Korzystając z dobrej passy, firma ma ambitne plany rozwoju na tutejszym rynku. W ciągu kilku najbliższych tygodni uruchomi w Warszawie swoje Centrum Deweloperskie, w którym tworzone będą rozwiązania chmurowe przeznaczone na globalny rynek. Inwestycja potwierdza wzrost znaczenia polskiego rynku w strategii całej grupy.

    To nowy etap w historii Sage – nowe rozwiązania w chmurze, nowe technologie i nowy budynek. To przekłada się na pozytywne postrzeganie naszej firmy na polskim rynku. Stąd decyzja o tak dużych inwestycjach w Polsce. Liczymy, że nowe Centrum Deweloperskie będzie służyć firmom w Polsce i na całym świecie – mówi Stephen Kelly.

    Dla Sage jest to bardzo ważny element budowania strategii w Polsce. Programiści w nowym Centrum Deweloperskim będą się zajmować rozwiązaniami chmurowymi, tutaj będą powstawać dwa bardzo ważne dla nas produkty: Sage X3 oraz Sage One. Zaczęliśmy już proces rekrutacji pracowników, w tej chwili dostosowujemy powierzchnię biurową – mówi Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

    W nowym warszawskim centrum Sage zostanie docelowo zatrudnionych około 250 inżynierów programistów, którzy będą się zajmować głównie technologiami cloudowymi tworzonymi z myślą o firmach. Podstawowym wymogiem stawianym kandydatom w procesie rekrutacji będzie biegła znajomość języka angielskiego.

    Dyrektor generalny koncernu Stephen Kelly podkreśla, że dzięki tej inwestycji Polska dołączy do elitarnej sieci pięciu światowych ośrodków programistycznych Sage. Pozostałe – zlokalizowane w Atlancie, Barcelonie, Johannesburgu, Manchesterze i Newcastle – zatrudniają ponad 2,5 tys. specjalistów, którzy tworzą nowe produkty.

    – Nasz wybór miejsca był podyktowany różnymi kwestiami: dostępem do talentów, umiejętnościami pracowników, partnerstwem z instytucjami akademickimi. Polska jest świetną lokalizacją dla takiej technologicznej firmy jak nasza, która bardzo mocno wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa. Naszym zdaniem nie ma lepszego miejsca na świecie na budowę takiego centrum – ocenia Stephen Kelly.

    Wartość inwestycji przekracza 30 mln zł, a do 2019 roku ta kwota może wzrosnąć do 50 mln zł.

    Strategia firmy zakłada, że Polska – obok Stanów Zjednoczonych – stanie się drugim światowym centrum zarządzania wewnętrznymi systemami IT całej grupy. Tutejszy oddział będzie odpowiadać za bezpieczeństwo i płynność działania organizacji.

    Sage jest jednym z największych na świecie dostawców systemów finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych. W Polsce dostarcza rozwiązania i usługi ponad 70 tys. klientom. Jej produktu chmurowego Sage eAudytor używa ponad 6 tys. przedsiębiorstw.

    Grupa dużo inwestuje w rozwój technologii chmurowych. W ostatnich dniach firma poinformowała o akwizycji Intacct, amerykańskiego lidera chmurowych rozwiązań finansowo-księgowych dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Wartość transakcji wyniosła 850 mln dol.

    Według prognoz Gartnera w 2017 roku rynek usług chmurowych zanotuje 18-procentową dynamikę wzrostu, a jego wartość w skali globalnej wzrośnie z 209,2 do 246,8 mld dol. Rosnącą popularność chmury potwierdzają też badania IDC, według których w najbliższych latach wartość tego segmentu będzie rosnąć pięć razy szybciej niż pozostałe usługi IT.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Telekomunikacja

    Szkoły coraz lepiej przygotowane na cyfrową edukację. Do szybkiego internetu podłączanych jest średnio 100 szkół dziennie

    Projekt Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej zakłada, że do końca 2019 roku blisko 11 tys. szkół zostanie podłączonych do światłowodu, a do końca 2020 roku w zasięgu szybkiego internetu znajdą się wszystkie szkoły w Polsce. – Projekt jest mocno rozkręcony, podłączamy do OSE ok. setki szkół dziennie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. Jak podkreśla, OSE wraz z ekosystemem towarzyszącym – m.in. edukacją z zakresu cyberbezpieczeństwa, szkoleniami dla nauczycieli i materiałami do wykorzystania na lekcjach, które zapewni NASK – podniesie efektywność całego procesu edukacji.

    Konsument

    Biznes chce rozwiązać problem zmian klimatycznych. Wprowadzane w firmach innowacje mają ograniczyć smog i zużycie energii

    Firmy mają do odegrania jedną z kluczowych ról w przeciwdziałaniu globalnym problemom – podkreśla Gayle Schueller, wiceprezes 3M ds. zrównoważonego rozwoju. Jak ocenia, walka m.in. z negatywnymi zmianami klimatycznymi zaczyna się już na poziomie wyborów konsumenckich, z kolei zadaniem rządów i organizacji międzynarodowych jest tworzenie regulacji, które wspierają pozytywne zmiany zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Globalny biznes może się do tego przyczynić m.in. dzięki kreowaniu innowacyjnych rozwiązań. To właśnie nowe produkty, jak opracowane przez 3M specjalne ziarno ograniczające smog, mogą pomóc w rozwiązywaniu globalnych problemów środowiskowych czy społecznych.

    Transport

    Wciąż brakuje narodowego championa. Czas na zbudowanie silnego polskiego brandu za granicą

    Polska znajduje się obecnie w gronie 25 największych na świecie eksporterów, a w ostatnich latach szybszy wzrost notował pod tym względem tylko Wietnam. Mimo to polska gospodarka wciąż nie może się pochwalić firmami o pozycji globalnych championów. Polskie przedsiębiorstwa za granicą są słabo zaangażowane kapitałowo, co przekłada się na ich niską rozpoznawalność – wynika z raportu opracowanego przez Bank Pekao SA. O tym, jak wesprzeć je w ekspansji za granicą, zwłaszcza w obliczu nadchodzących wyzwań, takich jak brexit czy wojny handlowe, międzynarodowi inwestorzy, eksperci i naukowcy dyskutowali podczas zakończonego właśnie w Warszawie szczytu CEO Summit

    Finanse

    Start-upy to źródło innowacji dla dużych firm. UPC Polska wspiera młodych przedsiębiorców i stawia na transformację cyfrową

    Inteligentny asystent, który automatyzuje procesy sprzedaży, sensory automatycznie wykrywające uśmiech i agencja marketingowa, która z pomocą technologii chce łączyć pracodawców i osoby niepełnosprawne ruchowo – to rozwiązania nagrodzone w tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG, w którym UPC Polska szuka najlepszych start-upów i innowatorów społecznych wspierających cyfrową transformację. Prezes firmy Robert Redeleanu podkreśla, że współpraca z dużą korporacją to dla nich szansa na wcielenie swoich pomysłów w życie i dotarcie do szerszego grona klientów.