Newsy

Shell zmienia wygląd stacji benzynowych Neste. Koniec samoobsługi

2013-07-22  |  06:40
Mówi:Anna Kruszko
Funkcja:Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Firma Shell zmienia wygląd kolejnych stacji benzynowych, przejętych niedawno od Neste Polska. Dwie już działają pod marką nowego właściciela, kolejne będą zmieniane w następnych miesiącach. Inne będzie nie tylko logo, ale i model funkcjonowania placówek. Nie będą to jak dotąd stacje samoobsługowe, ale obiekty ze sklepami i pełną obsługą pracowniczą. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że pracę na stacjach znajdzie w sumie ok. 1000 osób.

      Na wszystkich stacjach będziemy proponować ofertę sklepową, czyli pojawi się sklep i pełna obsługa, zarówno na podjeździe, jak i w sklepie, a to prawie 1 tys. dodatkowych miejsc pracy, które będziemy we wszystkich tych lokalizacjach mogli zaoferować zapewnia Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor Integracji Spółek Shell Polska.

    Na początku kwietnia koncern Shell przejął od fińskiej firmy Neste 105 obiektów samoobsługowych w całej Polsce. Nowy właściciel rozpoczął już zmianę wizerunku i modelu funkcjonowania sieci.

     – W momencie podpisania umowy przystąpiliśmy de facto do realizacji naszych zamierzeń, czyli uruchomiliśmy wszystkie nasze plany, które przygotowaliśmy – wyjaśnia Anna Kruszko. – Już wcześniej stworzyliśmy bardzo dokładny plan inwestycyjny dla każdej lokalizacji.

    Jako pierwsza gruntowne zmiany przeszła stacja przy Trasie Armii Krajowej w Warszawie. Kolejny był obiekt w Alejach Jerozolimskich również w stolicy.

    Proces rebrandingu do końca przyszłego roku przejdzie większość przejętych placówek. W przypadku stacji, których rozbudowa nie będzie możliwa, koncern będzie analizował różne scenariusze. 

     – Proces inwestycyjny jest zaplanowany na kolejne kilkanaście miesięcy, bo wiadomo, że wymaga to stosownych pozwoleń – mówi Kruszko Agencji Informacyjnej Newseria. – Tempo w dużej mierze zależy od tego, czy uda nam się uzyskać wszystkie stosowne pozwolenia do przeprowadzenia procesu założonego w naszym planie inwestycyjnym.

    Shell liczy na to, że nowe placówki przyciągną zarówno dotychczasowych klientów sieci, klientów Neste, jak i nowych, którzy nigdy dotąd nie korzystali jeszcze z usług jednej bądź drugiej stacji. 

     –  Oprócz samej oferty paliwowej pojawi się cała gama produktów, najbardziej potrzebnych w drodze. Na wszystkich stacjach pojawią się sklepy i podstawowe produkty, zaoferujemy kawę, przekąski w ramach oferty Deli2go – wymienia Anna Kruszko.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.