Newsy

Sieć Carrefour otworzy w tym roku 250 nowych sklepów. Większość z nich to sklepy franczyzowe

2013-03-25  |  06:35

Carrefour planuje otworzyć w tym roku 250 nowych sklepów. Mają to być w większości placówki franczyzowe. W efekcie ma nastąpić wzrost zatrudnienia, choć nie bezpośrednio w spółce. Firma nie planuje natomiast w najbliższym czasie rozwoju sprzedaży internetowej.

 – Carrefour codziennie otwiera jeden lub nawet więcej sklepów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska. – W zeszłym roku otworzyliśmy ich 170. Z całą pewnością jest to element, który przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy.

Większość nowych placówek to sklepy franczyzowe – Carrefour Express, które rozwijane są w dwóch formatach. Sklepy z zielonym logo o powierzchni 100 do 500 m2 są zlokalizowane w małych i większych miejscowościach. Z kolei sklepy Carrefour Express Convenience to placówki samoobsługowe, zlokalizowane w wielkich miastach. Oprócz typowych usług zapewniają także możliwość doładowania telefonów czy skorzystania z ksero.

Są one zarządzane przez przedsiębiorców, którzy otrzymują prawo działania pod szyldem Carrefoura. W Polsce powstało już 300 takich placówek, a planowanych jest uruchomienie kolejnych 200. Wzrost zatrudnienia w nich nie wiąże się więc bezpośrednio ze wzrostem zatrudnienia w firmie Carrefour.

Nie oznacza to jednak, że firma nie udziela pomocy franczyzobiorcom. Przeciwnie – Carrefour pomaga w wyborze odpowiedniej lokalizacji, zapewnia pomoc w rozplanowaniu sklepu, przekazanie strojów dla pracowników czy know-how na każdym etapie prowadzenia działalności.

 – Carrefour ze swojej strony przyczynia się do rozwoju tych sklepów i przedsiębiorstw przez szkolenia, tworząc szkółki, w których nasi partnerzy handlowi mogą nabywać pewne umiejętności i je rozwijać – mówi Jean Anthoine. – Nasz model biznesowy, który w ten sposób propagujemy, jest bardzo udany. Potwierdziła to nagroda Hermesa, jaką Carrefour otrzymał w 2012 r. za koncept franczyzowy  dodaje. 

Firma nie planuje w najbliższym czasie rozwoju sprzedaży internetowej. Jak podkreśla prezes, jest to bardzo perspektywiczny, ale jednocześnie bardzo trudny rynek.

 – Trzeba ostrożnie wchodzić na ten rynek, robić to w sposób cierpliwy. Zamiast wyważać otwarte drzwi i wymyślać od zera biznes internetowy bardzo korzystne, naszym zdaniem, byłoby gdybyśmy mieli możliwość przejęcia działalności, która już istnieje i na tej bazie budować swoją działalność. Niemniej myśląc o tym, nie spieszymy się. Nie jest to w tej chwili w naszych bezpośrednich planach – twierdzi prezes Carrefour Polska. 

Sieć Carrefour powstała we Francji w 1957 r. Działa w 31 państwach na 4 kontynentach. Na rynku polskim firma istnieje od 1997 r. Oprócz 300 sklepów franczyzowych posiada też 500 super- i hipermarketów, a także 40 centrów handlowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.