Mówi: | Iga Świątek, tenisistka, zwyciężczyni wielkoszlemowego French Open Jolanta Stryjczak, PR manager Xiaomi na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie |
Iga Świątek awansowała do Top 10 światowego rankingu tenisa i szykuje się do obrony French Open. Kulisy jej przygotowań mogą śledzić użytkownicy Xiaomi
Iga Świątek to najmłodsza tenisistka z pierwszej dziesiątki rankingu WTA. Po triumfie w Rzymie awansowała na dziewiątą pozycję. Teraz wyznacza sobie nowe cele, z których najważniejszymi są obrona wielkoszlemowego Rolanda Garrosa i igrzyska olimpijskie w Tokio. Polka dba także o marketingową stronę swojej kariery – do tej pory wystąpiła już w kilku kampaniach reklamowych. Niedawno dołączyła także do Xiaomi Polska jako ambasadorka marki i członkini społeczności Mi Community, gdzie podzieli się z fanami informacjami o swoim życiu i karierze. Będą oni mogli nawet wygrać pojedynek na korcie z mistrzynią French Open.
– To jest taki cel, który właściwie ma każde dziecko zaczynające grać w tenisa, żeby np. być właśnie w Top 10, później w Top 5, później w pierwszej trójce na świecie, więc naprawdę jestem przeszczęśliwa, że udało mi się to osiągnąć. Ale teraz mamy oczywiście kolejne cele na horyzoncie i największym wyzwaniem będzie utrzymanie tego rankingu i bycie bardzo stabilnym zawodnikiem i sportowo mądrym, żeby być w stanie przez wiele lat utrzymać się właśnie w tej dziesiątce, więc będziemy teraz nad tym pracować i kolejne wyzwania przed nami – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Iga Świątek.
Polka to pierwsza tenisistka urodzona w XXI wieku, która awansowała do czołowej dziesiątki rankingu WTA. Dokonała tego po triumfie w turnieju WTA w Rzymie i deklasacji rywalki z Czech w finale. To trzeci tytuł w karierze 19-latki z Warszawy. W styczniu tego roku wygrała turniej w Adelajdzie, zaś w zeszłym roku triumfowała na paryskich kortach Rolanda Garrosa. Obrona wielkoszlemowego tytułu to jeden z głównych celów tenisistki na ten rok, jednak Iga Świątek dba także o marketingową stronę swojej kariery.
Niedawno polska tenisistka została też ambasadorką Xiaomi Polska. W ramach współpracy dołączyła do fanów marki w serwisie Mi Community, gdzie publikuje nie tylko wpisy, lecz także zdjęcia i filmy, w których dzieli się informacjami ze swojego życia. Fani Xiaomi będą mogli także wziąć udział w konkursie, w którym zwycięzca będzie mógł zmierzyć się na korcie z Igą Świątek.
– Chcemy odkryć Igę Świątek nie tylko jako tenisistkę, ale jako osobę, która osiągnęła tak bardzo wiele w tak młodym jeszcze wieku – wskazuje Jolanta Stryjczak, PR manager na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie w Xiaomi.
– Xiaomi i ja mamy podobne wartości, sama jestem również rozwijającą się firmą. Mamy wspólne ścieżki rozwoju, które mogą być bardzo pozytywne i oddziaływać na innych ludzi – podkreśla Iga Świątek.
Polska tenisistka w serwisie Mi Community pokazuje, jak wyglądają jej przygotowania do treningu. Pierwszy wpis dotyczył jej występu w turnieju Mutua Madrid Open, w którym Polka odpadła dopiero w starciu z liderką światowego rankingu WTA, oraz drogi do imprezy w Rzymie.
– Xiaomi jest bardzo ambitne i widać, że ma ogromny potencjał, więc mam nadzieję, że wspólnie będziemy się rozwijać i też w przyszłości będą możliwe projekty, które przybliżą innym ludziom mój sport i że będzie to możliwe dzięki Mi Community, gdzie będę dzielić się swoimi wrażeniami i tym, jak wygląda moje życie – zapowiada.
Mi Community to miejsce spotkań fanów technologii i marki Xiaomi. Poza samymi technologiami członkowie poruszają w nim także tematy zdrowia czy sportu. Dołączenie do tej szybko rozwijającej się społeczności światowej klasy tenisistki to kolejny dowód na ścieranie się świata technologii i sportu.
– Sport i smartfony to obecnie nierozerwalne rzeczy. Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport wyczynowo, czy np. biegamy rekreacyjnie, to zawsze z tej technologii korzystamy – mówi Jolanta Stryjczak. – Korzystamy ze smartfona, inteligentnej opaski, smartwatchy po to, żeby zmierzyć swoje osiągnięcia. Dzięki temu też nawet wiemy, gdzie byliśmy i co się w danym momencie wydarzyło.
Świat sportu i nowych technologii coraz mocniej się przenika. Z badania panelu Ariadna na zlecenie Xiaomi wynika, że smartfony są ważne dla aktywnych sportowców, którzy używają ich podczas treningu. Dzielenie się wynikami ćwiczeń czy przejechanymi trasami jest jednym z najlepszych sposobów motywacji i robi to blisko 80 proc. zaawansowanych sportowców i co piąty amator. Sport na smartfonie lubimy także oglądać i sprawdzać jego wyniki, szczególnie w podróży – tak zadeklarowało ponad 30 proc. badanych, głównie mężczyzn.
125. edycja turnieju wielkoszlemowego French Open rozpocznie się 30 maja. Tytułu w kobiecym singlu będzie bronić Iga Świątek, zaś w męskim – Rafael Nadal. Zwycięzcy zarobią po 1,6 mln euro i 2000 pkt w rankingu.
Czytaj także
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.