Mówi: | Robert Skubisz |
Funkcja: | szef kuchni |
Firma: | Restauracja Amber Room |
Spotkania biznesowe zmieniają charakter. Nie cena a jakość obsługi i lokalizacja restauracji mają coraz większe znaczenie
Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach w centrum miasta. Rosnącą popularnością cieszą się dodatkowe atrakcje takie jak live cooking oraz zdrowe, lekkostrawne menu.
Spotkania biznesowe to dobra okazja do zaprezentowania firmy potencjalnemu klientowi lub omówienie celów i strategii rozwoju w gronie pracowników. Sukces tego rodzaju spotkań uzależniony jest jednak od ich odpowiedniej organizacji, przede wszystkim wyboru prestiżowej, a jednocześnie ciekawej lokalizacji. Polscy przedsiębiorcy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wagi spotkań biznesowych oraz z ich przebiegu.
– Spotkania biznesowe firm w ostatnim czasie zmieniły oblicze w kontekście używalności restauracji, przestrzeni konferencyjnych czy hotelowych. W tym momencie nie jest ważna cena, bo wcześniej osoby, które za to odpowiadały, bardzo często patrzyły na konkurencyjną cenę – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room.
Obecnie organizatorzy spotkań biznesowych stawiają przede wszystkim na jakość usług. Dużą wagę przywiązują do lokalizacji – restauracja powinna znajdować się w centrum miasta, aby wszyscy uczestnicy spotkania mieli dogodny dojazd. W przypadku gości z zagranicy dobrze jest wybrać lokal położony w pobliżu lotniska. Istotne są również wnętrza restauracji i wyposażenie techniczne – lokal powinien oferować możliwość przeprowadzenia wideokonferencji, wykorzystania sprzętu komputerowego oraz dobrej jakości internetu.
– Często są to spotkania w przestrzeniach zamkniętych i małych gabinetach. Restauracje przeważnie mają małe sale, jeżeli porównamy się z hotelami, a coraz więcej firm szuka sal do spotkań na 30–40 osób, gdzie atmosfera jest bardziej kameralna i można się skoncentrować na istotnych problemach –mówi Robert Skubisz.
Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na zorganizowanie spotkania biznesowego na tarasach lub w ogródkach zlokalizowanych przy restauracjach. Dużą popularnością cieszą się również dodatkowe opcje uatrakcyjniające spotkanie, np. live cooking, które dodatkowo integruje zespół.
Menu serwowane podczas tego rodzaju imprez dostosowane jest do potrzeb organizatorów, coraz większe uznanie zyskuje jednak jadłospis zgodny z zasadami zdrowego żywienia. Popularnością cieszą się lekkie śniadania oraz spotkania lunchowe.
– Warto wspomnieć o delikatnych, małych przystawkach, które nie przeszkadzają w trakcie spotkań, gdzie każdy może na spokojnie je spożyć. Rzadkością są opcje bufetowe, chociaż tego typu oferty są przez nas oferowane, połączone z przerwą, w trakcie której goście mogą swobodnie spożyć potrawy. Chodzi o to, żeby odświeżyć umysł, ale tego typu oferty są na drugim miejscu – mówi Robert Skubisz.
Organizatorzy spotkań biznesowych sporadycznie proszą o dołączenie do menu napojów alkoholowych. Jeśli wybierają taką opcję, rodzaj alkoholu dostosowują przede wszystkim do pory roku: zimą popularnością cieszą się ciężkie trunki, wiosną i latem natomiast delikatne białe wina lub drinki, które dobrze komponują się z lekkim menu.
– W przypadku śniadań biznesowych zaproponowałbym delikatne prosecco lub białe wino, w przypadku obiadów – czerwone delikatne wino, niezbyt mocno zbudowane pod względem smaku albo jakiś fajny koktajl owocowy – mówi Robert Skubisz.
Spotkania biznesowe organizowane są najczęściej w okresie od marca do czerwca oraz od września do listopada. Aby mieć pewność, że wybrana lokalizacja będzie dostępna, warto zacząć przygotowania przynajmniej miesiąc wcześniej.
Czytaj także
- 2024-01-23: Odmowa udziału w spotkaniu nie zrujnuje relacji towarzyskich. Często przeceniamy negatywne skutki odrzuconych zaproszeń
- 2023-12-21: Przemysł konferencyjny odbudowuje się po pandemii. Hotele dzięki temu odrabiają część strat
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2024-01-03: Kinga Zawodnik: Od dziecka spotykałam się z hejtem ze względu na swój wygląd. Swoimi doświadczeniami dzielę się teraz podczas warsztatów z uczniami w różnych szkołach
- 2023-07-18: Michał Szczygieł: Gramy w tym roku festiwale telewizyjne. Będzie to dla nas spory sprawdzian, bo przecież oglądają je miliony widzów
- 2023-03-01: Krzysztof Skórzyński: Zazwyczaj z widzami komunikujemy się z zamkniętego studia za pośrednictwem kamery i telewizora. Nagrania w plenerze to jedno z najlepszych doświadczeń dla dziennikarza
- 2023-04-13: Małgorzata Ohme: W Warszawie nikt już nie zwraca na nas uwagi. Ale jak jedziemy z kamerą do takiej Kościerzyny, to ludzie się tym cieszą
- 2021-12-27: Piotr Zelt: W naszej rodzinie często samodzielnie robiliśmy ozdoby choinkowe. To miało dużo większą wartość sentymentalną niż coś kupionego w sklepie
- 2021-07-29: Branża hotelarska wciąż liczy straty. W najgorszej sytuacji są obiekty bazujące na klientach biznesowych i turystach z zagranicy
- 2021-05-05: Rynek general aviation zyskuje w pandemii na przekór spadkom w ruchu lotniczym. Prywatne loty coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla zamożnych klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.