Newsy

Spotkania biznesowe zmieniają charakter. Nie cena a jakość obsługi i lokalizacja restauracji mają coraz większe znaczenie

2018-04-25  |  06:10
Mówi:Robert Skubisz
Funkcja:szef kuchni
Firma:Restauracja Amber Room
  • MP4
  • Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach w centrum miasta. Rosnącą popularnością cieszą się dodatkowe atrakcje takie jak live cooking oraz zdrowe, lekkostrawne menu.

    Spotkania biznesowe to dobra okazja do zaprezentowania firmy potencjalnemu klientowi lub omówienie celów i strategii rozwoju w gronie pracowników. Sukces tego rodzaju spotkań uzależniony jest jednak od ich odpowiedniej organizacji, przede wszystkim wyboru prestiżowej, a jednocześnie ciekawej lokalizacji. Polscy przedsiębiorcy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wagi spotkań biznesowych oraz z ich przebiegu.

     Spotkania biznesowe firm w ostatnim czasie zmieniły oblicze w kontekście używalności restauracji, przestrzeni konferencyjnych czy hotelowych. W tym momencie nie jest ważna cena, bo wcześniej osoby, które za to odpowiadały, bardzo często patrzyły na konkurencyjną cenę – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room.

    Obecnie organizatorzy spotkań biznesowych stawiają przede wszystkim na jakość usług. Dużą wagę przywiązują do lokalizacji – restauracja powinna znajdować się w centrum miasta, aby wszyscy uczestnicy spotkania mieli dogodny dojazd. W przypadku gości z zagranicy dobrze jest wybrać lokal położony w pobliżu lotniska. Istotne są również wnętrza restauracji i wyposażenie techniczne – lokal powinien oferować możliwość przeprowadzenia wideokonferencji, wykorzystania sprzętu komputerowego oraz dobrej jakości internetu.

    Często są to spotkania w przestrzeniach zamkniętych i małych gabinetach. Restauracje przeważnie mają małe sale, jeżeli porównamy się z hotelami, a coraz więcej firm szuka sal do spotkań na 30–40 osób, gdzie atmosfera jest bardziej kameralna i można się skoncentrować na istotnych problemach –mówi Robert Skubisz. 

    Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na zorganizowanie spotkania biznesowego na tarasach lub w ogródkach zlokalizowanych przy restauracjach. Dużą popularnością cieszą się również dodatkowe opcje uatrakcyjniające spotkanie, np. live cooking, które dodatkowo integruje zespół.

    Menu serwowane podczas tego rodzaju imprez dostosowane jest do potrzeb organizatorów, coraz większe uznanie zyskuje jednak jadłospis zgodny z zasadami zdrowego żywienia. Popularnością cieszą się lekkie śniadania oraz spotkania lunchowe.

    – Warto wspomnieć o delikatnych, małych przystawkach, które nie przeszkadzają w trakcie spotkań, gdzie każdy może na spokojnie je spożyć. Rzadkością są opcje bufetowe, chociaż tego typu oferty są przez nas oferowane, połączone z przerwą, w trakcie której goście mogą swobodnie spożyć potrawy. Chodzi o to, żeby odświeżyć umysł, ale tego typu oferty są na drugim miejscu – mówi Robert Skubisz. 

    Organizatorzy spotkań biznesowych sporadycznie proszą o dołączenie do menu napojów alkoholowych. Jeśli wybierają taką opcję, rodzaj alkoholu dostosowują przede wszystkim do pory roku: zimą popularnością cieszą się ciężkie trunki, wiosną i latem natomiast delikatne białe wina lub drinki, które dobrze komponują się z lekkim menu.

    – W przypadku śniadań biznesowych zaproponowałbym delikatne prosecco lub białe wino, w przypadku obiadów – czerwone delikatne wino, niezbyt mocno zbudowane pod względem smaku albo jakiś fajny koktajl owocowy – mówi Robert Skubisz. 

    Spotkania biznesowe organizowane są najczęściej w okresie od marca do czerwca oraz od września do listopada. Aby mieć pewność, że wybrana lokalizacja będzie dostępna, warto zacząć przygotowania przynajmniej miesiąc wcześniej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Finanse

    Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

    Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

    Ochrona środowiska

    W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

    Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

    Konsument

    Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

    Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.