Newsy

Sprzedaż Renault po siedmiu miesiącach wyższa o jedną czwartą. Wzrosty napędzają nowe modele

2016-08-18  |  06:30

Aktualizacja 18-08-2016 14:25

Ten rok może być kolejnym rekordowym dla samochodów Grupy Renault. W I półroczu sprzedaż marki Renault wzrosła o 27 proc. Dobrze sobie radzą tegoroczne nowości, a na najbliższe miesiące koncern zapowiedział kolejne. Dynamicznie rośnie także sprzedaż należącej do Renault marki Dacia (o 34 proc.). Ostatnio notowane wzrosty pozwoliły obu markom awansować w rankingu sprzedaży.

Pierwsze siedem miesięcy sprzedaży Renault i Dacia na rynku polskim było znakomite  ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Janusz Chodyła, attaché prasowy Renault Polska.  Rynek urósł o 17 proc., podczas gdy sprzedaż Renault wzrosła o prawie 1/4, a Dacii – o ponad 1/3.

Ubiegły rok był historyczny pod względem sprzedaży dla Grupy Renault, kiedy zarejestrowano  blisko 41,5 tys. nowych samochodów. Ten rok może być jeszcze lepszy, na co wskazują wyniki I półrocza. Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wskazuje, że zarejestrowano ponad 210 tys. nowych samochodów, z czego 20 tys. pojazdów Grupy Renault (11,3 tys. samochodów Renault i 9,1 tys. Dacii). W rankingu sprzedaży Renault awansowało z 7. na 6. miejsce, a Dacia z 11. na 8.

Najlepiej sprzedaje się Renault Clio, odnotowaliśmy 42 proc. wzrost. Bardzo dobre wyniki notuje także Renault Captur – 33-proc. wzrost. Znakomicie radzą sobie niedawno wprowadzone modele – Renault Kadjar i nowe Renault Mégane z 70 proc. wzrostem w stosunku do poprzedniego modelu w 2015 roku.  Bardzo dobry start miał Renault Talisman, którego 850 sztuk już dostarczyliśmy klientom na polskim rynku – wymienia Chodyła.

W czerwcu najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym był Renault Master. Ze statystyk PZPM wynika, że sprzedaż sięgnęła 700 aut, co oznacza ponad 58 proc. wzrost względem czerwca 2015 roku. W skali całego półrocza ze sprzedażą 3,5 tys. (wzrost o 34 proc.) Renault Master jest wiceliderem segmentu samochodów dostawczych.

Warto wspomnieć o Dacii Duster, która ma ugruntowaną pozycję od 6 lat na rynku. Po pierwszych 7 miesiącach zajmuje pierwsze miejsce w segmencie SUV w sprzedaży klientom indywidualnym – zaznacza attaché prasowy Renault Polska.

Jak podkreśla Chodyła, grupa stawia przede wszystkim na małe samochody, jak Renault Clio, Renault Mégane, które generują blisko połowę sprzedaży. Klienci coraz częściej kupują też małe i średnie SUVy oraz crossovery. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła o 13 proc.

Dla tych klientów mamy Renault Captur i Kadjar. Warto wspomnieć o nowym crossoverze Renault Espace, za kilka miesięcy do sprzedaży trafi Renault Koleos – zaznacza Chodyła.

W tym roku w salonach pojawią się też nowe modele znanych już samochodów. Ruszyły już zamówienia na nowe Renault Clio i czwarty już model Renault Mégane w wersji Grandtour.

W listopadzie do sprzedaży trafi nowy Scenic w wersji krótkiej i większej wersji Grand oraz Renault Mégane Grand Coupe. To nowy samochód z rodziny Mégane w wersji sedan dla osób, które chcą się wyróżnić – zapowiada attaché prasowy Renault Polska.

Jak zaznacza, klienci coraz częściej sięgają po nowe technologie, które ułatwiają kierowanie pojazdem i zwiększają bezpieczeństwo. Grupa Renault oferuje m.in. system Multi-Sense w samochodach Renault Mégane, Espace i Talisman, który koordynuje działanie pokładowych technologii, a dzięki możliwości wyboru szybkości silnika czy skrzyni biegów, samochód można dopasować do własnych potrzeb.

Renault wprowadziło też system 4Control, czyli system czterech kół skrętnych. Przy małych prędkościach tylne koła wychylają się przeciwnie do przednich, dzięki czemu samochód jest zwinny i łatwiej zaparkować go w mieście. Przy większych prędkościach koła wychylają się w tym samym kierunku, łatwiej można więc pokonywać zakręty i pojazd jest bardziej stabilny – tłumaczy Janusz Chodyła.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.