Newsy

Sprzedaż wyjazdów zagranicznych większa o ok. 20 proc. Turcja popularna mimo zamieszek

2013-07-05  |  06:30
Mówi:Magdalena Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzeczniczka
Firma:Neckermann Polska
  • MP4
  • Turcja wciąż jednym z najpopularniejszych kierunków wakacyjnych Polaków. I to mimo zamieszek w Stambule. W ostatnich tygodniach Turcja ustępuje tylko Grecji. Na kolejnych miejscach niezmiennie Egipt, Hiszpania i Włochy. W biurach podróży coraz większą popularnością cieszą się do tej pory mniej uczęszczane kraje: Czarnogóra i Rumunia.

    Touroperatorzy zapewniają, że Turcja wciąż jest bezpieczna dla turystów.

     – To, co się dzieje w oddalonym o kilkaset kilometrów Stambule nie ma wpływu na komfort wypoczynku turystów przebywających na wybrzeżu. Poza tym trochę już uodporniliśmy się na tego typu wydarzenia. Przykładem może być Grecja – ci, którzy spędzali tam wakacje rok czy dwa lata temu po prostu na tym skorzystali – powiedziała Agencji Informacyjnej Newseria Magda Plutecka-Dydoń, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Dlatego zainteresowanie Polaków tym kierunkiem nie słabnie. Tym bardziej, że Turcja ma wiele ważnych dla turystów zalet.

     – Turcja to jeden z najchętniej wybieranych kierunków wypoczynku Polaków, o bardzo dobrej relacji ceny do jakości i wybitnych walorach wypoczynkowych, bardzo dobrej bazie hotelowej często z aquaparkami, ze zróżnicowanym all inclusive, z hotelami z dostępem do morza – podkreśla.

    Według informacji Polskiego Związku Organizatorów Turystyki w ostatnich tygodniach największym zainteresowaniem cieszyły się Grecja (25,1 proc.), Turcja (15,5 proc.) oraz Egipt (13,43 proc.). Zdecydowana większość turystów, bo aż 90 proc., wybiera transport lotniczy. Osoby decydujące się na dojazd własny (5,2 proc.) najchętniej wybierają Chorwację, Włochy oraz Bułgarię. 

    Polacy otwierają się również na nowe destynacje.

     – Zauważalny jest trend do wyboru mniej znanych miejsc, np. w tym roku jest to Rumunia i Czarnogóra. Przystępne ceny w połączeniu z dobrymi warunkami wypoczynkowymi na pewno mogą być alternatywą dla znanych już Polakom kierunków – mówi Magda Plutecka-Dydoń.

    Neckermann Polska odnotował 18 proc. wzrost sprzedaży letniej oferty w stosunku do roku ubiegłego.  Nie bez znaczenia są porównywalne do ubiegłorocznych ceny imprez turystycznych. Mimo osłabienia złotego w ostatnich tygodniach, biura podróży wciąż za euro czy dolara płacą mniej niż w zeszłym roku. Również cena paliwa lotniczego kształtuje się na nieco niższym poziomie w stosunku do poprzedniego sezonu letniego.

    Planujemy narty

    Jak podkreśla rzeczniczka Neckermanna, na początku lata sprzedają się już również oferty zimowe. Turystów zachęcają do tego przede wszystkim nawet o 30 proc. niższe ceny, ale też większy wybór i korzystniejsze oferty, zarówno jeśli chodzi o zimowe kurorty, jak i ciepłe kraje.

     – Wczesna rezerwacja to również większy wybór oferty w pełni dostosowanej do naszych wymagań. Należy pamiętać o tym, że te najlepsze hotele położone bezpośrednio przy stoku ze 100 proc. zniżkami dla dzieci czy ze ski-passami w cenie, one sprzedają się w pierwszej kolejności – podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.