Newsy

Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego

2013-12-11  |  06:05

Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego. W sprzedaży prawa do nazwy mają pomóc plany rozwojowe obiektu: organizacja różnych, niekoniecznie związanych z piłką nożną imprez, a także atrakcje dodatkowe, takie jak lodowisko, tor gokartowy czy skoki bungee, które zwiększają popularność areny. Przedsiębiorstwo, które będzie firmować stadion swoją nazwą, musi się liczyć z rocznym kosztem na poziomie 4-5 mln złotych. 

 – Do przyciągnięcia sponsorów tytularnych nie wystarczą mecze samego Śląska Wrocław mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Burak, dyrektor ds. marketingu i promocji Stadionu Wrocław. – Nie wystarczą też atrakcje dodatkowe ani nośniki reklamowe, które mamy na stadionie i w całym mieście. Tu potrzeba czegoś więcej. Stadion musi się kilka razy w roku zapełniać w 100 proc. I to nie tylko przy okazji meczów piłkarskich, ale także przy okazji imprez rozrywkowych. Pamiętajmy, że przekonanie firmy do wydania 4-5 mln rocznie nie jest prostą sprawą – dodaje.

Sondowanie rynku pod kątem znalezienia sponsora tytularnego Stadion Wrocław rozpoczął jeszcze przed Euro 2012. Później jednak miała miejsce przerwa, wynikająca m.in. ze sporów sądowych, jakie zarządzający obiektem toczył z jednym z organizatorów imprez. W połowie listopada br. Stadion oficjalnie ogłosił, że poszukuje sponsora tytularnego i zaprosił potencjalnych kontrahentów do rozmów. 

 – Kilka firm wysłało do nas zapytania dotyczące tego, z czym wiąże się wykup praw do nazwy areny mówi Burak.Odpowiadamy na te pytania na bieżąco i nawiązujemy kontakt z firmami. Wartość marki naszego stadionu powinna stale rosnąć, gdyż w latach 2014-2015 roku odbędą się na nim duże imprezy.

Szukanie sponsora tytularnego jest utrudnione przez fakt, że rynek stadionów w Polsce jest nowy. Inwestorzy często nie wiedzą, czego się mogą spodziewać i na jakie zyski liczyć. 

 – Rozmowy będą długie i trudne – mówi Adam Burak. – Mamy jednak opracowaną strategię promocyjną i marketingową, która pomoże przekazać to, co mamy do zaoferowania. Wierzę, że nasze poszukiwania zostaną uwieńczone sukcesem  – dodaje rozmówca Newserii Biznes. 

Budowa Stadionu Miejskiego we Wrocławiu została ostatecznie ukończona 1 września 2011 r. Będąca własnością miasta arena spełnia standardy najwyższej 4. klasy UEFA. Na murawie stadionu rozegrano trzy mecze fazy grupowej Euro 2012. Na co dzień swoje mecze rozgrywa tam Śląsk Wrocław. Od początku funkcjonowania stadion odwiedziło ok. 2 mln osób.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problem głodu i niedożywienia istnieje także w Polsce. Potrzeba poważnej dyskusji o rolnictwie i produkcji żywności

Setki tysięcy dzieci i seniorów w Polsce żyją w skrajnym ubóstwie, czego efektem są głód lub niedożywienie, które mogą prowadzić do pogłębiania problemów zdrowotnych. Z kolei rolnicy produkujący żywność borykają się z wysokimi kosztami produkcji i niskimi cenami żywności w skupie, które nie zawsze rekompensują nakłady. Do tego dochodzi nieprzewidywalność produkcji, pogłębiana przez zmiany klimatyczne. Jednocześnie w dobie rosnących zagrożeń dla bezpieczeństwa żywnościowego w gospodarstwach domowych i w łańcuchach dostaw wciąż na wielką skalę marnuje się produkty spożywcze. To wszystko powoduje, że potrzebujemy w Polsce dyskusji o zmianach w systemie.

Ochrona środowiska

Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało

Pomalowanie dachów budynków na biało lub pokrycie ich odblaskową powłoką może się przyczynić do schłodzenia temperatury w dużych, gęsto zaludnionych miastach o ponad 1°C. Białe dachy są pod tym względem skuteczniejsze nawet niż pokryte roślinnością zielone dachy czy panele słoneczne – pokazało badanie przeprowadzone w Londynie przez naukowców z UCL. – Pomalowanie dachu na biało jest bardzo tanie i proste, nie trzeba niczego zmieniać w strukturze budynku – wskazuje główny autor badania, dr Oscar Brousse z UCL Bartlett School Environment, Energy & Resources.

Problemy społeczne

Rządowy program refundacji in vitro może poprawić statystyki dzietności. W Polsce spadek liczby urodzeń sukcesywnie się pogłębia

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci – o 33 tys. mniej niż jeszcze rok wcześniej i zarazem najmniej od końca II wojny światowej. Wskaźnik dzietności plasuje się dużo poniżej wartości, która gwarantuje zastępowalność pokoleń, a przyrost naturalny już od lat pozostaje ujemny. W poprawie tych statystyk może pomóc działający od czerwca br. rządowy program refundacji in vitro. – Z doświadczeń międzynarodowych wiemy, że takie programy pozytywnie wpływają na dzietność i zwiększają ją w sposób znaczny – mówi Michał Modro, radca prawny zajmujący się obszarem zdrowia. Jak wskazuje, oprócz refundacji samej procedury potrzebna jest też jednak szersza edukacja społeczeństwa, bo w Polsce stygmatyzacja par, które zdecydowały się na in vitro oraz dzieci poczętych tą metodą, wciąż jest dość częstym problemem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.