Newsy

Start-upy to źródło innowacji dla dużych firm. UPC Polska wspiera młodych przedsiębiorców i stawia na transformację cyfrową

2019-10-16  |  06:15
Mówi:Robert Redeleanu, CEO UPC Polska, przewodniczący jury programu THINK BIG w kategoriach Think Customer i Think Transformation

Natalia Szulc, corporate communications manager UPC Polska, członek jury programu THINK BIG w kategorii Think Social

Inteligentny asystent, który automatyzuje procesy sprzedaży, sensory automatycznie wykrywające uśmiech i agencja marketingowa, która z pomocą technologii chce łączyć pracodawców i osoby niepełnosprawne ruchowo – to rozwiązania nagrodzone w tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG, w którym UPC Polska szuka najlepszych start-upów i innowatorów społecznych wspierających cyfrową transformację. Prezes firmy Robert Redeleanu podkreśla, że współpraca z dużą korporacją to dla nich szansa na wcielenie swoich pomysłów w życie i dotarcie do szerszego grona klientów.

– Wiele korporacji zrozumiało już, że mogą korzystać z zewnętrznych źródeł innowacji, a nie opierać się wyłącznie na strukturach wewnętrznych. Start-upy i małe przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek wiele interesujących pomysłów, ale potrzebują wsparcia, żeby udostępnqić je szerszej grupie klientów. Możemy im to zapewnić, bo wiemy, że przyniesie to korzyści również naszej firmie – mówi agencji Newseria Biznes Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Jak podkreśla, współpraca dużej korporacji ze start-upem to sytuacja, w której obie strony są na zwycięskiej pozycji. Małe, innowacyjne spółki są bliżej technologicznych trendów i mają bardziej elastyczny model działalności, dzięki czemu łatwiej i szybciej kreują innowacje. Korporacje zyskują więc nowe rozwiązania i usługi, które mogą wprowadzić do swojego portfolio i zaoferować klientom albo usprawnić dzięki nim własną działalność, w zamian oferując wsparcie finansowe, mentoring, know-how i dostęp do dużej bazy klientów.

Z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland wynika, że 82 proc. start-upów chce współpracować z dużą korporacją. To właśnie dla nich UPC Polska zainicjowało program THINK BIG, objęty w tym roku patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Jego celem jest wsparcie młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy rozwijają się w  oparciu o  nowe technologie.

– Od wielu lat jesteśmy zaangażowani w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Przeprowadziliśmy znaczne inwestycje w sieci gigabitowe i uważam, że musimy wspierać tych, którzy chcą wprowadzać rozwiązania cyfrowe w życie. Wkładamy dużo wysiłku w odkrywanie interesujących start-upów i małych przedsiębiorstw, które również proponują twórcze rozwiązania problemów w obszarze społeczno-gospodarczym. Od sześciu lat rozwijamy program THINK BIG, ponieważ wierzymy, że nowe technologie naprawdę zmieniają życie ludzi, sferę biznesową oraz wpływają na poprawę sytuacji społecznej w skali całego kraju – mówi Robert Redeleanu.

W tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG – skoncentrowanej wokół hasła „Grow Smarter” – poszukiwane były zwłaszcza te start-upy, które kreują rozwiązania wspierające cyfrową transformację. Spośród ponad setki młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy zgłosili się do tegorocznej edycji, jury nagrodziło trójkę najlepszych: Edward.AI (wirtualny asystent wspierający przedstawicieli handlowych B2B), Quantum CX (sensory wykrywające uśmiech i pozwalające na mierzenie zadowolenia zarówno klienta, jak i pracowników) oraz Leżę i Pracuję (rozwiązanie wspierające osoby sparaliżowane oraz niepełnosprawne ruchowo w poszukiwaniu pracy). Ta ostatnia zwyciężyła w kategorii społecznej – na najlepsze rozwiązanie technologiczne, które odpowiada na społeczne wyzwania i przyczynia się do poprawy jakości życia społeczeństwa. Głównym partnerem tej kategorii była Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.

– Byłam pozytywnie zaskoczona tym, co zaproponowały nam firmy i fundacje, które zgłosiły się do programu w kategorii Think Social. Dobrze, że są na polskim rynku osoby, które próbują łączyć technologię z rozwiązywaniem problemów społecznych – mówi Natalia Szulc, corporate communications manager z UPC Polska. – W kategorii społecznej postanowiliśmy nagrodzić projekt Zdalniacy, zgłoszony przez agencję Leżę i Pracuję, który ma na celu łączenie pracodawców z osobami niepełnosprawnymi ruchowo i pracującymi z domu. Doceniliśmy, że agencja sama zatrudnia takie osoby, ma doskonale wypracowany model i wie, jak to robić na szerszą skalę na polskim rynku z wykorzystaniem technologii. To rozwiązanie, które burzy wiele stereotypów na rynku pracy.

Jury programu THINK BIG – w porozumieniu z Fundacją Digital Poland – przyznało też nagrodę korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową. W tej kategorii zwycięski okazał się PKO Bank Polski.

Pula nagród finansowych programu THINK BIG: Grow Smarter to 105 000 zł  – zwycięzca każdej kategorii otrzymał 35 000 zł. Oprócz nagród finansowych, zwycięzcy dostaną też możliwość pilotażowego wdrożenia swoich rozwiązań we współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu. Wszyscy półfinaliści z Polski znajdą się również w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech from Poland. Technologie, które zmieniają korporacje” przygotowanym przez The Heart i UPC Polska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Koronawirus w Chinach zaraża też światowy przemysł i rynki finansowe. Powody do obaw mają m.in. kredytobiorcy we frankach

Na koniec I kwartału można spodziewać się wyraźnego wyhamowania tempa wzrostu PKB w Chinach, do czego przyczynią się m.in. problemy związane z epidemią koronawirusa. To z kolei odbije się na polskiej gospodarce, dla której Państwo Środka jest ważnym partnerem handlowym. Na razie oszacowanie tego wpływu jest trudne, bo wciąż nie wiadomo, ile czasu potrwa zatrzymanie epidemii. Epidemia koronawirusa silnie wpływa też na nastroje na rynkach finansowych i szkodzi wycenie europejskiej waluty. Może również osłabić złotego i przełożyć się na wysoki kurs franka, co z kolei będzie złą wiadomością dla kredytobiorców zadłużonych w szwajcarskiej walucie.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Niedobory wody poważnym problemem na coraz większym obszarze Polski. Kryzys ten będzie się nasilał

Największe niedobory wody w Polsce notowane są w pasie centralnym – od Ziemi Lubuskiej, poprzez Wielkopolskę i Mazowsze, aż po Lubelszczyznę i część Pojezierza Mazurskiego. Jednak specjaliści alarmują, że obszar ten powiększa się i problem suszy dotyczy okresowo kolejnych miejsc na mapie Polski. – Na ilość opadów nie mamy żadnego wpływu, ale możemy przeciwdziałać skutkom ich braku, np. zbiornikami retencyjnymi – podkreśla Sergiusz Kieruzel z Wód Polskich. Programy wspierające takie inwestycje uruchamiane są przez kolejne samorządy. Na dofinansowanie mogą też liczyć rolnicy. Do sukcesu potrzebna jest również edukacja społeczeństwa, jak oszczędzać wodę.

Bankowość

Polacy powinni zacząć oszczędzać. Spodziewany jest dalszy wzrost cen

Według wstępnych danych w styczniu ceny towarów i usług wzrosły rok do roku o 4,4 proc., najmocniej od grudnia 2011 roku. Po raz pierwszy od września 2012 roku inflacja przebiła górną granicę pasma dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego. Zdaniem ekonomistów w kolejnych miesiącach odczyty mogą być jeszcze wyższe, dlatego należałoby zachęcić konsumentów do oszczędzania, a nie wydawania pieniędzy.

 
 

Finanse

Popularność najmu mieszkań jest wciąż niewielka. Odsetek wynajmujących jest ośmiokrotnie niższy niż w Niemczech

Wynajem mieszkania nie jest dla Polaków atrakcyjnym sposobem na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Po pierwsze, własność jest wciąż postrzegana jako synonim zamożności, po drugie, rynek najmu nie oferuje dostatecznej liczby mieszkań o odpowiednim standardzie. Z tych powodów odsetek dorosłych Polaków korzystających z najmu na wolnym rynku oscyluje w okolicach 5 proc. To wprawdzie dwa razy więcej niż osiem lat temu, ale w krajach Europy Zachodniej odsetek ten dochodzi nawet do 40 proc.