Newsy

Styczeń to dobry okres na upolowanie oferty wakacyjnej. Wyjazdy są nawet do 35 proc. tańsze

2017-01-09  |  06:40

Letnia oferta biur podróży dobrze się sprzedaje. Liczba klientów, którzy wakacyjny wyjazd rezerwują na początku roku, jest o 40 proc. wyższa niż rok temu – wynika ze statystyk Neckermann Podróże. O wyborze kierunku decydują nie tylko walory wypoczynkowe, lecz także kwestie bezpieczeństwa. Najchętniej wybierana jest Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Chorwacja i Polska. Rośnie też popularność Sycylii. Klienci coraz częściej wybierają oferty szyte na miarę, np. skierowane do seniorów.

– Choć do lata jeszcze kilka miesięcy, to właśnie początek roku jest czasem dużego ruchu w biurach podróży. Właśnie w styczniu rezerwujemy wakacje, korzystając z najwyższych zniżek, bo one sięgają nawet 30–35 proc. Wzrost zainteresowania wczesnym zakupem wakacji potwierdzają statystyki. Notujemy ponad 40-proc. wzrost klientów, którzy zarezerwowali już wakacje w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku – wskazuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Podróże.

Początek roku to okres atrakcyjnych ofert first minute. Oprócz zniżek klientów przyciąga szeroka oferta wyjazdów. Jak pokazują doświadczenia ubiegłych lat, z rezerwacją nie warto czekać do ostatniej chwili. W najpopularniejszym kurortach może już wówczas brakować miejsc.

Warto pomyśleć o rezerwacji teraz, kiedy ceny są najniższe. Tym bardziej że ceny imprez turystycznych, szczególnie w tych najpopularniejszych kierunkach, są o kilka procent wyższe niż w roku poprzednim. Nie wpłynęły na to waluty, które są w miarę stabilne, lecz wzrost cen ropy naftowej, który rzutuje na ceny przelotów – wskazuje Magda Plutecka.

Z danych Travelplanet wynika, że niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich turystów cieszy się Grecja, Bułgaria, Hiszpania, Włochy i Chorwacja.

– Mapa najpopularniejszych miejsc wypoczynku zmieniła się, a obok walorów wypoczynkowych czy ceny szczególne znaczenie ma bezpieczeństwo, które decyduje o wyborze miejsca wypoczynku. Hity sprzedaży lata, jak Bułgaria, wyspy greckie, Chorwacja czy Hiszpania, są częściej wybierane przez klientów z innych krajów europejskich, którzy są bardziej zapobiegliwi i wcześniej rezerwują wakacje niż Polacy – tłumaczy Magda Plutecka.

Zagrożenie terroryzmem osłabiło popyt na wyjazdy do krajów Afryki Północnej. Gorzej sprzedaje się także Turcja, którą w 2016 roku wybrało zaledwie kilka procent wyjeżdżających na wakacje (przy ponad 20 proc. rok wcześniej). Turyści poszukują więc ciekawej alternatywy. Takim kierunkiem w tym roku mogą być np. włoska Sycylia czy Bałkany. Kraje bałkańskie przyciągają turystów nie tylko pięknymi plażami, lecz także stosunkowo niskimi cenami. Tygodniowe wakacje w opcji all inclusive w Bułgarii można kupić za 1,2–1,3 tys. zł.

W atrakcyjnej cenie można znaleźć także ofertę w Chorwacji. Jak podkreśla rzeczniczka Neckermann Podróże, tygodniowe wakacje w Chorwacji w apartamentach bez wyżywienia to koszt od 106 zł od osoby, a w hotelu z pełnym wyżywieniem od 500 zł od osoby.

Polacy mają coraz wyższe oczekiwania co do sposobów wypoczynku, dlatego rośnie popularność ofert przygotowywanych dla poszczególnych grup klientów.

– Urlop chcemy wykorzystać optymalnie w jak najlepszej cenie, dlatego coraz częściej jesteśmy zainteresowani ofertą szytą na miarę. Potwierdza to bardzo duże zainteresowanie specjalną ofertą dla seniorów, którzy w tym roku będą mogli wyjechać na wakacje już od 1,3 tys. zł od osoby. Cena zawiera także wycieczkę fakultatywną, ciekawy program animacyjny oraz wyżywienie all inclusive. Co ważne, osoba towarzysząca seniorowi ma te same przywileje – wymienia Magda Plutecka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.