Mówi: | Anna Kruszko |
Funkcja: | Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek |
Firma: | Shell Polska |
Shell zmienia wygląd stacji benzynowych Neste. Koniec samoobsługi
Firma Shell zmienia wygląd kolejnych stacji benzynowych, przejętych niedawno od Neste Polska. Dwie już działają pod marką nowego właściciela, kolejne będą zmieniane w następnych miesiącach. Inne będzie nie tylko logo, ale i model funkcjonowania placówek. Nie będą to jak dotąd stacje samoobsługowe, ale obiekty ze sklepami i pełną obsługą pracowniczą. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że pracę na stacjach znajdzie w sumie ok. 1000 osób.
– Na wszystkich stacjach będziemy proponować ofertę sklepową, czyli pojawi się sklep i pełna obsługa, zarówno na podjeździe, jak i w sklepie, a to prawie 1 tys. dodatkowych miejsc pracy, które będziemy we wszystkich tych lokalizacjach mogli zaoferować – zapewnia Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor Integracji Spółek Shell Polska.
Na początku kwietnia koncern Shell przejął od fińskiej firmy Neste 105 obiektów samoobsługowych w całej Polsce. Nowy właściciel rozpoczął już zmianę wizerunku i modelu funkcjonowania sieci.
– W momencie podpisania umowy przystąpiliśmy de facto do realizacji naszych zamierzeń, czyli uruchomiliśmy wszystkie nasze plany, które przygotowaliśmy – wyjaśnia Anna Kruszko. – Już wcześniej stworzyliśmy bardzo dokładny plan inwestycyjny dla każdej lokalizacji.
Jako pierwsza gruntowne zmiany przeszła stacja przy Trasie Armii Krajowej w Warszawie. Kolejny był obiekt w Alejach Jerozolimskich również w stolicy.
Proces rebrandingu do końca przyszłego roku przejdzie większość przejętych placówek. W przypadku stacji, których rozbudowa nie będzie możliwa, koncern będzie analizował różne scenariusze.
– Proces inwestycyjny jest zaplanowany na kolejne kilkanaście miesięcy, bo wiadomo, że wymaga to stosownych pozwoleń – mówi Kruszko Agencji Informacyjnej Newseria. – Tempo w dużej mierze zależy od tego, czy uda nam się uzyskać wszystkie stosowne pozwolenia do przeprowadzenia procesu założonego w naszym planie inwestycyjnym.
Shell liczy na to, że nowe placówki przyciągną zarówno dotychczasowych klientów sieci, klientów Neste, jak i nowych, którzy nigdy dotąd nie korzystali jeszcze z usług jednej bądź drugiej stacji.
– Oprócz samej oferty paliwowej pojawi się cała gama produktów, najbardziej potrzebnych w drodze. Na wszystkich stacjach pojawią się sklepy i podstawowe produkty, zaoferujemy kawę, przekąski w ramach oferty Deli2go – wymienia Anna Kruszko.
Czytaj także
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
- 2024-10-08: Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale przyszłością są zielone paliwa
- 2024-07-30: Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-05-13: Po majówkowych promocjach ceny paliw na stacjach nie rosną drastycznie. Cenniki hurtowe idą w dół
- 2024-05-21: Jedynie 20 proc. zużywanych w kraju surowców mineralnych pochodzi z Polski. Rozwiązaniem może być recykling części metali
- 2024-05-23: Rozwój zielonego transportu wciąż zablokowany. Główna przyczyna to brak odpowiedniej infrastruktury energetycznej
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.