Newsy

Tauron przygotowuje się do wejścia na rynek gazu

2013-09-09  |  06:55
Mówi:Dariusz Stolarczyk
Funkcja:wiceprezes ds. korporacji
Firma:Tauron Polska Energia
  • MP4
  • Dzięki nowelizacji Prawa energetycznego Tauron Polska Energia, czyli jedna z największych polskich firm wytwarzających i sprzedających energię elektryczną, może rozpocząć ekspansję na rynku gazu. Swoim klientom chce zaoferować m.in. sprzedaż gazu i prądu w pakiecie oraz niższe ceny. 

     Rozważamy wejście na rynek gazu, posiadamy już właściwą koncesję. Od strony prawnej i organizacyjnej jesteśmy do tego przygotowani – zapewnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Tauron Polska Energia. – Chcemy maksymalnie wykorzystać nasze doświadczenia z handlu energią hurtowego i do klientów końcowych. W Grupie działa też spółka Tauron Czech Energy, która zajmuje się obsługą naszych klientów na terenie Czech m.in. w zakresie dostaw energii i gazu.

    Nowelizacja Prawa energetycznego otwiera drzwi do liberalizacji rynku gazu, a to oznacza dodatkowe możliwości dla spółki – zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów. 

     –  Otwarcie rynku to dodatkowa szansa na podniesienie zainteresowania naszymi produktami, czyli już nie tylko energią elektryczną, ale także gazem oraz produktami łączonymi, stanowiącymi podstawę do stworzenia multi utility – mówi Dariusz Stolarczyk.

    Decyzję o tym, czy gaz będzie dostarczany do klientów indywidualnych czy również do przedsiębiorców, Tauron uzależnia od sytuacji na rynku i od stopnia jego rozwoju. Wiceprezes spółki ma nadzieję, że ilość gazu na rynku będzie wystarczająca, by móc uczestniczyć w tych obu segmentach.

    16 sierpnia prezydent Bronisław Komorowski podpisał tzw. Mały trójpak, czyli nowelizację Prawa energetycznego. Jednym z ważniejszych zapisów ustawy jest wprowadzenie tzw. obliga gazowego, tj. obowiązku sprzedaży określonego wolumenu paliwa za pośrednictwem giełdy. Maksymalne obligo ma wynosić 55 proc. i będzie obowiązywało od początku 2015 r. Do końca tego roku ustalono obligo na poziomie 30 proc., a w przyszłym roku obowiązywać będzie poziom 40 proc. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.