Mówi: | Magdalena Frątczak |
Funkcja: | Dyrektor działu powierzchni handlowych |
Firma: | CBRE |
Amerykańskie firmy na podstawie sprzedaży w Internecie podejmują decyzje o otwarciu sklepu
Przybywa zagranicznych marek wchodzących na polski rynek. Jedne wybierają tradycyjną formę ekspansji i otwierają sklepy, inne próbują zdobyć polskich konsumentów najpierw online. - Możliwe, że te firmy dopiero badają polski rynek - mówi Magdalena Frątczak z firmy CBRE.
Jak wynika z ostatniego raportu firmy CBRE, Polska jest w 20-tce najbardziej atrakcyjnych miejsc dla międzynarodowych marek. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 6 nowych detalicznych sieci handlowych, głównie odzieżowych, a tegoroczny wynik może być podobny.
Wiele sieci, które na razie nie planują otwierać w Polsce sklepów, ma jednak internetowych klientów wśród Polaków.
- Przez pewien czas myśleliśmy, że e-handel będzie stanowił ogromne zagrożenie. On wpływa na pewno na obroty generowane w centrach handlowych. Natomiast w dalszym ciągu wydaje nam się, że to jest zachłyśnięcie się dostępnością Internetu, dostępnością marek, które jeszcze 5 lat temu w polskim handlu nie istniały - wyjaśnia Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE.
Jak podkreśla, dotyczy to głównie marek amerykańskich.
- Jeżeli chcemy kupić coś firmy Abercrombie&Fitch albo Hollister’a wystarczy się zalogować na ich stronie internetowej, wejść do sklepu i ta dostawa będzie zrealizowana w ciągu dwóch tygodni - mówi Magdalena Frątczak.
Chociaż dostępność niektórych marek w internecie może w pewnym stopniu wpłynąć negatywnie na sprzedaż w centrach handlowych, a co za tym idzie również na wynajem powierzchni handlowych, jednak z drugiej strony pozwala firmom na zbadanie polskiego rynku, co może zaowocować w przyszłości wejściem firmy do Polski.
- Dzięki temu część marek może sprawdzić, jak często zakupy są robione polskimi kartami kredytowymi albo przez polskich konsumentów. Ja bym traktowała e-handel jako duży potencjał - twierdzi Magdalena Frątczak.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.