Newsy

Amerykańskie firmy na podstawie sprzedaży w Internecie podejmują decyzje o otwarciu sklepu

2012-04-24  |  06:35
Mówi:Magdalena Frątczak
Funkcja:Dyrektor działu powierzchni handlowych
Firma:CBRE
  • MP4

    Przybywa zagranicznych marek wchodzących na polski rynek. Jedne wybierają tradycyjną formę ekspansji i otwierają sklepy, inne próbują zdobyć polskich konsumentów najpierw online. - Możliwe, że te firmy dopiero badają polski rynek - mówi Magdalena Frątczak z firmy CBRE.

    Jak wynika z ostatniego raportu firmy CBRE, Polska jest w 20-tce najbardziej atrakcyjnych miejsc dla międzynarodowych marek. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 6 nowych detalicznych sieci handlowych, głównie odzieżowych, a tegoroczny wynik może być podobny.

    Wiele sieci, które na razie nie planują otwierać w Polsce sklepów, ma jednak internetowych klientów wśród Polaków.

     - Przez pewien czas myśleliśmy, że e-handel będzie stanowił ogromne zagrożenie. On wpływa na pewno na obroty generowane w centrach handlowych. Natomiast w dalszym ciągu wydaje nam się, że to jest zachłyśnięcie się dostępnością Internetu, dostępnością marek, które jeszcze 5 lat temu w polskim handlu nie istniały - wyjaśnia Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE.

    Jak podkreśla, dotyczy to głównie marek amerykańskich.

     - Jeżeli chcemy kupić coś firmy Abercrombie&Fitch albo Hollister’a wystarczy się zalogować na ich stronie internetowej, wejść do sklepu i ta dostawa będzie zrealizowana w ciągu dwóch tygodni - mówi Magdalena Frątczak.

    Chociaż dostępność niektórych marek w internecie może w pewnym stopniu wpłynąć negatywnie na sprzedaż w centrach handlowych, a co za tym idzie również na wynajem powierzchni handlowych, jednak z drugiej strony pozwala firmom na zbadanie polskiego rynku, co może zaowocować w przyszłości wejściem firmy do Polski.

     - Dzięki temu część marek może sprawdzić, jak często zakupy są robione polskimi kartami kredytowymi albo przez polskich konsumentów. Ja bym traktowała e-handel jako duży potencjał - twierdzi Magdalena Frątczak.

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.