Mówi: | Magdalena Frątczak |
Funkcja: | Dyrektor działu powierzchni handlowych |
Firma: | CBRE |
Amerykańskie firmy na podstawie sprzedaży w Internecie podejmują decyzje o otwarciu sklepu
Przybywa zagranicznych marek wchodzących na polski rynek. Jedne wybierają tradycyjną formę ekspansji i otwierają sklepy, inne próbują zdobyć polskich konsumentów najpierw online. - Możliwe, że te firmy dopiero badają polski rynek - mówi Magdalena Frątczak z firmy CBRE.
Jak wynika z ostatniego raportu firmy CBRE, Polska jest w 20-tce najbardziej atrakcyjnych miejsc dla międzynarodowych marek. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 6 nowych detalicznych sieci handlowych, głównie odzieżowych, a tegoroczny wynik może być podobny.
Wiele sieci, które na razie nie planują otwierać w Polsce sklepów, ma jednak internetowych klientów wśród Polaków.
- Przez pewien czas myśleliśmy, że e-handel będzie stanowił ogromne zagrożenie. On wpływa na pewno na obroty generowane w centrach handlowych. Natomiast w dalszym ciągu wydaje nam się, że to jest zachłyśnięcie się dostępnością Internetu, dostępnością marek, które jeszcze 5 lat temu w polskim handlu nie istniały - wyjaśnia Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE.
Jak podkreśla, dotyczy to głównie marek amerykańskich.
- Jeżeli chcemy kupić coś firmy Abercrombie&Fitch albo Hollister’a wystarczy się zalogować na ich stronie internetowej, wejść do sklepu i ta dostawa będzie zrealizowana w ciągu dwóch tygodni - mówi Magdalena Frątczak.
Chociaż dostępność niektórych marek w internecie może w pewnym stopniu wpłynąć negatywnie na sprzedaż w centrach handlowych, a co za tym idzie również na wynajem powierzchni handlowych, jednak z drugiej strony pozwala firmom na zbadanie polskiego rynku, co może zaowocować w przyszłości wejściem firmy do Polski.
- Dzięki temu część marek może sprawdzić, jak często zakupy są robione polskimi kartami kredytowymi albo przez polskich konsumentów. Ja bym traktowała e-handel jako duży potencjał - twierdzi Magdalena Frątczak.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.