Mówi: | Jacek Świderski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Grupa Wirtualna Polska |
Grupa Wirtualna Polska walczy o budżety reklamodawców nową ofertą. Stawia m.in. na wideo i urządzenia mobilne
Wspólna oferta dla reklamodawców była jednym z pierwszych przedsięwzięć po połączeniu Wirtualnej Polski i o2. Grupa proponuje nowe narzędzia marketingowego, bazujące m.in. na trendzie big data, ale i odpowiadające na popularność reklamy wideo. Do końca roku dwukrotnie ma się zwiększyć oferowana reklamodawcom powierzchnia wideo. W ten sposób Grupa Wirtualna Polska chce zwiększyć udział w rosnącym dynamicznie rynku reklamy internetowej.
– Po 2-3-letnim kryzysie marketerzy wracają z bardziej śmiałymi decyzjami na rynek, jeśli chodzi o wydatki. Jako Wirtualna Polska zastanawiamy się nad tym, jak zaadresować – czy to poprzez strukturę po połączeniu, czy ofertę produktową – potrzeby reklamodawców tak, żeby wzrost inwestycji, która jest lokowana u nas, był jak najlepszy – przekonuje Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska i dodaje, że celem jest wyprzedzenie portalu Onet.pl w kategorii zadowolenia marketerów. – To jest nasz główny cel i stawiamy na najlepsze dopasowanie do tych grup docelowych, których reklamodawcy szukają.
Grupa – jak podkreśla jej prezes – jest dobrze przygotowana na nowe budżety reklamowe. W maju na rynku pojawiła się nowa wspólna oferta reklamowa.
– Zawiera ona wiele innowacyjnych elementów, związanych m.in. z tematem big data i wykorzystywaniem informacji zanonimizowanych na temat użytkowników poczty i witryn, które odwiedzają – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Jacek Świderski.
Świderski podkreśla, że trzon oferty stanowią dwie największe bazy e-mailowe w Polsce oraz duża przestrzeń displayowa, którą udostępniają portale WP.pl i o2.pl. Nowością są m.in. dniówki tematyczne w połączeniu z ofertą na urządzenia mobilne.
– To w tej chwili jest widoczny na rynku trend, widzimy to też w oglądalności naszych stron głównych, że coraz więcej użytkowników korzysta z wersji mobilnych. W połączeniu z wiedzą o użytkownikach i produktami performance’owymi mamy kompleksową ofertę, która dobrze adresuje potrzeby reklamodawców. Mamy ponad połowę polskiego rynku, co daje nam śmiałość w budowaniu innowacyjnych produktów, które dają wysoką konwersję dla reklamodawców – przekonuje prezes Grupy WP.
Ze strony reklamodawców dynamicznie rośnie popyt na powierzchnię wideo. Dlatego Grupa zamierza do końca roku zwiększyć ją dwukrotnie.
Wspólna oferta reklamowa to jedna z pierwszych inicjatyw po połączeniu o2 i Wirtualnej Polski. Grupa o2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski w lutym br. Zdaniem Jacka Świderskiego prace nad konsolidacją i wspólną ofertą obu podmiotów przebiegły szybciej niż zakładano, a najtrudniejszy etap został już pokonany.
– Zależało nam na tym, żeby pokazać otoczeniu, że jesteśmy w stanie coś zrobić razem już w pierwszych tygodniach po transakcji i uruchomiliśmy np. Segregator dla użytkowników Poczty WP i Poczty o2 [narzędzie do porządkowania w skrzynkach pocztowych wiadomości od zewnętrznych nadawców – red.], natomiast teraz skupiamy się na dużych projektach w obszarze wideo i sprzedaży. Możemy skoncentrować się na bliższej współpracy z naszymi reklamodawcami – podkreśla Świderski.
Czytaj także
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.