Newsy

Grupa Wirtualna Polska walczy o budżety reklamodawców nową ofertą. Stawia m.in. na wideo i urządzenia mobilne

2014-06-05  |  06:05
Mówi:Jacek Świderski
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Grupa Wirtualna Polska
  • MP4
  • Wspólna oferta dla reklamodawców była jednym z pierwszych przedsięwzięć po połączeniu Wirtualnej Polski i o2. Grupa proponuje nowe narzędzia marketingowego, bazujące m.in. na trendzie big data, ale i odpowiadające na popularność reklamy wideo. Do końca roku dwukrotnie ma się zwiększyć oferowana reklamodawcom powierzchnia wideo. W ten sposób Grupa Wirtualna Polska chce zwiększyć udział w rosnącym dynamicznie rynku reklamy internetowej.

    Po 2-3-letnim kryzysie marketerzy wracają z bardziej śmiałymi decyzjami na rynek, jeśli chodzi o wydatki. Jako Wirtualna Polska zastanawiamy się nad tym, jak zaadresować czy to poprzez strukturę po połączeniu, czy ofertę produktowąpotrzeby reklamodawców tak, żeby wzrost inwestycji, która jest lokowana u nas, był jak najlepszy – przekonuje Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska i dodaje, że celem jest wyprzedzenie portalu Onet.pl w kategorii zadowolenia marketerów. – To jest nasz główny cel i stawiamy na najlepsze dopasowanie do tych grup docelowych, których reklamodawcy szukają.

    Grupa – jak podkreśla jej prezes – jest dobrze przygotowana na nowe budżety reklamowe. W maju na rynku pojawiła się nowa wspólna oferta reklamowa.

    Zawiera ona wiele innowacyjnych elementów, związanych m.in. z tematem big data i wykorzystywaniem informacji zanonimizowanych na temat użytkowników poczty i witryn, które odwiedzają – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Jacek Świderski.

    Świderski podkreśla, że trzon oferty stanowią dwie największe bazy e-mailowe w Polsce oraz duża przestrzeń displayowa, którą udostępniają portale WP.pl i o2.pl. Nowością są m.in. dniówki tematyczne w połączeniu z ofertą na urządzenia mobilne.

    To w tej chwili jest widoczny na rynku trend, widzimy to też w oglądalności naszych stron głównych, że coraz więcej użytkowników korzysta z wersji mobilnych. W połączeniu z wiedzą o użytkownikach i produktami performance’owymi  mamy kompleksową ofertę, która dobrze adresuje potrzeby reklamodawców. Mamy ponad połowę polskiego rynku, co daje nam śmiałość w budowaniu innowacyjnych produktów, które dają wysoką konwersję dla reklamodawców – przekonuje prezes Grupy WP.

    Ze strony reklamodawców dynamicznie rośnie popyt na powierzchnię wideo. Dlatego Grupa zamierza do końca roku zwiększyć ją dwukrotnie.

    Wspólna oferta reklamowa to jedna z pierwszych inicjatyw po połączeniu o2 i Wirtualnej Polski. Grupa o2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski w lutym br. Zdaniem Jacka Świderskiego prace nad konsolidacją i wspólną ofertą obu podmiotów przebiegły szybciej niż zakładano, a najtrudniejszy etap został już pokonany.

    Zależało nam na tym, żeby pokazać otoczeniu, że jesteśmy w stanie coś zrobić razem już w pierwszych tygodniach po transakcji i uruchomiliśmy np. Segregator dla użytkowników Poczty WP i Poczty o2 [narzędzie do porządkowania w skrzynkach pocztowych wiadomości od zewnętrznych nadawców – red.], natomiast teraz skupiamy się na dużych projektach w obszarze wideo i sprzedaży. Możemy skoncentrować się na bliższej współpracy z naszymi reklamodawcami – podkreśla Świderski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

    Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

    Konsument

    Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

    W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

    Zdrowie

    Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

    W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.