Newsy

Liczba użytkowników smartfonów przestała rosnąć. Rynek się nasycił.

2013-08-16  |  06:35

Ze smartfonów korzysta ponad połowa internautów, jednak liczba ich użytkowników przestała rosnąć. Ostatnie miesiące to przede wszystkim czas boomu na tablety. Ma je już 17 proc. polskich internautów, czyli blisko dwa razy więcej niż przed rokiem (9 proc. ankietowanych przez firmę MEC).

 – Grupa osób korzystających ze smartfonów utrzymuje się na stałym poziomie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Anna Kowalczyk MEC Insight Specialist. – Wydaje mi się, że pod tym względem rynek już trochę się nasycił. Jest część osób, która nie jest przekonana do smartfonów i prawdopodobnie trudno będzie ich do tego nakłonić. Prędzej osoby, które już mają takie urządzenia, będą chciały je wymienić na nowsze modele – twierdzi Kowalczyk.

Boom na smartfony był rok temu. Jeszcze w 2011 roku ze smartfona korzystało 14 proc. polskich internautów. W ubiegłym roku ponad połowa badanych przez firmę MEC.

Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung (32 proc.), natomiast w kategorii „zwykłych” telefonów komórkowych wygrywa Nokia (38 proc.). 

Posiadacze smartfonów to zazwyczaj miłośnicy nowych technologii. Na razie jednak nowe rozwiązania technologiczne nie są bardzo powszechne. Tylko 9 proc. użytkowników ma na swoim smartfonie technologię NFC (płatności mobilne),  a skorzystało z niej zaledwie 3 proc. Bardziej popularne stały się QR kody, aplikacje pozwalające na zakodowanie informacji w kodzie. Aplikację do ich odczytywania ma co trzeci użytkownik, a korzystało z niej 26 proc.

Większość użytkowników zainstalowało mniej niż 10 aplikacji. Generalnie preferujemy aplikacje darmowe – te płatne ściągało tylko 22 proc. osób, ale średnio nie wydają na nie więcej niż 10 zł miesięcznie.

Firma MEC Insight Specialist prowadzi badania dotyczące użytkowania smartfonów przez polskich internautów od 2011 r. W edycji badania z 2013 r. przeprowadzono ankiety z 2259 osobami w wieku powyżej 14 roku życia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.