Mówi: | Marta Perwenis |
Funkcja: | dyrektor departamentu e-business i marketingu direct |
Firma: | Link4 |
Link4 wprowadza nowy rodzaj ubezpieczenia komunikacyjnego. Stawia na poprawę bezpieczeństwa jazdy kierowców
Według raportu opublikowanego przez policję w zeszłym roku w Polsce doszło do ponad 34 tys. wypadków, w których śmierć poniosło około 3,2 tys. osób, a ponad 42,5 tys. osób zostało rannych. W poprawie bezpieczeństwa na drogach chce pomóc ubezpieczyciel Link4. Wprowadza rozwiązanie, które pozwoli kierowcom jeździć bezpieczniej.
– Drogi w Polsce są szczególnie niebezpieczne, dlatego stworzyliśmy innowacyjne rozwiązanie, które pomoże Polakom jeździć bezpieczniej. Przy wykupieniu polisy Link4 z nawigacją NaviExpert kierowca otrzyma informacje o swoim stylu jazdy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marta Perwenis, dyrektor departamentu e-business i marketingu direct w Link4.
Kierowca, który wykupi polisę samochodową w Link4 (OC, AC), otrzyma bezpłatnie roczną licencję na nawigację NaviExpert z zawartą w niej aplikacją „Bezpieczna jazda z Link4”. Dzięki aplikacji, z której korzystanie jest dobrowolne, prowadzący pojazd dowie się, jak płynnie przyspiesza i hamuje oraz czy jeździ w zgodzie z przepisami. Otrzyma także wskazówki, co zrobić, by poprawić swój styl poruszania się autem.
Link4 będzie także nagradzał kierowców. Na najlepszych czekają m.in. kursy bezpiecznej jazdy w Sobiesław Zasada Centrum.
– Ponadto kierowcy otrzymają informacje o tym, co dzieje się na drogach. O niebezpiecznych miejscach, wypadkach, robotach drogowych i wszystkim, co może wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy – dodaje Marta Perwenis.
Zapewnia również, że dzięki temu rozwiązaniu kierujący będą mogli zaoszczędzić na paliwie i częściach samochodowych.
– Jak wiadomo, przy płynnej, bezpiecznej jeździe spalamy mniej paliwa i w mniejszym stopniu zużywają się części samochodowe. Ten trend jest obserwowany na świecie. Nasza aplikacja wpisuje się w to, co nazywamy dzisiaj eco-drivingiem – podkreśla dyrektor.
Dyrektor zapewnia jednocześnie, że informacje o stylu jazdy kierowcy nie będą wpływać na wysokość kalkulowanej później składki ubezpieczeniowej.
– W przypadku klientów indywidualnych proponowane rozwiązania nie będą wpływały na wysokość składki. Takie rozwiązanie chcemy wprowadzić w drugiej połowie roku do ubezpieczeń flot samochodowych, choć już dzisiaj z badań wynika, że ponad połowa kierowców byłaby zainteresowana sprawdzaniem stylu jazdy, jeżeli miałoby to obniżyć koszty ich polisy – podsumowuje Perwenis.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-12: Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze. To może pociągnąć za sobą problemy z dostępnością ubezpieczeń
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-24: Qczaj: Robię kurs na prawo jazdy. Będę jeździł fajnym samochodem „na bogato”, bo zapracowałem na porządne auto
- 2024-04-10: Monika Richardson: Zdecydowałam się sprzedać samochód i nie kupować nowego. Naprawa po ostatniej drobnej stłuczce kosztowała ponad 60 tys. zł
- 2024-04-23: Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-02-26: Autonomiczne samochody na drogach to już kwestia kilku lat. Zrewolucjonizują transport i działanie wielu branż
- 2024-03-04: Brak przepisów i odpowiedniej infrastruktury wstrzymuje rozwój autonomicznych pojazdów. Hamulcem są także obawy o bezpieczeństwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.