Newsy

Netia chce przejąć TK Telekom i Exatela

2012-05-29  |  06:35
Mówi:Mirosław Godlewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Spółka telekomunikacyjna liczy na możliwość kolejnych fuzji. - Jest wiele podmiotów, które moglibyśmy przejąć - przekonuje prezes Netii Mirosław Godlewski. Na celowniku w pierwszej kolejności są TK Telekom i Exatel.

     - Gdyby te przejęcia miały nastąpić pod koniec tego roku lub w przyszłym roku, to byłby to idealny moment - podkreśla Mirosław Godlewski, prezes Netii.

    Właściciele Exatel i Tk Telekom wielokrotnie sygnalizowali zamiar sprzedaży. W obu przypadkach firmy stanowią działalność pozapodstawową swoich spółek-matek: Exatel należy do Polskiej Grupy Energetycznej, zaś TK Telekom to spółka zależna PKP. W przypadku TK Telekom termin składania ofert wiążących mija wraz z końcem maja. PGE wciąż rozważa jak i kiedy mogłoby dojść do sprzedaży Exatela. Decyzja ma zapaść do końca II kwartału roku.

     - Wielokrotnie zgłaszaliśmy zainteresowanie wzięciem udziału w tych procesach, ale najpierw musi być determinacja w prowadzeniu procesu sprzedaży. My będziemy wtedy zainteresowani kupnem - zapowiada prezes Netii.

    Zdaniem Mirosława Godlewskiego, zaletą spółki jest przede wszystkim doświadczenie w konsolidacji. W ubiegłym roku Netia przejęła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Konsolidacja trzech przedsiębiorstw trwa już od kilku miesięcy.

     - Koncentrujemy się na tym jak Netia w dalszym ciągu może konsolidować rynek. Wciąż jest on rozdrobniony, wciąż jest wiele podmiotów, które moglibyśmy przejąć. Jesteśmy zainteresowani taką konsolidacją. Mamy na to środki finansowe, mamy również potencjał do brania pożyczek z banku - deklaruje prezes Netii.

    Wartość transakcji przejęcia dwóch firm to blisko 1 mld zł.  Wyniki finansowe Dialogu i Crowleya przyczyniły się w ubiegłym kwartale do wzrostu przychodów Netii odpowiednio o 124,2 mln zł oraz 23,6 mln zł. Przychody skonsolidowanego podmiotu wyniosły 544,3 mln zł.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.