Newsy

Netia chce przejąć TK Telekom i Exatela

2012-05-29  |  06:35
Mówi:Mirosław Godlewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Spółka telekomunikacyjna liczy na możliwość kolejnych fuzji. - Jest wiele podmiotów, które moglibyśmy przejąć - przekonuje prezes Netii Mirosław Godlewski. Na celowniku w pierwszej kolejności są TK Telekom i Exatel.

     - Gdyby te przejęcia miały nastąpić pod koniec tego roku lub w przyszłym roku, to byłby to idealny moment - podkreśla Mirosław Godlewski, prezes Netii.

    Właściciele Exatel i Tk Telekom wielokrotnie sygnalizowali zamiar sprzedaży. W obu przypadkach firmy stanowią działalność pozapodstawową swoich spółek-matek: Exatel należy do Polskiej Grupy Energetycznej, zaś TK Telekom to spółka zależna PKP. W przypadku TK Telekom termin składania ofert wiążących mija wraz z końcem maja. PGE wciąż rozważa jak i kiedy mogłoby dojść do sprzedaży Exatela. Decyzja ma zapaść do końca II kwartału roku.

     - Wielokrotnie zgłaszaliśmy zainteresowanie wzięciem udziału w tych procesach, ale najpierw musi być determinacja w prowadzeniu procesu sprzedaży. My będziemy wtedy zainteresowani kupnem - zapowiada prezes Netii.

    Zdaniem Mirosława Godlewskiego, zaletą spółki jest przede wszystkim doświadczenie w konsolidacji. W ubiegłym roku Netia przejęła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Konsolidacja trzech przedsiębiorstw trwa już od kilku miesięcy.

     - Koncentrujemy się na tym jak Netia w dalszym ciągu może konsolidować rynek. Wciąż jest on rozdrobniony, wciąż jest wiele podmiotów, które moglibyśmy przejąć. Jesteśmy zainteresowani taką konsolidacją. Mamy na to środki finansowe, mamy również potencjał do brania pożyczek z banku - deklaruje prezes Netii.

    Wartość transakcji przejęcia dwóch firm to blisko 1 mld zł.  Wyniki finansowe Dialogu i Crowleya przyczyniły się w ubiegłym kwartale do wzrostu przychodów Netii odpowiednio o 124,2 mln zł oraz 23,6 mln zł. Przychody skonsolidowanego podmiotu wyniosły 544,3 mln zł.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.