Newsy

Praca staje się bardziej mobilna. Muszą się do tego dostosować producenci urządzeń biurowych

2015-01-15  |  06:40

W tym roku 37 proc. pracowników zdecyduje się na model pracy zdalnej – wynika z analiz IDC. W wielu firmach trudno sobie wyobrazić pracę bez urządzeń mobilnych. Producenci sprzętu biurowego muszą za tymi tendencjami podążać. Inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzania dokumentacją czy wydrukiem mogą pozwolić na znaczne oszczędności w firmie.

Szacuje się, że środowisko wydruku to koszt od 1 do 3 proc. przychodów całego przedsiębiorstwa, a zdarzają się nawet przypadki, gdzie koszty z tym związane dochodzą nawet do 12 proc. – mówi agencji Newseria Biznes Maciej Nuckowski, dyrektor działu usług w Xerox Polska. – Jeżeli spojrzymy natomiast na całość zarządzania dokumentami i informacją, to może to być nawet kilkadziesiąt procent dochodów. 

Z danych KPMG wynika, że w Polsce mniej więcej połowa firm monitoruje koszty wydruku. W przypadku dużych firm odsetek ten jest jeszcze wyższy (61 proc.).

Firmy wdrażają nowoczesne rozwiązania biurowe nie tylko ze względu na oszczędności. Zmienia się model pracy – coraz więcej osób pracuje na urządzeniach mobilnych lub zdalnie i często muszą mieć dostęp do mobilnego wydruku. Poza tym coraz więcej firm decyduje się na outsourcing środowiska wydruku, czyli zlecenie go zewnętrznym firmom.

Zapotrzebowanie firm na tego typu usługi jest coraz większe. Polska, podobnie jak w innych dziedzinach, przeskoczyła okres powolnego rozwoju i sięga od razu po najnowsze trendy światowe, czyli wydruk mobilny, politykę bezpieczeństwa i pełny outsourcing środowiska wydruku. Nasz rynek jest pod tym względem wyjątkowo nowoczesny. Szacuje się, że jego wielkość będzie już niedługo większa niż we Włoszech czy Hiszpanii – mówi Nuckowski.

Jak podkreśla, po nowoczesne rozwiązania sięgają już nie tylko duże korporacje, lecz także mniejsze i średnie firmy.

Według KPMG najczęstszym źródłem informacji na temat kosztów wydruku jest audyt realizowany własnymi zasobami firmy – w ten sposób postępuje ponad połowa przedsiębiorstw monitorujących koszty wydruku.

Najpierw przyglądamy się infrastrukturze wydrukowej, optymalizujemy ją oraz poszczególne urządzenia. W drugim etapie przyglądamy się integracji ze środowiskiem wydruku pod kątem mobilności i wewnętrznej polityki bezpieczeństwa przedsiębiorstwa – precyzuje szef działu usług firmy Xerox. – W trzeciej fazie przyglądamy się samemu procesowi produkcji informacji na dokumencie i w miarę możliwości, przy użyciu narzędzi informatycznych, automatyzujmy proces.

Kwestie bezpieczeństwa mają w tym względzie dla firm duże znaczenie. Powoli przekonują się one, że zlecenie usług na zewnątrz czy technologia chmury może być równie bezpieczna lub nawet bezpieczniejsza niż rozwiązania stosowane do tej pory.

Wciąż jednak panuje dosyć konserwatywne przekonanie, że wszystko powinno być zamknięte, zaszyfrowane i najlepiej znajdować się w siedzibie przedsiębiorstwa – tłumaczy Nuckowski. – Rozwiązania chmurowe czy outsourcingowe mają więc mały problem z przebiciem się do osób zarządzających takimi obszarami. Myślę jednak, że to tylko kwestia czasu, roku, dwóch, trzech lat, i te rozwiązania trafią do powszechnego użytku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.