Mówi: | Jerzy Pazura |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Ruch SA |
Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację
Rynek prasy zmienia się stopniowo. Nadal dominują u nas wydania drukowane, choć coraz częściej Polacy czytają elektroniczne wersje prasy i wiadomości.
‒ Rynek prasy papierowej jest w tendencji spadkowej, natomiast rynek prasy elektronicznej jest w gwałtownej tendencji wzrostowej ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu spółki Ruch. ‒ Ruch ma pełną ofertę prasy papierowej, ale równocześnie dzięki bliskiej współpracy z e-Kioskiem jesteśmy zdecydowanym liderem, jeżeli chodzi o ofertę prasy elektronicznej i łączonej.
W pierwszym półroczu 2014 roku spadki sprzedaży odnotowały prawie wszystkie gazety codzienne ‒ podał serwis Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. „Fakt” i „Super Express” w rok straciły kolejno 4,36 proc. czytelników (średnia sprzedaż ponad 333 tys. egz.) i 2,67 proc. czytelników (sprzedaż 153 022 egz.). Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 17 proc. (do 174 708 egz.).
Tendencje dotyczące wydań elektronicznych wyglądają zupełnie inaczej. Tu liderem jest e-wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”, które w I półroczu zanotowało średnią sprzedaż na poziomie 9,2 tys. egzemplarzy, co oznacza roczny wzrost o 6,46 proc. Druga jest „Rzeczypospolita” ze średnią e- sprzedażą na poziomie 7,2 tys. (wzrost o 45,55 proc.), a trzeci „Puls Biznesu” ‒ 2,4 tys. egzemplarzy (wzrost o 9,07 proc.).
‒ Prenumerata papierowa w tej chwili się stabilizuje, przynajmniej w Ruchu. Natomiast znacząco rozwija się prenumerata elektroniczna, której mamy pełną ofertę ‒ podkreśla Jerzy Pazura.
Mimo to spółka nie rezygnuje też z tradycyjnych metod dystrybucji. Kioski Ruchu będą poszerzały swój asortyment.
‒ Myślę, że kioski przetrwałyby pewnie bez innych usług, ale jeżeli chcemy być silnym graczem rynkowym, jeżeli chcemy się rozwijać, to musimy wchodzić w nową ofertę, czyli w cyfryzację. Od tego żaden operator i żaden dystrybutor nie ucieknie. Ruch chce być na czele stawki tych, którzy zmieniają rynek ‒ deklaruje wiceprezes Ruchu.
Ruch SA jest najstarszą polską firmą zajmującą się dystrybucją gazet. Dziś dysponuje siecią 2,5 tys. kiosków w całym kraju. Zajmuje się dystrybucją ok. 6 tys. tytułów prasowych.
Czytaj także
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.