Newsy

Rynek druku i ksero maleje o kilka procent rocznie. Firmy z branży muszą zmieniać model funkcjonowania

2014-12-03  |  06:35

Kopiowanie i drukowanie dokumentów to dla firm spore wydatki. Nowe technologie pozwalają jednak ograniczyć je niemal o połowę. Dla producentów tradycyjnych urządzeń biurowych to poważne wyzwanie, ale też szansa na utrzymanie, a nawet zwiększenie udziałów w rynku.

– Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje mówi agencji informacyjnej Newseria Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest około 3 proc. w skali roku. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli od sprzedawania urządzeń i prostych usług z tym związanych.

W zamian Xerox, który ma w regionie ok. 28-proc. udział w rynku, chce oferować swoim klientom urządzenia oraz usługi pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami, zarządzania dokumentami. Nowy model to „Next Generation MPS”.

– Odchodzimy od tradycyjnych modeli, takich jak drukowanie czy kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania dokumentami i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej zapowiada Rafał Kozdryk.

Unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać oszczędności dla przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne. Według szacunków Xeroksa usprawnienia dają tu realne oszczędności.

Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem specyficznego modelu dla firmy, który pozwoli tej firmie oszczędzić pieniądze, a są to oszczędności nawet rzędu 40 proc.

Dla Xeroksa nowe rozwiązania dla firm to nie tylko szansa na utrzymanie się na rynku, lecz także na rozwój, i to w dwucyfrowym tempie.

Nasza strategia sprzedażowa w Polsce jest budowana na następne trzy lata. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Pracujemy nad nową ofertą, pracujemy nad wsparciem pokrycia rynku i nad zespołami sprzedaży, wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.