Mówi: | Kinga Piecuch |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | SAP Polska |
SAP Polska: międzynarodowe sukcesy polskich firm dzięki pracownikom i kadrze menadżerskiej z sektora nowych technologii
Menedżerowie są jednym z najcenniejszych zasobów polskich firm. Dzięki dobrze wykształconej kadrze są one w stanie sprawnie wprowadzać najnowsze rozwiązania i strategie biznesowe. To pozwala im odnosić sukces w świecie, w którym liczą się ci, którzy są w stanie dotrzymać tempa rozwojowi technologicznemu i dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom rynku.
– Mamy świetnych menadżerów i to jest na pewno bardzo duży kapitał, bo firma to ludzie i na to bym stawiała – mówi agencji informacyjnej Newseria Kinga Piecuch, prezes SAP Polska podczas SAP Forum 2015. – Mamy menadżerów sprawnych, bystrych bardzo dobrze przygotowanych do prowadzenia biznesu, także od strony technologicznej, innowacyjnej. Jesteśmy rynkiem, gdzie po ludzi specjalizujących się w nowoczesnych technologiach sięga rynek amerykański, sięgają rynki międzynarodowe. To pokazuje, jak dobrze mamy wykształconych ludzi, którzy na tych technologiach się znają.
Kadra menadżerska to kapitał, który polskie firmy zgromadziły przez ostatnie lata. Nie tylko procentuje on dziś, lecz także – jak ocenia prezes Kinga Piecuch z SAP Polska – pozwoli im zmierzyć się z wyzwaniami w przyszłości.
– Jesteśmy moim zdaniem sprawni od strony menadżerskiej, żeby wdrażać technologie, tak by pomagały w funkcjonowaniu naszego biznesu. Myślę, że mamy też przed sobą parę wyzwań w tych obszarach gospodarki, które zależą od sytuacji geopolitycznej w naszym kraju.
O tym, jak dobrze radzą sobie polskie firmy, świadczy systematyczny wzrost PKB. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w pierwszym kwartale wzrosło ono o 3,6 proc. Takie wyniki udaje się osiągnąć m.in. dzięki eksporterom, którzy – jak szacuje Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych –w kwietniu zwiększyli sprzedaż zagraniczną o 8,7 proc. W ocenie SAP Polska, specjalizującej się w dostarczaniu nowoczesnego oprogramowania dla przedsiębiorstw polskim firmom w sukcesach bardzo pomaga umiejętność sprawnego wprowadzania najnowszych rozwiązań technologicznych.
– Na tym konkurencyjnym rynku, nie tyle trudnym, co wymagającym, z bardzo wymagającymi klientami, niezwykle dobrze wyedukowanymi, przedsiębiorczymi, jesteśmy bliżej, mamy większe szanse być konkurencyjni i realizować swoje cele biznesowe – mówi Kinga Piecuch.
W praktyce sprawne korzystanie z nowoczesnych rozwiązań pozwala polskim firmom radzić sobie z poważną bolączką współczesnej gospodarki, czyli nadmiernym skomplikowaniem prowadzenia biznesu. Technologie pozwalają uprościć procedury i dzięki nim przedsiębiorcy mogą działać sprawniej i szybciej podejmować istotne dla prowadzenia biznesu decyzje – podkreśla Kinga Piecuch.
– Nadmiernego skomplikowania biznesu nie traktujemy jako bolączki, jest to dla nas raczej wyzwanie, które dzisiaj stawiają przed nami rynki międzynarodowe i polskie. To jest taka pozytywna bolączka, bo motywuje do gonitwy za klientem, rynkiem i realizacją celów. Jeśli spojrzymy na możliwości innowacyjne i technologiczne, to niewątpliwie rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bliżej klienta i że jesteśmy w stanie konkurować na rynku.
Czytaj także
- 2024-11-13: Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.