Newsy

T-Mobile przyciąga coraz więcej młodych użytkowników telefonów na kartę. Operator wprowadzi dla nich nową usługę wideo

2018-06-06  |  06:15
Mówi:Frederic Perron
Funkcja:członek zarządu ds. rynku prywatnego
Firma:T-Mobile Polska
  • MP4
  • Siódmy z rzędu udany kwartał dla T-Mobile. Od kilku miesięcy wracają dawni klienci, szybko rośnie liczba umów abonamentowych, a w segmencie prepaidowym operator przyciąga młodszych użytkowników. Z tego powodu – i z okazji przypadającej w tym roku okrągłej rocznicy obecności na rynku ofert na kartę – operator wprowadzi w segmencie prepaid nową usługę Supernet Video. Usługa, wcześniej dostępna wyłącznie dla klientów abonamentowych, umożliwi oglądanie wideo z najpopularniejszych serwisów streamingowych bez naruszania pakietu danych.

    – Naszych klientów możemy podzielić na dwie grupy: tych najbardziej lojalnych, którzy korzystają z naszych usług od 10, 15 czy nawet 20 lat i przetrwali z nami lepsze i gorsze czasy, a teraz dostrzegają, że się zmieniamy i wracamy na rynek. Druga, nowa grupa, to młodzi konsumenci, którzy dopiero zaczynają korzystać z usług telekomunikacyjnych często od telefonu na kartę. W ostatnim kwartale zanotowaliśmy 15-procentowy wzrost liczby młodych klientów w grupie tych, którzy przychodzą do T-Mobile – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego T-Mobile Polska.

    T-Mobile ma za sobą kolejny udany kwartał. W ciągu ostatniego roku liczba klientów abonamentowych wzrosła o 294 tys. i na koniec marca br. sięgnęła 6,99 mln. Łącznie telekom obsługuje ponad 10,6 mln klientów, z których dwie trzecie ma umowę długoterminową. Dobre wyniki to zasługa m.in. najniższego od dwóch lat wskaźnika odejść (tzw. churn). Co więcej, od około pół roku telekom obserwuje, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.

    Coraz lepsze wyniki to efekt nowej strategii nastawionej na jakość i podnoszenie satysfakcji z usług i obsługi. Stąd m.in. rozbudowa sieci sprzedaży (o sto dziesięć nowych salonów), zmiany w obsłudze klienta i rozszerzenie funkcjonalności kanału online. W efekcie czas oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii skrócił się dwuipółkrotnie, a siedmiu na każdych dziesięciu klientów odwiedzających salon T-Mobile oceniło obsługę na dziesięć punktów (w dziesięciostopniowej skali).

    – Zanotowaliśmy w zeszłym roku rekordowy wzrost poziomu satysfakcji klientów – zarówno wśród posiadaczy abonamentów, jak i usług na kartę. Podobnymi wynikami nie może poszczyć się żaden inny operator na rynku. Mogę powiedzieć, że nadchodzące lato jest dla nas i naszych klientów bardzo ważne. Świętujemy dwudziestolecie obecności na rynku telefonów na kartę oraz siedmiolecie obecności T-Mobile na polskim rynku. I mamy zamiar należycie uczcić obie okazje – zapowiada Frederic Perron.

    W segmencie telefonów na kartę T-Mobile notuje rosnącą liczbę młodych klientów poniżej 35 roku życia. Z tego powodu i z okazji przypadającej w tym roku okrągłej rocznicy obecności na rynku operator wprowadzi w segmencie prepaid nową ofertę. Supernet Video umożliwi oglądania materiałów wideo z wielu popularnych serwisów streamingowych bez naruszania wliczonego w taryfę pakietu danych.

    – Do tej pory ta usługa – wprowadzona przez nas z wielkim powodzeniem w zeszłym roku – była dostępna tylko dla klientów abonamentowych. Daje ona dostęp do YouTube oraz wielu innych tego typu serwisów w ofercie na kartę w cenie zaledwie pięciu złotych. Naszym zdaniem teraz jest najlepszy moment na uruchomienie tej usługi, bo po pierwsze świętujemy 20 lat obecności na rynku, a po drugie tego lata odbędzie się szereg imprez, np. sportowych, oraz innych wydarzeń i chcemy, aby nasi klienci mieli szansę na ich obejrzenie i przeżycie – mówi Frederic Perron.

    Usługa Supernet Video została już wcześniej wprowadzona w ofercie na abonament, umożliwiając dostęp do popularnych serwisów – włącznie z YouTubem, Playerem, Showmaxem i Netflixem (w sumie czternaście serwisów) – za pięć złotych miesięcznie. Szybko zdobyła sobie grono fanów – w dwa miesiące od premiery aktywowało ją ponad 50 tys. klientów.  

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Firma

    Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

    Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

    Infrastruktura

    Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

    Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.