Newsy

Tylko co dziesiąta firma korzysta z przynajmniej dwóch mediów społecznościowych. Polska na przedostatnim miejscu w UE

2016-03-25  |  06:45
Mówi:Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Facebook w Polsce

Robert Bednarski, szef Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej

  • MP4
  • Aktualizacja 2016-03-25 14:45

    Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8 proc. firm jest obecnych w co najmniej dwóch social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18 proc. Eksperci podkreślają, że cyfrowy potencjał nie jest przez firmy w pełni wykorzystywany. Zmiana w tym zakresie będzie napędzać biznes. 

    Ze wszystkich statystyk paneuropejskich wynika, że wykorzystanie potencjału cyfrowego ciągle nie jest optymalne i ciągle można zrobić więcej niż teraz – mówi agencji Newseria Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Facebook w Polsce. – Aktywność Facebooka pozwala na rozwój setek tysięcy lokalnych małych i średnich firm w naszym kraju. Mamy już przykłady firm, które zdołały z sukcesem wykorzystać ten potencjał.

    Jak podkreśla, są dwa warunki konieczne do tego, by jego wykorzystanie było możliwe. Po pierwsze, walka z wykluczeniem cyfrowym firm. Dane Komisji Europejskiej plasują nas na przedostatnim miejscu w UE pod względem obecności firm w interencie i mediach społecznościowych.

    Wiele firm nie korzysta z internetu, z Facebooka, nie zdając sobie sprawy z tego, ile wartości dodanej to może przynieść – podkreśla Turowski. – Po drugie, dobry biznes w świecie cyfrowym to są też dobre regulacje, które nie będą hamowały rozwoju innowacyjności, tylko będą umożliwiały szybszy rozwój, które będą walczyły z istniejącymi jeszcze od czasu do czasu granicami.

    Podaje przykład jednej z firm odzieżowych Szyjemy Sukienki, która zaczynała od fanpage’u na Facebooku, a dziś zatrudnia osiem osób, prowadzi ogólnopolską sprzedaż i przymierza się do wejścia na rynki zagraniczne.

    Facebook daje przede wszystkim duży zasięg. Jak wynika z raportu firmy Gemius, w Polsce korzysta z niego ok. 20 mln osób, czyli 80 proc. internautów. Największą popularnością serwis cieszy się wśród osób w przedziałach wiekowych 25–34 lata oraz 15–24 lata. Zdecydowana większość użytkowników śledzi fanpage co najmniej jednej firmy. Facebook rozwija również narzędzia dla firm, które umożliwią im m.in. dotarcie do klientów i skuteczną komunikację z nimi.

    To dlatego otworzyliśmy biuro w Warszawie. Przez cały rok będziemy rozwijać szereg programów edukacyjnych, które są kierowane w sposób bardzo bezpośredni do małych i średnich przedsiębiorstw tak, aby one wiedziały, jak ten potencjał wykorzystywać – podkreśla Turowski.

    Jak jednak zaznacza szef Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej Robert Bednarski, oferta serwisu jest kierowana również do największych podmiotów.

    Staramy się zawsze budować naszą komunikację i cały wachlarz narzędzi wokół jasno sprecyzowanych celów biznesowych każdego przedsiębiorcy zarówno małego, jak i dużego. To jest swego rodzaju demokratyzacja marketingu. Dopasowujemy rozwiązania w zależności od tego, czy mamy do czynienia z budowaniem sprzedaży online przez sklepy internetowe, czy z realizacją celów w obszarze budowania świadomości marki – wyjaśnia Bednarski.

    Co istotne, firmy mają także możliwość zmierzenia efektów, jakie zastosowanie danych narzędzi przyniosło.

    Facebook mocno stawia na komunikację wizualną i wykorzystanie wideo.  

    Widzimy bardzo duże zainteresowanie szerokiej grupy dużych brandów, dużych przedsiębiorców, którzy wykorzystują już dzisiaj nas jako komplementarną platformę dla swoich działań w telewizji. To się bardzo szybko zmienia i faktycznie komunikacja wizualna zaczyna dominować również na Facebooku – podkreśla Bednarski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych

    Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji ­– zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt

    – Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.

    Problemy społeczne

    Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy

    Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.