Newsy

ASUS wchodzi na polski rynek smartfonów

2014-09-29  |  06:40
Mówi:Sławomir Stanik
Funkcja:country manager
Firma:ASUS Polska
  • MP4
  • ASUS chce być czołowym graczem na rynku smartfonów. Jego celem jest znalezienie się w pierwszej piątce pod względem udziału w rynku. Producent chce przekonać klientów do swoich produktów dobrym stosunkiem jakości do ceny, by to osiągnąć zamierza wykorzystać doświadczenie zdobyte przy tworzeniu innych kategorii produktów IT. Smartfony ZenFone na początku nie będą dostępne u operatorów komórkowych, a jedynie w sprzedaży detalicznej.

    W  latach 2009-2010 ASUS miał drobną przygodę z producentem Garmin. Wtedy pojawiały się również pierwsze smartfony Asusa, więc to nie jest dla nas zupełnie nowy rynek. Natomiast prawdziwe otwarcie następuje wraz z całą serią ZenFone’ów wielkości 4, 5 i 6 cali – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska. ‒ Celem ASUS-a jest znalezienie się w pierwszej piątce producentów A-brandowych.

    ASUS wprowadził na polski rynek trzy smartfony z serii ZenFone o różnym rozmiarze ekranu i specyfikacjach technicznych. Stanik zapowiada, że ich najsilniejszą stroną jest dobry stosunek ceny do jakości. Produkty nie są jednak najtańsze, bo – jak ocenia country manager ASUS-a w Polsce – konsumenci w naszym kraju są skłonni zapłacić nieco więcej za dobrą jakość. Ceny modeli – w zależności od wielkości i specyfikacji – plasują się w przedziale 499–899 zł.

    Tajwański producent nigdy nie zajmował się produkcją telefonów komórkowych. Dlatego jego smartfony mogą być oparte jedynie na doświadczeniach z produkcji innych urządzeń mobilnych. To powoduje, że ASUS nie jest obciążony swoją pozycją rynkową i ponosi mniejsze ryzyko niż np. Nokia, która po rozwoju smartfonów straciła dominującą pozycję, jaką miała w segmencie telefonów tradycyjnych.

    Nie musimy niczego udowadniać na rynku smartfonów. Oczywiście mamy swoje ambicje, cele, natomiast nie zakładamy, że od razu będzie to pierwsza trójka w segmencie telefonów – podkreśla Stanik.

    Na początku smartfony ASUS-a pojawią się jedynie w sprzedaży detalicznej. W ofercie operatorów mogą pojawić się po jakimś czasie. Spowalnia to m.in. konieczność wprowadzenia danego modelu do całego europejskiego katalogu tych operatorów, którzy działają również na innych rynkach (T-Mobile i Orange). Prace nad tym jednak trwają i mogą zakończyć się sukcesem w przyszłym roku. Nie bez znaczenia jest rozwój technologii LTE, która wymusza modernizację oferty urządzeń – ocenia Stanik.

    Cel ASUS-a to pierwsza piątka pod względem udziału w rynku smartfonów w Polsce, czyli kilka procent całej sprzedaży. Stanik jednak przypomina, że obecnie polskie statystyki, zdominowane przez Samsunga i Apple’a, są nieco zaburzone, bo wliczane są telefony reeksportowane. Ma się to zmienić w przyszłym roku, co pozwoli realniej ocenić, jaki udział w rynku smartfonów używanych przez polskich konsumentów mają poszczególni producenci.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

    W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

    Problemy społeczne

    Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

    W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

    Zagranica

    Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

    USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.