Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Netia S.A. |
Netii przejęć ciąg dalszy?
Po przejęciu Telefonii Dialog, Crowley Data Poland i kilkudziesięciu lokalnych sieci internetowych, Netia przymierza się do kolejnych zakupów. Na celowniku m.in. TK Telekom i Exatel. Dzięki akwizycjom operator pozyskał ok. 140 tys. abonentów i 3 razy więcej zasobów sieciowych.
W strategii na najbliższy rok Netia planuje skupić się na konsolidacji z przejętym Dialogiem i Crowleyem. Jednocześnie - jak podkreśla prezes spółki Mirosław Godlewski - stale monitoruje rynek w poszukiwaniu okazji do przejęć.
- Przyszłość polskiego rynku to jest integracja i konsolidacja. W związku z tym staramy się trzymać zasoby finansowe - możliwość pozyskania dalszego finansowania z banków czy też inne metody finansowania - tak, by mieć tę elastyczność do uczestnictwa w konsolidacji rynku, jeśli pojawia się sprzedający - wyjaśnia Mirosław Godlewski.
Zapytany o konkretne plany odpowiada: - Typowe spółki, o których już wspominaliśmy, że prawdopodobnie będą wystawione na sprzedaż, to jest TK Telekom, czyli telekomunikacja kolejowa, Exatel, to są być może spółki z grupy MNI. Chcemy być gotowi, aby móc odpowiadać na takie oferty.
Termin składania wstępnych ofert na TK Telekom został przesunięty przez PKP i Ministerstwo Skarbu Państwa na 23 kwietnia. Sprzedaż ma zostać zakończona w tym roku. Decyzję o wystawieniu na sprzedaż spółki Exatel Polska Grupa Energetyczna podejmie jeszcze w tym półroczu.
Od wielkości tegorocznych zakupów zarząd Netii uzależnia wypłatę dywidendy z zysku za 2012 rok.
Przejęcia to dla spółki przede wszystkim okazja do powiększenia bazy abonentów. W strategii rozwoju spółki zapisano, że ok. 20 proc. nowych klientów będzie pochodziło właśnie z akwizycji, głównie małych sieci ethernetowych.
- Do tej pory kupiliśmy 40 takich spółek. Dzięki temu pozyskaliśmy ponad 140 tys. abonentów i 3 razy więcej zasobów sieciowych - podkreśla prezes Netii.
W ubiegłym roku za blisko 1 mld zł Netia przejęła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Dzięki temu na koniec roku spółka posiadała ponad 910 tys. klientów usług internetowych i 1,74 mln abonentów usług głosowych.
- Oczywiście przygotowywaliśmy się do tego przejęcia w zakresie organizacyjnym i w zakresie budowania zasobów finansowych. Dzisiaj jesteśmy na etapie integrowania Netii z Dialogiem i Crowleyem - mówi Mirosław Godlewski.
Czytaj także
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
- 2023-12-28: Kopalnie coraz bardziej inteligentne. Międzynarodowy projekt z udziałem Polaków ma scyfryzować cały sektor górniczy
- 2023-12-13: Budowanie systemu łączności dla polskiej energetyki na ostatniej prostej. LTE450 wystartuje w przyszłym roku
- 2023-11-29: Samorządy aktywnie inwestują w zielone ciepłownictwo. Na takie projekty jest coraz więcej środków publicznych
- 2023-11-22: Polacy coraz rzadziej jadają posiłki poza domem. 11 proc. restauratorów obawia się konieczności zamknięcia swojego lokalu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.