Mówi: | Jerzy Gołębiowski |
Funkcja: | dyrektor B2B |
Firma: | UPC Polska |
Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych
Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.
– Mali przedsiębiorcy potrzebują wielu elementów, żeby się rozwijać, realizować swoje pomysły i ambicje. Oczekują od partnerów, zarówno dużych korporacji, jak i instytucji publicznych, wsparcia mentoringowego, wsparcia w promocji i marketingu, ale przede wszystkim w testowaniu swoich pomysłów i ich komercjalizacji. Duże korporacje są w stanie zaoferować to małym przedsiębiorcom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jerzy Gołębiowski, dyrektor segmentu B2B w UPC Polska.
Jak wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland, 82 proc. młodych, innowacyjnych firm deklaruje, że chce współpracować z korporacją. Co trzeci start-up chętny do współpracy z dużym biznesem widzi wartość zarówno w promowaniu swojej technologii przy pomocy partnera korporacyjnego, jak i wspólnej pracy nad rozwijaniem innowacji. Co więcej, 58 proc. młodych przedsiębiorców wskazuje mentoring jako najważniejsze źródło biznesowej wiedzy i networku.
– Współpraca korporacji ze start-upem może być korzystna dla obu stron. Małe, innowacyjne spółki są często bardziej elastyczne, szybsze w działaniu, bardziej otwarte na ryzyko i co najważniejsze, są bliżej trendów technologicznych. Ich współpraca z dużym biznesem sprzyja nieszablonowemu i odważniejszemu myśleniu. Korporacje czerpią od start-upów nowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym mogą szybciej się rozwijać, zdobywać nowe rynki i klientów oraz poprawiać wyniki finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.
Na potrzeby przedsiębiorstw w tym zakresie odpowiada zainicjowany sześć lat temu przez UPC Polska program THINK BIG, objęty patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Tegoroczna edycja programu wspiera przedsiębiorców rozwijających się w oparciu o nowe technologie oraz innowatorów społecznych, którzy przyczyniają się do rozwoju ekosystemu innowacji w Polsce.
– Zainicjowaliśmy program THINK BIG, żeby wspierać przedsiębiorców, którzy mają ciekawe pomysły na rozwój swojego biznesu, a jednocześnie inspirujące rozwiązania, mogące wspierać rozwój innych, na przykład korporacji, przyczyniać się do rozwoju gospodarki cyfrowej, a także innowacji dla wyzwań społecznych. Takich przedsiębiorców chcemy znajdować, wspierać, promować i co najważniejsze, dawać im możliwość komercjalizacji swoich projektów wspólnie z innymi firmami, w tym również z UPC Polska – mówi Jerzy Gołębiowski.
Tegoroczna edycja THINK BIG koncentruje się wokół hasła Grow Smarter. Oznacza to, że poszukiwane są zwłaszcza te firmy, których rozwiązania odpowiadają na jedno z największych wyzwań, jakim jest cyfrowa transformacja biznesu. Tym samym – dzięki wykorzystaniu potencjału nowych technologii – mogą pomóc innym rosnąć szybciej i odważniej. Dodatkowo UPC Polska wspólnie z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju wyłonią i nagrodzą najlepsze, oparte na nowych technologiach rozwiązania dla wyzwań społecznych (w obszarach takich jak edukacja, środowisko, wykluczenie cyfrowe i kultura), które przyczyniają się do poprawy jakości życia społeczeństwa.
– Poszukujemy przedsiębiorców, którzy wykorzystują najnowocześniejsze technologie, w tym dostęp do internetu i technologie cyfrowe, żeby wspierać transformację i cele społeczne. Będą oni oceniani w trzech kategoriach: THINK COSTUMER, THINK TRANSFORMATION i THINK SOCIAL, w których jury przyzna nagrody. Przedsiębiorcy mogą również liczyć na wsparcie marketingowe, promocyjne i mentoringowe, a także finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.
Aby wziąć udział w programie, trzeba do 30 czerwca br. wypełnić formularz dostępny na oficjalnej stronie THINK BIG (www.thinkbig.upc.pl). W pierwszym etapie wyłonionych zostanie 18 najlepszych rozwiązań (po 6 z każdej kategorii). Na przełomie lipca i sierpnia odbędzie się faza półfinałowa, w której zostanie wybranych 9 najlepszych projektów. Te wezmą udział w gali finałowej, na której ogłoszeni zostaną zwycięzcy. W porozumieniu z Fundacją Digital Poland jury przyzna również nagrodę dla korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową.
Pula nagród finansowych tej edycji THINK BIG wynosi 105 tys. zł, zwycięzca każdej kategorii otrzyma 35 tys. zł. Wygrani w dwóch kategoriach biznesowych dostaną możliwość znalezienia się w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech. Technologie, które zmieniają korporacje”, przygotowanym przez The Heart i UPC Polska THINK BIG: Grow Smarter.
Czytaj także
- 2025-06-30: Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-24: Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-30: Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.