Newsy

Peugeot zapowiada premiery w rodzinie SUV-ów. Poszerzy też ofertę samochodów dostawczych

2016-04-06  |  06:35

Peugeot stawia na rozwój modeli typu SUV i crossover. Obok Peugeota 2008, kompaktowego SUV-a, którego firma zaprezentowała podczas Motor Show w Poznaniu, jeszcze w tym roku pojawi się druga generacja Peugeota 3008 i następca rodzinnego Peugeota 5008. Firma planuje również podbić rynek samochodów dostawczych nowym Peugeot Expert, którego premiera planowana jest na wakacje. Koncern liczy na dużą dynamikę sprzedaży ze względu na premiery w najpopularniejszych segmentach rynku motoryzacyjnego.

Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot zaprezentował dwie polskie premiery – nowego SUV-a Peugeot 2008 i Peugeot Travellera.

Peugeot 2008, nowy mały kompaktowy SUV, jest pierwszym krokiem w dużej kampanii, czyli prezentacji kolejnych modeli SUV-ów. Przez najbliższe miesiące w marce Peugeot będziemy pokazywać nową rodzinę SUV-ów. Za niespełna dwa miesiące pokażemy pierwsze zdjęcia nowego SUV-a 3008, a wkrótce potem następcy Peugeot 5008, samochodu z pogranicza świata SUV-ów – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Mucha, PR Manager Peugeot, Citroën i DS w Polsce.

W Polsce samochody kompaktowe cieszą się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o prawie 6 proc. do 106,6 tys. Segment małych i średnich SUV-ów oraz crossoverów wzrósł o ponad 13 proc. do 78,2 tys.

Peugeot wchodzi również na rynek lekkich samochodów dostawczych z segmentu K1. Peugeot Traveller to rodzaj ekskluzywnego busa dostępnego w trzech długościach.

Już w wersji krótkiej o długości 4,60 m dysponuje aż dziewięcioma miejscami. To najmniejszy samochód w tym segmencie, który pomieści aż tylu pasażerów. Druga wersja ma 4,95 m, a trzecia, przy zwiększonym rozstawie osi, mierzy przeszło 5,30 m. Peugeot Traveller będzie pokazywany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wcześniej, bo w lipcu, trafi do naszej sieci dystrybucji wersja dostawcza, popularny blaszak, ponieważ to ona stanowi 85 proc. sprzedaży tego typu aut – podkreśla Mucha.

W okresie wakacyjnym w sprzedaży pojawi się także Peugeot Expert. Jak dodaje Mucha, oba auta mają wzmocnić pozycję Peugeot w segmencie lekkich samochodów dostawczych.

Jesteśmy liderem kombivanów z modelem Peugeot Partner, ale też doskonale radzimy sobie w segmencie samochodów do 3,5 tony, czyli takich jak Boxer, m.in. zdobywamy takich dostawców jak Poczta Polska – mówi Tomasz Mucha.

We wszystkich nowych modelach Peugeota montowany jest innowacyjna deska rozdzielcza, czyli Peugeot i-Cockpit, która potęguje emocje z jazdy i podnosi komfort użytkowania. Nowością jest również montaż we wszystkich modelach silnika PureTech, który w ubiegłym roku zdobył nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.

Wyprodukowanych już zostało 300 tys. egzemplarzy tej jednostki o mocach 110 oraz 130 koni mechanicznych – zaznacza rzecznik Peugeota. – Te silniki stanowią w tej chwili gros naszej propozycji handlowej, ciekawą alternatywę ze względu na niskie parametry spalania, wagę silnika o przeszło 21 proc. niższą od podobnych jednostek 4-cylindrowych i przede wszystkim mniejsze wymiary, kompaktowość.

Jak podkreśla Mucha, w tym roku wyzwaniem będzie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów. W październiku do polskich salonów trafi Peugeot 3008.

W ubiegłym roku sprzedaż modeli Peugeot wzrosła w Europie o ponad 9 proc. do miliona sprzedanych nowych samochodów rocznie. Również w Polsce marka znajduje się w czołówce wybieranych samochodów, koncern liczy na kontynuację trendu i wyższą dynamikę sprzedaży dzięki wprowadzonym do sprzedaży nowościom i dopasowaniu oferty do klienta.

Dysponujemy bardzo młodą, bo niespełna 4-letnią, gamą modeli. Niedługo pojawią się kolejne atrakcyjne samochody we wzrostowych segmentach rynku. To, co w tej chwili cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów, to nadwozia typu crossover i SUV. Właściwie każdy segment zdominowany jest w tej chwili przez tego typu premiery, a my za tym podążamy. Dowodem tego jest model 2008 – mały SUV, a wkrótce 3008. Nasza oferta będzie bardzo mocno dostosowana do tego, czego poszukuje na rynku polski klient – podkreśla Tomasz Mucha.

Podczas Motor Show w Poznaniu Peugeot zaprezentował również dwa samochody sportowe – seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach, napędzany silnikiem benzynowym 1,6 Turbo o mocy 270 koni, oraz 2008 DKR, czyli samochód, który wygrał tegoroczny Rajd Dakar.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.