Mówi: | Tomasz Mucha |
Funkcja: | PR manager marek Citroën, Peugeot i DS w Polsce |
Peugeot zapowiada premiery w rodzinie SUV-ów. Poszerzy też ofertę samochodów dostawczych
Peugeot stawia na rozwój modeli typu SUV i crossover. Obok Peugeota 2008, kompaktowego SUV-a, którego firma zaprezentowała podczas Motor Show w Poznaniu, jeszcze w tym roku pojawi się druga generacja Peugeota 3008 i następca rodzinnego Peugeota 5008. Firma planuje również podbić rynek samochodów dostawczych nowym Peugeot Expert, którego premiera planowana jest na wakacje. Koncern liczy na dużą dynamikę sprzedaży ze względu na premiery w najpopularniejszych segmentach rynku motoryzacyjnego.
Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot zaprezentował dwie polskie premiery – nowego SUV-a Peugeot 2008 i Peugeot Travellera.
– Peugeot 2008, nowy mały kompaktowy SUV, jest pierwszym krokiem w dużej kampanii, czyli prezentacji kolejnych modeli SUV-ów. Przez najbliższe miesiące w marce Peugeot będziemy pokazywać nową rodzinę SUV-ów. Za niespełna dwa miesiące pokażemy pierwsze zdjęcia nowego SUV-a 3008, a wkrótce potem następcy Peugeot 5008, samochodu z pogranicza świata SUV-ów – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Mucha, PR Manager Peugeot, Citroën i DS w Polsce.
W Polsce samochody kompaktowe cieszą się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o prawie 6 proc. do 106,6 tys. Segment małych i średnich SUV-ów oraz crossoverów wzrósł o ponad 13 proc. do 78,2 tys.
Peugeot wchodzi również na rynek lekkich samochodów dostawczych z segmentu K1. Peugeot Traveller to rodzaj ekskluzywnego busa dostępnego w trzech długościach.
– Już w wersji krótkiej o długości 4,60 m dysponuje aż dziewięcioma miejscami. To najmniejszy samochód w tym segmencie, który pomieści aż tylu pasażerów. Druga wersja ma 4,95 m, a trzecia, przy zwiększonym rozstawie osi, mierzy przeszło 5,30 m. Peugeot Traveller będzie pokazywany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wcześniej, bo w lipcu, trafi do naszej sieci dystrybucji wersja dostawcza, popularny blaszak, ponieważ to ona stanowi 85 proc. sprzedaży tego typu aut – podkreśla Mucha.
W okresie wakacyjnym w sprzedaży pojawi się także Peugeot Expert. Jak dodaje Mucha, oba auta mają wzmocnić pozycję Peugeot w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
– Jesteśmy liderem kombivanów z modelem Peugeot Partner, ale też doskonale radzimy sobie w segmencie samochodów do 3,5 tony, czyli takich jak Boxer, m.in. zdobywamy takich dostawców jak Poczta Polska – mówi Tomasz Mucha.
We wszystkich nowych modelach Peugeota montowany jest innowacyjna deska rozdzielcza, czyli Peugeot i-Cockpit, która potęguje emocje z jazdy i podnosi komfort użytkowania. Nowością jest również montaż we wszystkich modelach silnika PureTech, który w ubiegłym roku zdobył nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.
– Wyprodukowanych już zostało 300 tys. egzemplarzy tej jednostki o mocach 110 oraz 130 koni mechanicznych – zaznacza rzecznik Peugeota. – Te silniki stanowią w tej chwili gros naszej propozycji handlowej, ciekawą alternatywę ze względu na niskie parametry spalania, wagę silnika o przeszło 21 proc. niższą od podobnych jednostek 4-cylindrowych i przede wszystkim mniejsze wymiary, kompaktowość.
Jak podkreśla Mucha, w tym roku wyzwaniem będzie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów. W październiku do polskich salonów trafi Peugeot 3008.
W ubiegłym roku sprzedaż modeli Peugeot wzrosła w Europie o ponad 9 proc. do miliona sprzedanych nowych samochodów rocznie. Również w Polsce marka znajduje się w czołówce wybieranych samochodów, koncern liczy na kontynuację trendu i wyższą dynamikę sprzedaży dzięki wprowadzonym do sprzedaży nowościom i dopasowaniu oferty do klienta.
– Dysponujemy bardzo młodą, bo niespełna 4-letnią, gamą modeli. Niedługo pojawią się kolejne atrakcyjne samochody we wzrostowych segmentach rynku. To, co w tej chwili cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów, to nadwozia typu crossover i SUV. Właściwie każdy segment zdominowany jest w tej chwili przez tego typu premiery, a my za tym podążamy. Dowodem tego jest model 2008 – mały SUV, a wkrótce 3008. Nasza oferta będzie bardzo mocno dostosowana do tego, czego poszukuje na rynku polski klient – podkreśla Tomasz Mucha.
Podczas Motor Show w Poznaniu Peugeot zaprezentował również dwa samochody sportowe – seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach, napędzany silnikiem benzynowym 1,6 Turbo o mocy 270 koni, oraz 2008 DKR, czyli samochód, który wygrał tegoroczny Rajd Dakar.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-12-03: Miuosh: Nie zawsze wygrywający muzyczne talent show robią potem dobre rzeczy. Często ci, którzy nie zaszli w nich daleko, są na scenie latami
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-11-12: Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
- 2024-11-22: Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
- 2024-10-01: Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.